Mikä kirja 1-vuotislahjaksi?
Olen ensi viikolla menossa 1-vuotisjuhliin. Joku hyvä kirja olisi lahjaideani, mutta mikä?
Kommentit (14)
Puppea tai laulukirjaa minäkin ehdotan. Muistan miten ihanaa oli pienenä iltaisin, kun äiti lauloi laulukirjasta tuutulauluja tai luki satukirjoja. :) Tai entä joku lasten runokirja? Tai Mauri Kunnaksen kirjat, niissä on jännittäviä kuvia.
Viiru ja Pesonen. Niissä on kivoja yksityiskohtia kuvissa. Vai onko ne liian "vaativia" vielä 1-vuotiaalle? Entäs Myyrä-kirjat?
Joku laadukas satukirja jossa on kauniita kuvia. Vaikka tämä http://www.antikvaari.fi/imagesproduct/1156_rudolfkoivunsatuja172.jpg
1 vuotiaalla menee vielä kaikki suuhun ja sen ikäinen haluaa kovasti osallistua lukemiseen kääntelemällä sivuja, joten sellainen paksusivuinen kirja on hyvä. Selkeitä ja värikkäitä hahmoja. Kirjakaupoista osastolta "ensikirjat".
Joku paksusivuinen ensikirja tai klassikko lorukirja, esim. Hanhiemon iloinen lipas tai Tiitiäisen satupuu.
Minä ostin lapselleni tuossa iässä Mauri Kunnaksen äänikirjoja, siis sellaisia joissa on aina jonkun tietyn teeman mukaan ääni esim. tunteet, soittimet, eläimet ym. Olivat tosi ihania ja lapsi tykkäsi. Myös jo ehdotetut äänilaulukirjat olivat kovassa käytössä ja erilaiset runo- ja lorukirjat.
Giuliano Ferri: Kukkuu.
Meidän 1,5-vuotiaan lempikirja! Jaksaa kiinnostaa kerta toisensa jälkeen.
Joku Muumi-kirja. Esim. tämä https://www.adlibris.com/fi/kirja/muumilaakson-musiikki-9789513181512
Vierailija kirjoitti:
Soili Perkiön soiva laulukirja.
Se soiva tuutulaulukirja on kyllä ihana. Mun 1-vuotias tykkää hirveästi kuunnella kirjan musiikkia ja tykkää kun laulan hänelle. Myös kuvat ovat hienoja.
Joku paksusivuinen, jossa on joku jippo, vaikka kurkistusreikä, sorminukke tai kosketeltavia pintoja. Jos on rauhallinen luonne, myös tukevat luukkukirjat saattaa toimia, ainakin pari kuukauden päästä. Meillä on Mauri Kunnaksen Pikkukummitukset ja Muumin yllätyslahja tms, joissa on paksut luukut ja sivut. Pupet on kans tykättyjä, mutta ne ei kyllä kestä kovakouraista käsittelyä.
Hieno idea tänä päivänä. Kysy kirjakaupasta.