Mitä piirteitä ihmisissä ette siedä?
Kommentit (43)
Moraalisen ylemmyyden osoittaminen heti tilaisuuden tullen. Mm. nykyään yleinen ällöttämään alkanut "Me veronmaksajat sitä ja tätä." Tulee mieleen, että ollaan niin yleviä ja hyviä, että tässä nyt vähän niinku mahdollistetaan tää elämä täällä maapallolla ollessamme veronmaksajia.
Toisista pahan puhuminen. Naaman edessä ollaan niin kaveria, selän takana haukutaan.
Töissä tärkeiden asioiden kertominen vain kavereille, sitten haukutaan toisia kun se ei tätäkään tiennyt.
Toisia arvostellaan ääneen pikkujutuista vaikka omatkaan valinnat ei nyt niin järkeviä ehkä ole.
Ei ymmärretä että on erilaisia ihmisiä.
Järjetön uteliaisuus, halutaan tietää toisten kaikki henkilökohtaisetkin asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vähäinen tai jopa olematon empatia sekä perusteeton epäkunnioittava käytös.
Empatia on avain oikeastaan kaikkeen ja kunnioitus viimeistelee, eli noilla kahdella asialla on nähdäkseni suurin vaikutus asioihin yksityiselämästä työelämään ja yhteiskunnallisiin asioihin.
OMG. En olekaan vähään aikaan nauranut näin paljon. Uskomatonta miten naiiveja jotkut ovat.
Se kun "tiedetään" minun asiat, esim. raha- tai terveys asiat paremmin kuin minä itse. Esimerkiksi kielletään diagnoosi minkä ihan useampi lääkäri on tehnyt kun tiedetään paremmin. Raha-asioista keksitään valheita, esimerkiksi keksitään että olen saanut perinnön vaikka en ole saanut ja sitä tietoa juorutaan pitkin kyliä. Tullaan neuvomaan mitä pitäisi tehdä työkseni tai kouluttautua uudestaan vaikka juuri sairauteni vuoksi en pystyisi kyseistä työtä tekemään. Ihan kuin olisin joku imbesilli jota pitää neuvoa mitä teen.
"Mun mielestä", "sun pitäisi"
Vierailija kirjoitti:
Holhousta!!!!
Tämä! Varsinkin töissä "oletko muistanut/teetkö itse vai autanko/osaatko sinä..." Saatana mä olisin kyllä saanut potkut jo ensimmäisen puolen vuoden jälkeen jos en jo silloin olisi itse osannut noita ihan perusjuttuja, saati nyt, monen vuoden jälkeen. Mutta kun se ei mene jakeluun millään.
Kiusaajien selän takana piilottelevat hiirulais-sidekickit. Siis sellaiset, jotka normaalioloissa olisivat varmuudella itsekin kiusattuja, mutta sattuvat olemaan kiusaajan sukulaisia tai jotain lapsuudenystäviä. Katsovat hiljaa vieressä, kun heidän ihana kaverinsa kiusaa muita, eivätkä tee elettäkään puuttuakseen asiaan. Olkoonkin miten mukavia ihmisiä muuten, mun mielestä helvetissä on ihan erityinen paikka näille.
Tyhmyyttä. Ihan oikea kehitysvammainen on ihan fine ja olen joskus heitä työksenikin hoitanut mutta sinänsä normaalin ihmisen vajaaälyisyydessä on sietämistä jos pakosta tekemisiin joudun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähäinen tai jopa olematon empatia sekä perusteeton epäkunnioittava käytös.
Empatia on avain oikeastaan kaikkeen ja kunnioitus viimeistelee, eli noilla kahdella asialla on nähdäkseni suurin vaikutus asioihin yksityiselämästä työelämään ja yhteiskunnallisiin asioihin.OMG. En olekaan vähään aikaan nauranut näin paljon. Uskomatonta miten naiiveja jotkut ovat.
Niin, empaattinen ihminen ymmärtää myös sitä työpaikan epäreilua kiusaaja-juoruaja-valittajaa ja kunnioittaa häntä koska saa tehdä hänen kanssaan töitä.
Tässä menestyksen avaimet työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että pitää olla heti kaikki, täydellisestä elämästä pitää päästä nauttimaan jo nuorena. Olen kohta viisikymmentä ja odottelen tässä parhaillaan unelma-asuntomme valmistumista ja sitä että pääsemme sisustamaan sitä. Sitä ennen asuin/asuimme betonikerrostaloyksiössä, rivitalokaksiossa ja nyt viimeiset kymmenen vuotta perheen kanssa vanhemmassa omakotitalossa. Seuraava kotimme on meille rakennettu ja saamme sisustaa sen mielemme mukaiseksi, lapsetkin varmaan vielä kymmenen vuotta asuvat kotona. Nuorempana teimme paljon työtä ja välillä kahtakin työtä, nyt riittää jo normaalit työpäivät ja -viikot. Se minkä rahana vähemmästä työnteosta menetämme, saamme pääomatuloina nuorena ansaitsemiemme ylimääräisten sijoitusten tuottoina. Niillä selvisimme myös äitiysloma-aikani ja lasten synnyttyä pari ensimmäistä vuotta kun tein lyhyempiä työpäiviä.
Mä yleensä ymmärrän erilaisia ihmisiä ja erilaisia haaveita ja tavoitteita, mutta mun käy sääliksi ihmistä jolle tärkeintä on UNELMA-ASUNTO, ja samalla halveksitaan "betonikerrostalossa" asuvia, suuri osa elämää on juostu vaan rahan perässä. Tiedätkö, mä asun rivitalokaksiossa ja olen oikein tyytyväinen elämääni, mä en olis pätkääkään onnellisempi jossain isossa uudessa ok-talossa. Tietenkään mun palkka ei riitä kaikkeen, mutta elämää voi elää myös tässä ja nyt, samalla yrittäen säästää myös tulevaa varten, mutta ne kulissit (asunto) ei ratkaise sitä miten hyvin mulla menee.
Sun teksti oli läpeensä raha, raha, raha. Joo, rahaa tarvitsee mutta ei sen pidä olla elämän päätarkoitus. Oikeesti mua säälittää että sä olet onnellisempi siitä että saat valita "oikeanlaisen" tapetin tai lampun, kun että olisit onnellinen sun perheestä vaikka. Äitiysloma- ja lapsi- kommenteissakin oli pääasiassa raha. Onnea.
-Juoruilu. No joo, ymmärrän ehkä parhaiden ystävien kesken tuollaisen, mutta siis sellainen että halutaan mustamaalata joku ihminen kaikille tai varta vasten juoruilumielessä udellaan ihmiseltä hänen yksityisasioitaan.
-Rajattomuus. Siis ettei pysty kunnioittamaan ja noudattamaan toisten ihmisten tai vaikkapa perheiden rajoja.
-Kyvyttömyys ymmärtää toisen tarpeita, tunteita ja haluja. Omien asioiden/halujen ajaminen toisten kustannuksella. Tavallaan sellainen, että sitä omaa tarvetta/halua ei osata suhteuttaa toisten tarpeisiin ja oikeuksiin. Ollaan ikään kuin kyvyttömiä näkemään, että jollain toisella voi olla suurempi oikeus johonkin kuin itsellä, eikä oma halu sitä miksikään muuta.
En voi sietää kun joku tulee selittämään jotain itsestäselvyyksiä ja kuvittelee niiden olevan jotain rakettitiedettä. Varmistaen vielä moneen kertaan että ymmärsinkö.
Ärsyttää myös
*Yksinkertaisten asioiden tekeminen mahdollisimman hankalasti.
*Ajattelutapa että minä olen aina oikeassa ja minulle voi sattua virheitä koska "on sama pää kesät talvet" ja toiset on aina väärässä ja toisten virheet johtuvat tietämättömyydestä tai välinpitämättömyydestä.
*Valittaminen kaikesta vain valittamisen vuoksi, ilman mitään oikeaa syytä.
*Teennäisyys ja suvaitsemattomuus, ollaan olevinaan niin reilua ja mukavaa mutta pian puheet paljastavat hyvin ahdasmielisen ajattelutavan.
Tahallista väärinymmärrystä! Joko erimielisyyksien tullessa yritetään saada toinen näyttämään tyhmältä takertumalla johonkin pikkuseikkaan tahallisesti väärin ymmärtäen, tai sitten tilanteet, että ymmärretään väärin vain siksi että päästäisiin loukkaantumaan ja uhriutumaan. Todella typerää ja lapsellista. Ei edistä mitään asioita.
Vierailija kirjoitti:
itsekkyyttä, manipulatiivisuutta, pahansuopuutta
Tämä. Ja lisäksi toisten vastoinkäymisistä iloitsemista.
Marisijat ("Paska sää" "Typerää kun kelloja pitää siirtää" jne.)
Ostin sitä ja tätä ja Tienaan niin ja niin paljon -tyypit
Hallitsen hyvän maun -tyypit (kamalaa kun tykkää glitteristä/pieruverkkareista/pinkistä tms. )
Itse voin hyvinkin sietää hirmu monenlaisia ihmisiä, oma tupa oma lupa ja niin edelleen.
Mutta mitä minun on aina vaikea sietää itseeni tai johonkin muuhun kohdistuen, on toisten asioihin puuttuminen, "ihmettely" ja tekopyhä epärealistinen kauhistelu.
Tyyliin, joku näkee minun ostavan makkaraa, tai jonkun yhteisen tutun, ja sitten siitä puhutaan selän takana miten "niin se vaan syö makkaraa, ei ihme että on huonot hiukset ja ei edes poikaystävää".
Tai joku on kuullut että yhdellä on puolison kanssa vaikeaa, niin siitä puhutaan sitten (selän takana) "ei ne sovi yhteen ollenkaan, heidän pitäisi erota" jne, ihan kuin tämä kauhistelija a. Tietäisi kaiken heidän suhteesta b. Asialla olisi mitään vaikutusta hänen elämäänsä.
On se kumma ettei voi elää ja antaa toisten elää!
Suu auki purkkaa tai ruokaa mässyttävät, sietäisivät saada lapiosta naamaan.
Myös extrovertit jotka ei osaa pitää turpaansa kiinni tai ainakin hiljentää voluumiaan, aina pitää hölöttää.
Naiset kaupoissa/kirpputoreilla: enemmistöllä naisista jotka tulee päivittäin vastaan ei omaa mitään tilantajua, tukitaan käytävät vaikka joku tulisi edestäpäin vastaan, lasittunein silmin katsotaan ojennetuin käsin jotain rättiä tai jauhetaan paskaa toisen naisen kanssa.
Noh, tönimällä selviää aina ohi, ei jaksa olla enää kohtelias kun noita itsekkäitä tientukkijoita on koka reissulla jopa kymmeniä, kirpputoreilla siis enimmäkseen.