Hemmetin mies kuljuilee minulle laihtumisestani. Eroa ja pettämistäkö pitää alkaa pelätä?!
Ja joo, ennen kuin haukutte miestä läskifetisseiseksi, niin mainittakoon minun alunperinkin olleen vain mitoissa 160 cm ja 75 kg, eli en nyt mikään hillitön tankki kuitenkaan. Olin noin pyöreä, koska minua ei vaan ole oikein ikinä laihdutus kiinnostanut. Olen nautiskelija, joka tykkää laittaa ruokaa, leipoa, käydä ravintoloissa ja tietysti syödä. Minulla on ollut aina laihdutuksesta se kuva, että se on yhtä kidutusta ja laihduttaja saa suunnilleen syödä yhden porkkanan päivässä, joten ei kiitos sellaista, elämäni on ollut ihan tarpeeksi haastavaa ilman moista kärsimysnäytelmääkin.
No kuukausi sitten kävin lääkärissä yhdestä toisesta asiasta ja lääkäri sitten kävi varoittelemaan nimenomaan vatsani ympärillä olevasta rasvasta. Että se on oikeasti vaarallista ja se kannattaisi pudotttaa, vaikkei ulkonäkötavoitteita olisikaan. Silloin ajattelin suunnilleen ekaa kertaa elämässäni, että hitsi, on se ainakin yritettävä. Kerroin tietty ukollekin illalla noista laihdutusaikeistani ja hän oli jo silloin vähättelemässä, että mitä se lääkäri mitään tietää, nuija lekuri.
Samaa miehen nirppailua on ollut nyt koko tämän kuukauden ajan. Tärkein juttu: olen laihtunut 2,3 kg kuukaudessa, olen ylpeä itsestäni. :) Tosi paljon vaan ärsyttää, kun samassa meidän suhde on mennyt ihan surkeaksi. Ollaan oltu melkein 10 v yhdessä, ollaan naimisissa ja on yhteinen asuntokin, ei lapsia, mutta ne on harkinnassa. Noin 30v ikäisiä me molemmat. Miehestä on tullut pihtari, hän haukkuu silleen kautta rantain minua jatkuvasti, vihjailee ja ihailee pyöreämpiä naisia, pelkää minun rintojen ja takapuolen häviävän.
Miten voi pieni painonpudotus viedä suhteen karille tällä tavalla? Mitä tehdä? Raivostuttaa ja harmittaa.
Kommentit (26)
Miehesi käytös ei todellakaan ole oikeutettua. On se kumma jos yhtäkkiä sinusta tulee mukamas variksenpelättimen näköinen jos hieman laihdut. "Hän kokee olonsa petetyksi, kun en aio pysyä ulkonäössä, jossa hän nai minut." Kai hän tajuaa että kukaan ei tule pysymään ikuisesti samannäköisenä? Toivottavasti näin ei käy, mutta mitä jos sinulle tulee joskus rintasyöpä? Onko silloinkin hänen suurin murheensa se, että sinusta tulee lauta (ellet ota silikoneja)? Tai mitä jos joskus joudut vaikka tulipaloon ja saat pahoja palovammoja?
Jos hän on valmis pettämään/jättämään sinut tuollaisesta syystä, niin ehkä ei kannata tuhlata aikaa enää tuollaiseen mieheen.
Näytä hänelle suuttumuksesi. Lähde vaikka muualle vähäksi aikaa, ja katso joko alkaa ääni muuttumaan kellossa. Älä sinä ole suostu olemaan kynnysmattona miehellesi.
Tulin ihan vihaiseksi puolestasi.
Minulla mies ei sano mitään eikä ole halujaan kadottanut laihduttamisen myötä. Mutta hän tuntuu yrittävän sabotoida laihduttamisen. Olin tuossa hetken samassa painossa kuin tavattuamme ja hän alkoi oikein urakalla kantamaan kotiin kaikkea epäterveellistä ja kiukuttelee jos kieltäydyn syömästä. Hän syyllistää minua kun hyvää hyvyyttään halusi ilahduttaa vaikka olen kieltänyt tuomasta minulle mitään epäterveellistä. Jos menen lenkille hänen kotona ollessaan, alkaa hän valittaa että en kotona viihdy hänen ja poikamme seurassa. Kuitenkin kun olen olohuoneessa, hän vain pelaa tai katsoo videoita tietokoneelta. Silti hän itse lähtee pokemon- kierrokselle raideihin jopa muutamaksi tunniksi joskus monta kertaa viikossa. Tästä syystä en nyt ole ehtinyt juurikaan lenkille viime aikoina.
Kun ilahduin siitä että painoni oli pudonnut niihin meidän suhteemme alkulukemiin, suhtautui hän hyvin välinpitämättömästi ja vaihtoi puheenaihetta toiseen sanomatta mitään laihtumisestani.
Minullakin siis lääkäri keväällä ensimmäistä kertaa suorastaan käski laihduttamaan kun tuli MRI kuvissa ilmi että minulla on selässä kulumaa. Ylipaino pahentaa sitä joten on erittäin suositeltavaa laihduttaa. Ajattelin että no nyt vihdoin saan oikean syyn että mieskin ymmärtää mutta ei.
En ymmärrä miksi mies ei kannusta yhtään millään tavalla. Sanoo aina vain että sinä olet kaunis sellaisena kuin olet eikä sinun tarvitse laihduttaa. Olen yrittänyt tehdä selväksi että minulla olisi huomattavasti enemmän energiaa( myös rakasteluun), jos tulisin parempaan kuntoon. Mutta ei mene jakeluun. Pakko vain yrittää sabotoida ja marista kun yritän. Liikkuminen ei saa kuulemma viedä liikaa aikaa (3-4x 5km lenkki viikossa, jos voisin itse päättää niin menisin 6 kertaa viikossa 5-10 km) perheeltä. Pitää kuulemma katsoa asioita tärkeysjärjestykseen. Eli minun terveyteni on vähemmän tärkeä kuin se että istun olohuoneessa katselemassa hänen selkäänsä. Olen kuitenkin saanut tarpeekseni joten nyt en aio enää välittää hänen marinoistaan vaan sanon että on pakko selän takia laihduttaa koska haluan pystyä vielä kävelemään kun täytän 60. Mariskoot tyhjälle seinälle kun minä olen lenkillä.
Ne miehesi näyttämien kuvien naiset treenaavat salilla ja lenkkeilevät pitääkseen sen perseen ja vyötärön kunnossa.
Ei kai tajua ettei ne ilman leikkauksia ja rääkkiä sekä photoshoppia olisi muodokkaan näköisiä?
Sinulla on typerä mies.
En löydä edes sanoja mitä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ne miehesi näyttämien kuvien naiset treenaavat salilla ja lenkkeilevät pitääkseen sen perseen ja vyötärön kunnossa.
Ei kai tajua ettei ne ilman leikkauksia ja rääkkiä sekä photoshoppia olisi muodokkaan näköisiä?
Sinulla on typerä mies.
En löydä edes sanoja mitä sanoa.
Lisään vielä että he syövät terveellisesti. Eivät mässää roskaruualla ja herkuilla.
Ehkä miehesi on lukenut netistä liikaa niitä juttuja, joissa puolison laihduttamista ja kunnon kohentamista pidetään varmana merkkinä pettämisestä. Kuvittelee, että tästä on kyse, mutta ei saa sanottua.
No, kenties voit jatkaa laihdutusta ja laihtua, mutta et vain mainitse asiasta miehelle enää sanallakaan. Iltalenkit voit kuitata raittiin ilman ja virkistymisen tarpeella.
Tiedän, ettei se tämä muutaman kilon pudotus vielä ulkopuolisille näy vaikka itsestä muutos tuntuukin jo suurelta ja olo simpsakalta. Ukon keljuilu alkoi kuitenkin jo heti ekana iltana, kun edes kerroin koko laihdutusaikeista. Uskoakseni hänen kommentti vaimon muuttunisesta variksenpelättimeksi ja hirveäksi pulkannaruksi oli kai jotain pelkoa tulevaa kohtaan jos jatkan laihduttamista. Kuten kokonumeroistani tiedätte, tässä ei laihaan kuntoon päästä vielä useampaan kymmeneen kiloon. Minun itsekuri ei myöskään siihen riittäisi.
Nyt se mököttää tuolla. Tahdon saada suhteemme kuntoon. 10 v parisuhdetta ja avioliittoa ei noin vaan heitetä hukkaan. Olemme myös jo muutaman kuukauden ajan yrittäneet lasta. Tuskin tässä raskaana ollaan, mutta se on kuitenkin ollut tavoitteena. Sitten pikkujuttu ajaa tämmöseen kriisiin.
AP