Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei mistä mä kirjoittaisin kirjan?

Vierailija
30.10.2017 |

Auttakaa mua. Mä olen tyhjätaskuinen yrittäjä, tuleva yhteiskunnan loinen, jos en kohta keksi jotain millä tienata. Ajattelin, että voisin kirjoittaa kirjan. Olen koko elämäni ajan viritellyt päässäni tarinoita, kehitellyt henkilöhahmoja jne., mutta kun pitäisi oikeasti kirjoittaa kirjaa, niin en keksi kunnon aihetta. Keksin kyllä juonen, kunhan joku sanoisi hyvän aiheen. Joo, ei kovin hyvä alku kirjailijan uralle, mutta ajatelkaa, voitte auttamalla estää mun mahdollisen loisimisen..

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dekkarit myy, joten jotain semmoista kirjoita. Soininvaara, Remes, Lehtolainen. Lue myös ruotsalaisia dekkareita, nehän on maailmallakin menestyneitä.

Lehtolainen saarnaa omaa maailmankuvaansa. Liian helppoa keksiä kuka on hänen tarinoittensa pahis. Se on aina se oikeistolaisin hahmo.

No ei vissiin haittaa kuitenkaan lukijoita? Minusta esim. Remeksen kirjat on hyvin kirjoitettu, niissä on kunnon tarina ja ovat yleensä myös ajankohtaisia jollain tavalla ja tykkään kun tarinassa on jokin suurempi juttu meneillään myös. Henkilöhahmot jäävät kyllä ohueksi, mutta se on hänen tyylinsä. Ruotsalaiset dekkarit on hyvin kirjoitettuja ja henkilöillä on persoona ja elämäntarina, ehkä ne siksi myyvät maailmallakin. 

Ei vissiin haittaa tykkääjiä, mutta kyllä tätä lukijaa haittaa että dekkarin pahis on tiedossa kuin Mikki Hiiri sarjakuvassa, joissa roistoja ovat ne roiston näköiset.

Muuten samaa mieltä ruotsalaisista dekkareista, mutta ovat ruvenneet liikaa mässäilemään väkivallalla, kuten esim. Joona Linna -sarja.

Ai, no suurinta osaa ei kuitenkaan haittaa, koska Lehtolainen myy ihan kohtuullisesti. Ei ole munkaan suosikki, mutta seuraan näitä, joiden kirjat ovat suosittuja. Täytyyhän niissä jotain olla, että myyvät. 

Juuri sain muuten luettua Anne Rielin kirjan Pihka, voi että oli hyvä kirja. Hyvä tarina, aivan loistavat kuvaukset ihmisistä ja ympäristöstä. Sopivasti hienoista kauhuakin, vaikka ei mitään väkivallalla mässäilyä ollut, sekoitus painajaismaista tunnelmaa ja tietynlaista keveyttä. Nyt luen Linnea Alhon Todistajaa. Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja erilaiselta, saa nähdä miten kehittyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla