Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa kissan, minä en missään nimessä

Vierailija
31.10.2017 |

Ja ennen kuin kukaan kysyy miksen halua, tässä syyt:

Kissa on petoeläin. Eli kissalla on geeneissä se, että hänelle vain oma etu ratkaisee. Kissa ei välitä omistajastaan yhtään ja haluaa vain hyötyä hänestä ruuan toivossa. Muistan jopa lukeneeni yhden tutkimuksen, jonka mukaan kissa todennäköisesti tappaisi omistajansa, jos olisi häntä vahvemmassa asemassa.

Miksi kukaan haluaisi kissan?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kuvitteli kuten sinä, mutta tajusivat typeryytensä. Tässä heitä monen monta: https://www.boredpanda.com/people-who-didnt-want-cats/

Söpöysvaroitus😊

Vierailija
2/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni haluaisi kissan, mutta se ei ole olennaista. Olennaista on se, että jos te ette molemmat halua eläintä niin silloin sitä ei oteta. Ihan sama, onko kyseessä kissa, koira, rotta vai joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argumenttisi ovat virheellisiä, mutta ymmärrän, ettet halua lemmikkiä.

Sinä päätyisit suurella todennäköisyydellä ruokkimaan ja juottamaan kissan ja siivoamaan laatikon.

Sama tilanne, jos lapset haluavat koiran.

Vierailija
4/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaa ei tietenkään pidä hankkia jos sellaisista ei pidä. Aloittajan perustelut kissavastaisuuteen olivat kuitenkin vähän erikoisia.

Miksi kissan pitäisi olla erityisen kiintynyt omistajaansa? Moni kissanomistaja arvostaa kissaa eläimenä juuri siksi, että se on itsenäinen.

Enkä ymmärrä mitä väliä silläkään on, että kissa on petoeläin. Ei se petomaisuus kotikissalla juuri esiin pääse, kun ei ole mitään mitä metsästää. 

Vierailija
5/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pidä kissoista, ei kannata ottaa kissaa vaikka kumppani haluaisikin. Katuisit suostumistasi ja inhoaisit kissaa, mikä vaikuttaisi sinun ja miehesi väleihin.

Vierailija
6/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kissaa onpa typerä aloitus

Vierailija
7/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on söpöjä <3

Vierailija
8/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa tutkimuksissa on todettu, että kissa on vain väärinymmärretty, koska ei ole laumaeläin. Ihminen ei laumaeläimenä osaa tulkita kissan kehonkieltä, ja kissa ei puolestaan ymmärrä ihmisen kehonkieltä. Kissa kyllä kiintyy omistajaansa samalla tavoin kuin pentukissa emoonsa ja etenkin sisäkissat jäävätkin useimmiten vähän pentuasteelle tuosta syystä. Kissan kiintymyksen merkkejä ei vain välttämättä huomaa, jos ei tiedä miten kissa kommunikoi, ja toisaalta merkit, jotka ihminen herkästi tulkitsee kiintymykseksi, eivät välttämättä sitä ole.

Tässä uutinen aiheesta: https://yle.fi/uutiset/3-6866255

Vierailija
9/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvasin, että kissaihmiset heti kommentoimassa ja hyökkäämässä kimppuuni. Minulle on aivan sama, vaikka te pitäisitte kissoista. Kissoilla on vain sellainen petoluonne, josta minä en tykkää. Olen ennen ollut kissojen kanssa tekemisissä ja minun mielestäni niillä on varsin narsistinen asenne kaikkeen.

Kissa on miellyttäjä. Totta kai se miellyttää, kun hänen elämänsä on täysin riippuvainen omistajastaan. Kissa ei todellisuudessa välitä.

ap

Vierailija
10/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvasin, että kissaihmiset heti kommentoimassa ja hyökkäämässä kimppuuni. Minulle on aivan sama, vaikka te pitäisitte kissoista. Kissoilla on vain sellainen petoluonne, josta minä en tykkää. Olen ennen ollut kissojen kanssa tekemisissä ja minun mielestäni niillä on varsin narsistinen asenne kaikkeen.

Kissa on miellyttäjä. Totta kai se miellyttää, kun hänen elämänsä on täysin riippuvainen omistajastaan. Kissa ei todellisuudessa välitä.

ap

Kukaan ei hyökkää kimppuusi ja pahoittelen ahdistustasi.

Kissojen suhteen olet edelleen väärässä, joten ei tietenkään kannata ottaa lemmikkiä.

Vierailija
11/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kukaan ei hyökkää kimppuusi ja pahoittelen ahdistustasi.

Kissojen suhteen olet edelleen väärässä, joten ei tietenkään kannata ottaa lemmikkiä.

Minä olen täysin oikeassa. ap

Vierailija
12/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa sanoisin että 'akka vaihtoon'

Vierailija
13/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kissaa halua, ei teidän tule kissaa hankkia. Sama pätee muihinkin lemmikkeihin ja lapsiin. Jos molemmat eivät halua, ei hankita. Muu ratkaisu on väärin eläintä kohtaan.

Sen sijaan argumenttisi ovat vanhentuneeseen tietoon tai täyteen tietämättömyyteen perustuvia. Kyllä, kissa on peto, kuten myös koira, alunperin. Kotikissalla pedon vaistot eivät oikeastaan mitenkään näy, jos et päästä sitä vapaasti ulkoilemaan, mitä taas ei todellakaan pitäisi tehdä sen paremmin kissan turvallisuuden kuin Suomen luonnonkaan takia. Kissan saalistusleikit näyttäytyvät ihmisille ihan vain leikkinä, siinä missä koiran noutamisleikitkin. Kissat todellakin kiintyvät omistajiinsa ja tästä on paljon uutta tutkimustietoakin, jos niitä kohdellaan hyvin eli ei vain pidetä hiirentappajina navetan nurkassa tai heitetä laiskuuttaan aina ulos pärjäämään, kun ei jakseta leikkiä. Kiintymyksen myös huomaa, koska kissat osoittavat sitä monin tavoin (kehräämällä, puskemalla, hakeutumalla syliin ja viereen, siristelemällä silmiään, kulkemalla perässä, nukumalla vieressä, pitämällä häntää pystyssä, kääntymällä vatsa ylöspäin jne.). Ja tuo sosiaalisessa mediassa ja iltapäivälehdissä kiertänyt "tutkimustulos" todettiin oikeiden tieteilijöidne puolelta ihan hölynpölyksi heti uutisoinnin jälkeen.

Eli älä perusta päätöstäsi lapsellisiin harhaluuloihin, vaan käy vaikkapa kissataloudessa tutustumassa oikeasti kissoihin. Tulkaa vaikka meille tapaamaan meidän kahta kollipoikaa, niin näette, miten ihmisrakkaita ja ihastuttavia eläimiä kissat ovat, kun niitä on kohdeltu hyvin ja niiden lajille ominaiset tarpeet on huomioitu.

Vierailija
14/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan väärät perustelut olla hankkimatta kissaa.

Vierailija
15/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hieno mies! Anna miehen ottaa kissa ja muuta itse pois. Kaikille tyydyttävä sopuratkaisu.

Vierailija
16/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen kanssasi siinä mielessä samoilla linjoilla, että kissoilla on petoluonne. Olihan se joku tutkimus tehty jossain, josta oli päätelty, että kissasi todennäköisesti tappaisi sinut, jos olisivat suurikokoisempia. Kissat myös tappavat suurimmaksi osaksi lintuja ja hiiriä huvikseen, ei ruuakseen.

Vierailija
17/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kissaa halua, ei teidän tule kissaa hankkia. Sama pätee muihinkin lemmikkeihin ja lapsiin. Jos molemmat eivät halua, ei hankita. Muu ratkaisu on väärin eläintä kohtaan.

Sen sijaan argumenttisi ovat vanhentuneeseen tietoon tai täyteen tietämättömyyteen perustuvia. Kyllä, kissa on peto, kuten myös koira, alunperin. Kotikissalla pedon vaistot eivät oikeastaan mitenkään näy, jos et päästä sitä vapaasti ulkoilemaan, mitä taas ei todellakaan pitäisi tehdä sen paremmin kissan turvallisuuden kuin Suomen luonnonkaan takia. Kissan saalistusleikit näyttäytyvät ihmisille ihan vain leikkinä, siinä missä koiran noutamisleikitkin. Kissat todellakin kiintyvät omistajiinsa ja tästä on paljon uutta tutkimustietoakin, jos niitä kohdellaan hyvin eli ei vain pidetä hiirentappajina navetan nurkassa tai heitetä laiskuuttaan aina ulos pärjäämään, kun ei jakseta leikkiä. Kiintymyksen myös huomaa, koska kissat osoittavat sitä monin tavoin (kehräämällä, puskemalla, hakeutumalla syliin ja viereen, siristelemällä silmiään, kulkemalla perässä, nukumalla vieressä, pitämällä häntää pystyssä, kääntymällä vatsa ylöspäin jne.). Ja tuo sosiaalisessa mediassa ja iltapäivälehdissä kiertänyt "tutkimustulos" todettiin oikeiden tieteilijöidne puolelta ihan hölynpölyksi heti uutisoinnin jälkeen.

Eli älä perusta päätöstäsi lapsellisiin harhaluuloihin, vaan käy vaikkapa kissataloudessa tutustumassa oikeasti kissoihin. Tulkaa vaikka meille tapaamaan meidän kahta kollipoikaa, niin näette, miten ihmisrakkaita ja ihastuttavia eläimiä kissat ovat, kun niitä on kohdeltu hyvin ja niiden lajille ominaiset tarpeet on huomioitu.

Meillä on myös kaksi kissaa ja on todella ihmeellistä väittää, että kissat eivät kiintyisi omistajiinsa. Meidän kissat nukkuvat sylissä kun katson televisiota, nukkuvat yönsä jalkopäässä ja ovat muutenkin mukana päivän touhuissa.

Kotiin tullessa toisella on tapana juosta häntä pystyssä vastaan ja seurata touhuja mielenkiinnolla. Me myös jutellaan kissoille ja ne "vastaa" meille :)

Mutta juu...älä missään nimessä ota kissaa, ota pehmonalle!

Vierailija
18/36 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi saada siitä kissasta helpomman ja fiksumman kämppiksen kuin ap:stä ;)

Mutta mitään lemmikkiä ei pidä ottaa jos joku perheessä ei sitä missään nimessä halua.

Lemmikki on perheenjäsen ja sellaisena sitä tulee kaikkien perheessä kohdella. Jos ei halua/pysty niin lemmikkiä ei oteta.

Mies tai lapset aina lupaa että juu kyllä minä hoidan sen lemmikin mutta lopuksi se on vaimo/äiti joka pitää siitä lemmikistä huolta.

Vierailija
19/36 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kissa tekee mitä lystää, mikä yleensä miellyttää kissaihmisiä. Että sellainen viehko miellyttäjä kissa on.

Vierailija
20/36 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tutkimus jossa sanottiin että kissa tappaisi omistajansa jos olisi isompi oli huuhaata. Se oli yhden ennenkin kissanegatiivisia mussutuksia julkaisseen tutkijan oma mielipide, ei tutkimus.

Kissa kiintyy tutkitusti omistajaansa, ja kaikki kissanomistajat tietävät sen. Ei kai sitä muuten olisi pidetty lemmikkinä satoja vuosia (tai tuhansia, jos lasketaan mukaan ajat jolloin kissa toimi ihmisen lähellä hiirestäjänä).

Ei kannata hankkia kissaa jos asenne on valmiiksi tuollainen. Todennäköisesti silmäsi avautuvat kun hetken kissan kanssa asustat, mutta voi myös käydä niin ettet anna kissalle edes mahdollisuutta koska olet päättänyt että se ei muuta mieti kuin itseään. Ellette sitten saa sellaista sopparia aikaiseksi että kissa on 100% miehen vastuulla eikä sinun lemmikkisi missään määrin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi