Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veriset neulat wc:n roskiksessa - mistä on kyse? :/

Vierailija
29.10.2017 |

Onko kyseessä huumeiden käyttö? Mikään ihmisessä ei viittaa huumeiden käyttöön muuten. Huomasin laittaessani roskaa wc-roskikseen, se oli täynnä verisiä papereita ja 3 veristä neulaa. Semmoisia tosi pieniä neuloja.

Kommentit (462)

Vierailija
201/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä vieläkin hämmentää toi veritulva, joka on selkeästi tullut ennen piikittämistä, koska veri oli niin tuoretta ja paperit ruiskujen alla. Ellei nyt sitten ole piikitellyt menemään samana päivänä hyvin useita kertoja.

Vierailija
202/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, on kyllä tosi paha tilanne ap. Tsemppiä ja kovasti voimia sinne! Älä häpeä, et olisi voinut tietää mistään. Ainoa kenen tässä täytyisi hävetä on ex-miehesi. Hän on se narkkari tässä. Nyt menet vaan testeihin ja puhu asiasta, esimerkiksi kavereillesi tai psykologille. Älä jää yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä vieläkin hämmentää toi veritulva, joka on selkeästi tullut ennen piikittämistä, koska veri oli niin tuoretta ja paperit ruiskujen alla. Ellei nyt sitten ole piikitellyt menemään samana päivänä hyvin useita kertoja.

Jos on piikittänyt jotenkin päin vittua ja tullut paljon verta -> pyyhkinyt ja heittänyt paperit roskiin, piikittänyt lisää ja laittanut neulat vasta jälkikäteen roskiin papereiden päälle? Minä ex nistinä jätin neuloja kylpyhuoneeseen lojumaan ja laitoin neulat pois vasta myöhemmin. Näin minä ajattelisin.

Vierailija
204/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin,HYVIN erikoista, että suonensisäisiä käyttelee viihdetarkoituksella. On sanomattakin selvää, että kyse on kuitenkin hyvin vakavasta tilanteesta.

Hienoa, että teit tuon päätöksen. Se oli ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
205/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta kuka pystyy oikeasti piikittämään itseään? Tuo kuva oli niin ällöttävä, tuli ihan fyysisesti huono olo... Mitä ihmisen päässä liikkuu kun on juuri piikittämässä omiin VERISUONIIN roinaa, ja kun vielä tulee noin paljon verta? Miten joku edes pystyy puhkaisemaan oman suonensa neulalla tunkeakseen sinne oikeasti jotain paskaa? En voi ymmärtää... Hyvä että dumppasit miehen mäkeen. Äläkä ota takaisin. Älytöntä että tuollainen opiskelee vielä lääkealaa, mahdollisesti voi olla tulevaisuudessa ihmisten kanssa tekemisissä ammattinsa puolesta, tyyliin joku farmaseutti tai lääkäri? Haluaisitko sinä että sinun farmaseuttisi tai lääkärisi/muu asiantuntija piikittelee itseään, ja samalla neuvoo sinulle turvallista ja rationaalista lääkkeiden käyttöä?

Sairasta, en voi vaan ymmärtää, en sitten millään.

Vierailija
206/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, kyse oli siis huumeista, niinkuin suurin osa täällä arvailikin... Mies myönsikin loppujen lopuksi käyttävänsä silloin tällöin suonensisäisiä mutta ei ole omien sanojensa mukaan nisti, koska se on hänellä täysin kontrollissa. Piikittää pari kertaa kuukaudessa mutta ei niin että se olisi ongelma. Ruiskut roskiksessa olivat hänen omiaan.

Sanoi vielä että ei ole koskaan lapseni eikä minun seurassa ollut huumeiden vaikutuksen alaisena ja piikittämiset ajoittanut niin että ei olla nähty pariin päivään. Piikittää kuulemma ihan huvin vuoksi, vertasi siihen että jotkut ottaa perjantaioluet niin hän ottaa välillä huumausaineita.

Sanomattakin selvää, että pistin poikki parisuhteen, tämä oli sitten tässä. Vedän rajan siihen että piikitetään suoneen. Kiitos AV-läiset, kun autoitte analysoimaan neuloja ja neuvoitte minua.

WTF? Mua kyllä ihan näin ulkopuolisenakin huolettaa, jos lääkealaa opiskeleva henkilö vetää huumeita. Valmistuuko lääkäriksi vai mihin ammattiin tarkalleen? Onko potilaiden kanssa tekemisissä?

Miten selittyy se, että veri roskiksessa on melko tuoretta, ei pari päivää vanhaa?

Vierailija
207/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä uskon tuon viihdekäyttöasian. Me vietettiin joskus viikkojakin yhdessä, niin, että hän asui mun luona. En koskaan huomannut mitään kummallista, hän ei koskaan kadonnut päiviksi tai ollut poissaoleva. Hän oli niin normaali ja tasapainoinen kuin vain voi olla. Tästäkin huolimatta en hyväksy edes viihdekäyttöä, varsinkaan kun minulla on lapsi, joka on minulle tärkeintä maailmassa.

Mies vielä ehdotti että voi lopettaa helposti käytön, jotta jatkaisimme suhdettamme. Mutta minä en vaan pysty, en pysty enää luottamaan tähän ihmiseen, saatika päästämään häntä lapseni lähelle.

Ap:lle tiedoksi että kun on kokenut käyttäjä, hän voi olla aineissaan juurikin rauhallinen ja sitten jos joutuu olemaan ilman, tulee ne muut käyttäytymiset, rauhattomuus etc

Vierailija
208/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko valmistumassa laillistettavaan ammattiin? Kun huumeiden käyttö kerran on varmaa, sinuna ilmoittaisin Valviralle. Valvira sitten käsittelee asiaa, miten käsittelee. Ehkä on yhteydessä oppilaitokseen tai pitää pääsyn tiettyihin lääkkeisiin rajallisena. Jos tiedät asiasta ja et ilmoita eteenpäin, olet moraalisesti itse vastuussa siitä, jos tulevaisuudessa jonkun potilaan terveys tai henki vaarantuu huumeiden käytön vuoksi.

Vierailija
209/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, kyse oli siis huumeista, niinkuin suurin osa täällä arvailikin... Mies myönsikin loppujen lopuksi käyttävänsä silloin tällöin suonensisäisiä mutta ei ole omien sanojensa mukaan nisti, koska se on hänellä täysin kontrollissa. Piikittää pari kertaa kuukaudessa mutta ei niin että se olisi ongelma. Ruiskut roskiksessa olivat hänen omiaan.

Sanoi vielä että ei ole koskaan lapseni eikä minun seurassa ollut huumeiden vaikutuksen alaisena ja piikittämiset ajoittanut niin että ei olla nähty pariin päivään. Piikittää kuulemma ihan huvin vuoksi, vertasi siihen että jotkut ottaa perjantaioluet niin hän ottaa välillä huumausaineita.

Sanomattakin selvää, että pistin poikki parisuhteen, tämä oli sitten tässä. Vedän rajan siihen että piikitetään suoneen. Kiitos AV-läiset, kun autoitte analysoimaan neuloja ja neuvoitte minua.

WTF? Mua kyllä ihan näin ulkopuolisenakin huolettaa, jos lääkealaa opiskeleva henkilö vetää huumeita. Valmistuuko lääkäriksi vai mihin ammattiin tarkalleen? Onko potilaiden kanssa tekemisissä?

Miten selittyy se, että veri roskiksessa on melko tuoretta, ei pari päivää vanhaa?

Miehen tavoite on tutkijan ammatti lääkealalla eli ei ole siis potilaiden kanssa tekemisissä tällä hetkellä, vaan keskittyy tutkijuuteen. Panostaa kovasti koulunkäyntiin ja saa kyllä hyviä arvosanoja, eli "päällepäin" näyttää/vaikuttaa todella normaalilta ihmiseltä jolla on tavoitteita ja kunnianhimoa. Siksi en huomannutkaan mitään. :/

Kysyin verestä (kiitos AV) ja hän selitti jotain todella ympäripyöreää, että kävi "pieni vahinko". Ei kertonut sen tarkemmin millainen vahinko, alkoi vaan selittämään että kuinka pahoillaan on että jouduin näkemään jotain tuollaista ja teki virheen että jätti niin huolimattomasti roskiin lojumaan, ei ollut tottunut että vietän aikaa siellä.

Vierailija
210/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt häneltä tuli tekstiviesti että hän ehdottomasti voi lopettaa käytön vaikka heti jos otan hänet takaisin, että minä ja lapseni on hänelle tärkeämpää kuin huumeet. Vastasin etten voi, ihan lapseni tähden.

Vierailija
211/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tavoite on tutkijan ammatti lääkealalla eli ei ole siis potilaiden kanssa tekemisissä tällä hetkellä, vaan keskittyy tutkijuuteen. Panostaa kovasti koulunkäyntiin ja saa kyllä hyviä arvosanoja, eli "päällepäin" näyttää/vaikuttaa todella normaalilta ihmiseltä jolla on tavoitteita ja kunnianhimoa. Siksi en huomannutkaan mitään. :/

Kysyin verestä (kiitos AV) ja hän selitti jotain todella ympäripyöreää, että kävi "pieni vahinko". Ei kertonut sen tarkemmin millainen vahinko, alkoi vaan selittämään että kuinka pahoillaan on että jouduin näkemään jotain tuollaista ja teki virheen että jätti niin huolimattomasti roskiin lojumaan, ei ollut tottunut että vietän aikaa siellä.

No ei se lääkealan tutkijakaan voi olla mikään nisti. Ei yksinkertaisesti voi! Mieti nyt, jos ne sen tutkimukset menevät päin honkia.

Vierailija
212/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi tositarina et olisi noin tarkasti puhelun kulkua kirjoittanut.

No tämä. Viimeistään tuo tarkkaan referoitu puhelu varmisti trollin. 

Vierailija
213/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanillani on diabetes, eivätkä hänen neulansa ole verisiä. Ei insuliinia pistettä suoneen, vaan tuohon vatsan seudulle. Siis jos joku ei tätä vielä maininnut.

Eihän noikaan neulat verisiä ole. Nistien neulat on. Jos joku ei vielä maininnut. 

Vierailija
214/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on pahoillaan vaan siitä että asia selvisi, ei käytöstä...

Vierailija
215/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun addiktio menee tarpeeksi pitkälle, sä tarvitse huumetta tai alkoholia ihan siihen, että pystyt toimimaan päivittäisissä asioissa. En sano, että sun entisellä miesystävällä asiat olisi näin, mutta muistutan vain.

Ja muuten, ei huumeidenkäyttö tee ihmisestä pahaa. Se on suurimmalla osalla seuraus jostain, keino helpottaa tilannetta. Huumeiden lieveilmiöt tietenkin liittyvät usein rikollisuuteen (varastelu, väkivalta jne). Siihen liittyy siis toimintaa, joka on suurelle osalle yhteiskuntamme jäsenistä epäsuotavaa sosiaalista käytöstä. Tällaisen käytöksen toteuttaminen kuitenkin vaatii usein sitä, että ihminen joutuu pakkorakoon. On velkaa diilerille, tms. Sinun entisellä miesystävällä on toistaiseksi opinnot, eli rutiineja elämässä. Hän käyttää huumeita varmaankin helpottamaan oloaan. Sinun kannattaisi ehkä tukea häntä sen verran, että pääsisi eroon aineista. Ettei hän tipu yhteiskunnastamme ulos.. Koska sinne tuo tie ikävän usein vie, eikä sieltä ole helppo päästä ulos. Omien voimavarojesi puitteissa, tietenkin.

Vierailija
216/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkealan opiskelijathan on niitä pahimpia narkkeja. Ei ehkä niitä ojan pohjalla makaajia mutta kuitenkin. Muka sivistyneesti käytetään. Hehän niistä kamoista tietävät kaiken.

Vierailija
217/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää tarina nyt täsmää edelleenkään kun se veri paperissa oli tuoretta, ei todellakaan paria päivää vanhaa ja tuskin edes tunteja vanhaa. Neulat myös liian puhtaita siihen nähden miten paljon sitä verta papereissa näyttti olevan. Ei mee läpi. Korjaa epäkohdat ja yritä uudelleen vaikka niin että löydät neulat siskon roskiksesta ja sitten voidaan arvailla että onko käyttäjä sisko vai sen lusmu mies. 

Vierailija
218/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus! Onhan teillä ollut kondomi käytössä? Ja se on pysynyt ehjänä? Suuseksiä? Hiv ja hepatiitti tuli ekaksi mieleen. Jos ei niin testaa itsesi nyt ja muutaman kuukauden päästä, hiv ei näy heti.

Ja irtaudu heti kun voit. Suonensisäisiä huumeita ei voi käyttää hallittuna hupikäyttönä, täysin mahdotonta. Jokainen joka niin uskoo, on joko tavattoman naiivi tai nisti itse. Sinulla on lapsi,olet tälle sen verran velvollinen, ettet ota narkomaania teidän elämäänne oli hän kuinka hauska tai filmaattinen tahansa. Monen asian kanssa voi elää, mutta ei suonensisäisten huumeiden. Aikuinen ihminen pystyy kävelemään pois silloin kun vielä pystyy!

T äiti ja lääkäri

Vierailija
219/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyttävää tarinaa kerrot ap.338

Vierailija
220/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohda kaikenlainen narkin tukeminen. Voin sanoa, että se ei johda yhtään mihinkään kuin kurjuuteen sinun ja lapsesi osalta. Joskus pitää osata juosta pois. Empatia ei paranna ei narkomaania eikä alkoholistia.

Edelleen se äiti ja lääkäri