Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 43-vuotias ja vieläkään en osaa hyväksyä abortteja

Vierailija
30.10.2017 |

.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajattelin nuorena aika kielteisesti abortteja kohtaan, mutta niin vaan ajattelutapani muuttui, kun äitini kertoi minulle ollessani jo aikuinen, että on teini-ikäisenä tehnyt abortin. Jotenkin, kun asia tulee tarpeeksi lähelle, ymmärtää, mitä se abortti tai sen tekemättä jättäminen konkreettisesti ihmisen elämänkaaren kannalta merkitsee. Jos äitini ei olisi tehnyt aborttia, ei olisi luultavasti minua ja sisaruksiani, koska ei olisi luultavasti upeaa useiden vuosikymmenten parisuhdetta isäni kanssa. Ei sillä, että nämä asiat olisivat absoluuttisesti tärkeämpiä kuin abortoidun sikiön elämä, mutta on aivan toista luokkaa miettiä asiaa muutoinkin kuin teoreettisesti pyöritellen.

Jos sinua ei olisi koskaan hedelmöitetty sinua ei olisi koskaan ollut olemassa, eikä kukaan sitä tietäisi. Se tapettu lapsi oli jo olemassa. Jos taas sinut olisi abortoitu, voisi olla joku toinen, jota ei olisi ilman sinun abortointiasi. En tiedä tajuatko, mutta on eri asia olla olemassa tai olla olematta. Kohdussa oleva on jo tässä maailmassa.

Vierailija
42/45 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä nyt pohdit? Oletko taas pamahtanut paksuksi suunnittelematta? Etkö jo opi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia ei pidäkään yleisesti hyväksyä! Tietyt tilanteet kuten raiskaus tai vammainen sikiö ovat ihan ymmärrettäviä syitä, mutta muuten hyvin tuomittava teko.

Vierailija
44/45 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tekopyhää että 70-luvuilla syntyneet paheksuvat abortteja ja nykynuorten "keveää" asennoitumista.

Olkaa onnellisia että te saitte yleensä syntyä itse. Omat äitinne olivat ronskeja abortintekijöitä, vuonna 1975 tehtiin Suomessa 22 000 aborttia, kun viime vuonna luku oli alle 10 000.

Meidän äitimmehän nimenomaan eivät olleet abortintekijöitä vaan vastuunkantajia, muuten emme olisi tässä moralisoimassa. Minäkään en hyväksy aborttia, se on elävän ihmisen tappamista. Raiskauksilla tai vaikeavammaisten aborteilla on turha aborttia puolustella, koska ne ovat oma marginaali-ilmiönsä. En tietenkään ole aborttioikeutta rajaamassa, mutta vastuullisella käytöksellä aborttien määrä putoaisi reilusti.

T: 46-v teiniäidin rakastettu vahinko

Vierailija
45/45 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö hyväksyä?

Sikiöllä on oikeus ruumiiseensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi