Finnairin painorajat
Hmm... yleensä puhutaan aina 8kg käsimatkatavaroista.
Miehille painorajaksi on asetettu 88 kg, eli mies saa painaa 80kg.
Naisille painoraja on 70 kg, eli nainen saa painaa 62 kg.
No ei naiset ainakaan mistään lihaskimpuista tykkää jos 80 kg on miehen ihannepaino?
Kommentit (32)
Ja siis lentoyhtiö käyttä näitä tietoja laskeakseen lentoonlähtöpainoja ja polttoainekulutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva ukko painaa yli 80 vähärasvaisessa kunnossa. Kaikenlaisia bulkkisikoja toki liikkuu kylillä löysäkäsiensä kanssa, mutta otetaan ihrat pois niin kummasti kutistuu. Monella ei siis lihaksista jää kiinni koneeseen pääsy.
Pötyä. Teillä 40-luvun lapin nuorilla voi olla kädet narua. Nykynuoriso on isoa vahvaa. Perusmiehet 185cm pitkiä.
AAAAHAHAH,
ai ne samat jäbät jotka ei saa vedettyä paria leukaa intin testeissä? Massaa kyllä varmasti on. Mutta missä muodossa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva ukko painaa yli 80 vähärasvaisessa kunnossa. Kaikenlaisia bulkkisikoja toki liikkuu kylillä löysäkäsiensä kanssa, mutta otetaan ihrat pois niin kummasti kutistuu. Monella ei siis lihaksista jää kiinni koneeseen pääsy.
Pötyä. Teillä 40-luvun lapin nuorilla voi olla kädet narua. Nykynuoriso on isoa vahvaa. Perusmiehet 185cm pitkiä.
AAAAHAHAH,
ai ne samat jäbät jotka ei saa vedettyä paria leukaa intin testeissä? Massaa kyllä varmasti on. Mutta missä muodossa :D
Voi olla, mutta silti pyörittelevät sinua miten tahtovat. Sinulle juoksu harrastus on ihan hyvä.
comon_sense kirjoitti:
Oon 170cm mies joka painaa 77 kiloa ja mulla on todella selkeä 6-pac ja oon tosi laiha. Lihaksiakaan ei ole ku en bodaile. Mun liikunta on lähinnä cardiota = tanssi.
Mitä mahtaa painaa 180cm keskivertosuomalainen kaljamahoineen?
Hmm... onko sinulla iso pää?
Maailmanluokan pikajuoksija Tyson Gay on 178 cm pitkä ja painaa 75 kg. Ja näyttää tältä:
http://sportsboundguide.com/wp-content/uploads/2012/07/10aac15b253_634x…
Ei tuo toki mikään Bulli ole, mutta varmasti saa enemmän pilluakin sitten kyllä toisaalta.
Vierailija kirjoitti:
comon_sense kirjoitti:
Oon 170cm mies joka painaa 77 kiloa ja mulla on todella selkeä 6-pac ja oon tosi laiha. Lihaksiakaan ei ole ku en bodaile. Mun liikunta on lähinnä cardiota = tanssi.
Maailmanluokan pikajuoksija Tyson Gay on 178 cm pitkä ja painaa 75 kg. Ja näyttää tältä:
Ei tuo toki mikään Bulli ole, mutta varmasti saa enemmän pilluakin sitten kyllä toisaalta.
Joo, mutta onko laatupillua? Monellako afrikkalaisella olet nähnyt laatumisuja? Ja kyllä ymmärsin, että mustalle musta.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa noihin oletuksiin keskiverto painosta, niin mitä mieltä ylipäätään olette punnituksista? En ollut uskoa korviani, kun uutisissa oli että alkavat jo parin viikon päästä punnita matkustajat käsimatkatavaroineen. Vaikka tämä kuulostaa joltain kummelivitsiltä, niin tähän nyt kuitenkin on oikeasti tultu. Onko lentoyhtiöiden säästötoimet menneet jo hieman liian pitkälle? Kohta on varmaan niitä seisomapaikojakin myynnissä (minkä idean joku viranomainen torppasi aiemmin). Ja arvatkaapa kuinka kauan menee noista punnituksista siihen, että ylipainoiset maksavat läskistään lisämaksua? Veikkaan että puoli vuotta. Jotenkin koen tuollaisen toiminnan henkilökohtaisten rajojen ylittämisenä, vaikka itse en ylipainoinen olekaan. Ihan puistattaa.
Jätetään tämä valehtelu pois. Ei tällaisia ole, eikä ole edes suunnitteilla. Missään!
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa noihin oletuksiin keskiverto painosta, niin mitä mieltä ylipäätään olette punnituksista? En ollut uskoa korviani, kun uutisissa oli että alkavat jo parin viikon päästä punnita matkustajat käsimatkatavaroineen. Vaikka tämä kuulostaa joltain kummelivitsiltä, niin tähän nyt kuitenkin on oikeasti tultu. Onko lentoyhtiöiden säästötoimet menneet jo hieman liian pitkälle? Kohta on varmaan niitä seisomapaikojakin myynnissä (minkä idean joku viranomainen torppasi aiemmin). Ja arvatkaapa kuinka kauan menee noista punnituksista siihen, että ylipainoiset maksavat läskistään lisämaksua? Veikkaan että puoli vuotta. Jotenkin koen tuollaisen toiminnan henkilökohtaisten rajojen ylittämisenä, vaikka itse en ylipainoinen olekaan. Ihan puistattaa.
En tiedä kuinka paljon kilon kuljetus lentokoneella maksaa mutta jos erot erikokoisten ihmisten välillä ovat merkittäviä niin reiluahan tuo vain on. Jos on kyse senteistä pariin kymppiin kaukolennolla vaikka 50 kilosen ja 100 kilosen välillä niin sitten voisi jättää punnitsematta huonon hyötysuhteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
comon_sense kirjoitti:
Joo, mutta onko laatupillua? Monellako afrikkalaisella olet nähnyt laatumisuja? Ja kyllä ymmärsin, että mustalle musta.
No juu siis tietty, mutta jos valkoisella miehellä olisi tuollainen vartalo vs. kehonrakentajan vartalo. Niin enemmän saisi laatuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätetään tämä valehtelu pois. Ei tällaisia ole, eikä ole edes suunnitteilla. Missään!
On, mutta punnituksiin ei ole pakko osallistua. Niinhän tuolla sanottiin.
Nämä punnitukset ovat vapaaehtoisia. Lentoyhtiön kannalta on hyödyllistä tietää, kuinka paljon lentokoneen väki kamoineen painaa. Sen perusteella valitaan polttoainemäärät ja nousuun tarvittavat kiidot sun muut, mistä me tavalliset kansalaiset emme ymmärrä yhtään mitään.
Ei ihme, että arabeilla käy säkä vastoin järkevää ajattelua.