Yksi suurimmista ankeuttajista suomalaisten pukeutumisessa on PIPO!
Se korville vedetty sukka ei pue ketään! Eikä vielä ole niin kylmä edes
Kommentit (35)
Ellei ole pipoa korvilla iskee kolmoishermokipu. Siinä sille sulle ankeuttajaa.
80-luvulla oli miehillä hienoja karvalakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt minä niin mieleni pahoitin!
Eli kaikki ostaa nyt karvahatun ja niitä löytyy Venäjältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt minä niin mieleni pahoitin!
Syystä että?
Senkus kävelet pää paljaana jos haluat. Minä en halua kärsiä siitä saatanallisesta korvakivusta mikä seuraa jos menen ulos ilman pipoa tuuleen...
No mitä tilalle?
Tää?
http://genuinefurhats.com/5902-home_default/ushanka-raccoon.jpg
Tää?
https://www.cybershop.fi/tuotekuvat/400x400/-IMG_6208copy.jpg
vai tää?
https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/19765…
Ennen vanhaan jokainen aikuinen itseään kunnioittava ihminen hankki hatun tai huivin silloin tällöin sekä opetteli asettelemaan sen päähänsä pukevasti. Modisti osaa tehdä jokaiselle sopivan persoonallisen hatun. Hattu saa minkä tahansa asun näyttämään laadukkaammalta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan jokainen aikuinen itseään kunnioittava ihminen hankki hatun tai huivin silloin tällöin sekä opetteli asettelemaan sen päähänsä pukevasti. Modisti osaa tehdä jokaiselle sopivan persoonallisen hatun. Hattu saa minkä tahansa asun näyttämään laadukkaammalta.
Näin ehkä keskiluokassa. Kyllä työväki piti sitä hattua, jonka sattui omistamaan.
Suomessa pipon käyttö on tarpeellista, mutta ankeuttaja se on toki niillä surffipojilla jotka käyttävät pipoa kaliforniassa kesät talvet. (Onko niillä edes talvea siellä?)
Nykyään on todella kauniita pipoja ja kaikenlaisia huopapäähineitä, että niitä on ilo katsella :)
Jaa. Mulla on monta pipoa, on ohuempaa ja paksumpaa. Oikein kylmille keleille on huovutettu myssy, se on lämmin, ei taatusti päätä palele, siitä ei mene tuulikaan läpi. On mulla huivejakin, mutta kun tuo pipo on niin kätevä ottaa pois päästä kun menee vaikka kauppaan ja näppärästi sen voi tunkea käsiveskaan. Sekin mulla on mallia Muumimamma. Ihan hirveä varmaan. Iso. Sieltä löytyy sitten mm. iso lompakko ja pienempi pörssi, puhelin, nenäliinoja, kynsisakset, laastareita, pari sidettä, tea tree-öljypullo, kyniä, pieni muistilehtiö, hiusharja, puuteri, huulirasva, jokunen huulipuna, käsivoide, pari kosteuspyyhettä, pastilleita, purkkaa, avaimet, aurinkolasit...ja usein myös kirja ja kudin.
Pipo ja iso käsiveska, niistä en luovu!
Vierailija kirjoitti:
No ei tasan ollut, kuin ehkä enää vanhemmilla miehillä. Nikitat oli enempi 60-luvun juttu ja 70-luvullakin niitä vielä käytettiin, tosin lapsilla ja nuorilla oli pipo jo 70-luvullakin ykköspäähine talvella. Tosin "kovat jätkät" lasetti menemään mopolla kesät talvet ilman pipoa. Muistan kun liikuntatuntien jälkeen lähdettiin suihkunraikkaina talvipakkasessa mopolla himaan, niin kotio tullessa liuhuletti oli mukavasti jääpuikoilla :)
M56
Sääliksi käy niitä raukkoja, jotka eivät tajua laittaa pipoa päähänsä pakkasella.
Pipo sopii paremmin lenkkivaatteitten kanssa kuin hattu.
^^^ Niin, vanhemmilla miehillä oli hienoja karvalakkeja. Varmaan ihan aitoa turkista.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla on monta pipoa, on ohuempaa ja paksumpaa. Oikein kylmille keleille on huovutettu myssy, se on lämmin, ei taatusti päätä palele, siitä ei mene tuulikaan läpi. On mulla huivejakin, mutta kun tuo pipo on niin kätevä ottaa pois päästä kun menee vaikka kauppaan ja näppärästi sen voi tunkea käsiveskaan. Sekin mulla on mallia Muumimamma. Ihan hirveä varmaan. Iso. Sieltä löytyy sitten mm. iso lompakko ja pienempi pörssi, puhelin, nenäliinoja, kynsisakset, laastareita, pari sidettä, tea tree-öljypullo, kyniä, pieni muistilehtiö, hiusharja, puuteri, huulirasva, jokunen huulipuna, käsivoide, pari kosteuspyyhettä, pastilleita, purkkaa, avaimet, aurinkolasit...ja usein myös kirja ja kudin.
Pipo ja iso käsiveska, niistä en luovu!
Minä myös, kesä- ja talvikäyttöön, lippiksen alle.
Ihan sama. Minua kiinnostaa vain se, että pysyn lämpimänä.