Finnairin painorajat
Hmm... yleensä puhutaan aina 8kg käsimatkatavaroista.
Miehille painorajaksi on asetettu 88 kg, eli mies saa painaa 80kg.
Naisille painoraja on 70 kg, eli nainen saa painaa 62 kg.
No ei naiset ainakaan mistään lihaskimpuista tykkää jos 80 kg on miehen ihannepaino?
Kommentit (32)
Taitaisi moni jäädä kyydistä, noilla painoilla.
Vierailija kirjoitti:
No ei suurin osa naisista tykkääkään. 80 kg miestä on ihan riittävästi.
Miksi 67kg olisi liian vähän?
Häh? Mitä vattua? Pitää laihduttaa 5 kg, että pääsen varaamalleni lennolle jouluna?
Itse mahdun painorajaan, painan kutakuinkin tasan 80kg mutta pidän kyllä itseäni laihana. Korkeintaan sporttisena. Lihaksikkuudesta ei tietoakaan. Olen 188 cm.
Ei ole tällaisia painorajoja ihmisille. Taas valehdellaan.
Ei nuo mitään naisten vaatimuksia ole. Mistä sait päähäsi, että naiset on nuo painot keksineet?
Nuo on terveen, normaalipainoisen ihmisen massoja. Yltiöpäinen lihaksikkuus ei ole sen terveempää kuin läskikään. Samalla lailla Bulli puuskuttaa rappusissa kuin läskikin.
Harva ukko painaa yli 80 vähärasvaisessa kunnossa. Kaikenlaisia bulkkisikoja toki liikkuu kylillä löysäkäsiensä kanssa, mutta otetaan ihrat pois niin kummasti kutistuu. Monella ei siis lihaksista jää kiinni koneeseen pääsy.
En tuu ikinä pääsemään 62 kiloon. Saan vaivoin ylläpidettyä 66 kiloa, kroppa keräisi helposti painoa seitsemäänkymppiin, jos en söis tarkasti (t 177cn pitkä nainen)
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo mitään naisten vaatimuksia ole. Mistä sait päähäsi, että naiset on nuo painot keksineet?
Nuo on terveen, normaalipainoisen ihmisen massoja. Yltiöpäinen lihaksikkuus ei ole sen terveempää kuin läskikään. Samalla lailla Bulli puuskuttaa rappusissa kuin läskikin.
kuten sinä huojut tuulessa. Ei kukaan aikamies enään paina 80kg.
Läskeiltä pitääkin kieltää matkustaminen. Vähintäänkin periä tuplahinta.
Alle satakiloiset punnitaan neuvolassa.
Joten neuvolan kautta jatkossa lennolle
Vierailija kirjoitti:
Läskeiltä pitääkin kieltää matkustaminen. Vähintäänkin periä tuplahinta.
Läskit heittää ruodot pois koneesta ja ottaa lisää läskejä kyytiin.
Ottamatta kantaa noihin oletuksiin keskiverto painosta, niin mitä mieltä ylipäätään olette punnituksista? En ollut uskoa korviani, kun uutisissa oli että alkavat jo parin viikon päästä punnita matkustajat käsimatkatavaroineen. Vaikka tämä kuulostaa joltain kummelivitsiltä, niin tähän nyt kuitenkin on oikeasti tultu. Onko lentoyhtiöiden säästötoimet menneet jo hieman liian pitkälle? Kohta on varmaan niitä seisomapaikojakin myynnissä (minkä idean joku viranomainen torppasi aiemmin). Ja arvatkaapa kuinka kauan menee noista punnituksista siihen, että ylipainoiset maksavat läskistään lisämaksua? Veikkaan että puoli vuotta. Jotenkin koen tuollaisen toiminnan henkilökohtaisten rajojen ylittämisenä, vaikka itse en ylipainoinen olekaan. Ihan puistattaa.
Oon 170cm mies joka painaa 77 kiloa ja mulla on todella selkeä 6-pac ja oon tosi laiha. Lihaksiakaan ei ole ku en bodaile. Mun liikunta on lähinnä cardiota = tanssi.
Mitä mahtaa painaa 180cm keskivertosuomalainen kaljamahoineen?
Vierailija kirjoitti:
Harva ukko painaa yli 80 vähärasvaisessa kunnossa. Kaikenlaisia bulkkisikoja toki liikkuu kylillä löysäkäsiensä kanssa, mutta otetaan ihrat pois niin kummasti kutistuu. Monella ei siis lihaksista jää kiinni koneeseen pääsy.
Pötyä. Teillä 40-luvun lapin nuorilla voi olla kädet narua. Nykynuoriso on isoa vahvaa. Perusmiehet 185cm pitkiä.
comon_sense kirjoitti:
Oon 170cm mies joka painaa 77 kiloa ja mulla on todella selkeä 6-pac ja oon tosi laiha. Lihaksiakaan ei ole ku en bodaile. Mun liikunta on lähinnä cardiota = tanssi.
Mitä mahtaa painaa 180cm keskivertosuomalainen kaljamahoineen?
kerrankin tervettä ajattelua kehissä.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa noihin oletuksiin keskiverto painosta, niin mitä mieltä ylipäätään olette punnituksista? En ollut uskoa korviani, kun uutisissa oli että alkavat jo parin viikon päästä punnita matkustajat käsimatkatavaroineen. Vaikka tämä kuulostaa joltain kummelivitsiltä, niin tähän nyt kuitenkin on oikeasti tultu. Onko lentoyhtiöiden säästötoimet menneet jo hieman liian pitkälle? Kohta on varmaan niitä seisomapaikojakin myynnissä (minkä idean joku viranomainen torppasi aiemmin). Ja arvatkaapa kuinka kauan menee noista punnituksista siihen, että ylipainoiset maksavat läskistään lisämaksua? Veikkaan että puoli vuotta. Jotenkin koen tuollaisen toiminnan henkilökohtaisten rajojen ylittämisenä, vaikka itse en ylipainoinen olekaan. Ihan puistattaa.
Eivätkä ala, vaan liikkuva vaaka korkeintaan kahtena päivänä erityyppisten lentojen porteilla- jos eivät saa tarvitsemaansa dataa mahdollisesti uusitaan. Shock horror!
Kaiken takana vain se, että lentoyhtiöt haluavat alkaa säästää polttoainetta.
Kohta koneisiin tankataan niin vähän kerosiinia, että päästään teoreettisella kuormalla juuri ja juuri kohteeseen. Ihan varmasti jokin tulee menemään isosti vituiksi tässä kokeilussa.
No ei suurin osa naisista tykkääkään. 80 kg miestä on ihan riittävästi.