Miksi mun pimpissä on tullut kahdessa vuodessa papamuutos
luokasta 1. luokkaan 2. Sama mies (ja ainoa mies). Kumpikaan ei oo käynyt vieraissa. Miestä ei vaan oo testattu. Ite oon kyl ollu klamy ja tippuri negatiivinen, mutta mistä se papamuutos on tullut, jos mies ei käy vieraissa. Onko se pöpö jäänyt mieheen edellisistä rouvista vai mitä häh?
Vituttaa kun aina kaikki ollut niin OK.
Tietämätön
Kommentit (33)
Parikymppisenä mullakin oli kerran muutos luokasta yksi luokkaan kaksi. Ei sille tehty mitään, puolen vuoden kuluttua uusi testi ja se oli taas ykkösluokkaa. Ja on ollut siitä asti eli yli 20 vuotta. Ei tosiaan silloin infottu tästä HPV:stä mitään, eikä edes kerrottu miksi papa-kokeita otetaan. Onneksi nykyään on netti, josta saa tietoa paremmin kuin silloin.
Minä olen syntynyt 1977, ja kyllä hpv:stä opetettiin jo silloin, kun minä olin teini-iässä. Sukupuolitaudista käytettiin silloin nimitystä kondylooma, viruksesta papillooma, ja kerrottiin että se voi tulla joko limakalvoille tai kohdunkaulaan, mistä se näkyy papa-testissä.
Syöpäyhteydestä ei silloin puhuttu, ainakaan niin että olisi minulle mieleen jäänyt.
Kyllä se papa 2 voi olla ihan vaikka vaan emätintulehduksestakin johtuvaa, ei välttämättä papilloomasta.
Mies väittää kivenkovaa, ettei ole mua pettänyt. On kyllä ehdottanut eroa aiemmin kun meillä meni huonosti mutta en usko että os pettänyt. Eikä ainakaan myönnä. Miksi se ei siis myöntäisi. Se kyllä tietää sen, että ero tulee jos jää kiinni. Vai mistä tää johtuu. Soitin polille ja sanottiin ettei johdu välttämättä miehestä vaan olisi aktivoitunut vasta nyt. Ja miksi lääkärit suojelisi pettäjää.
AP
Enkä muutenkaan ukkoa heivaa menemään pettämisestä, jos se myöntää sen. Se jos ei myönnä ja selviää että on sukupuolitauti, sitten heivaan.
ap
Joku sekamuotoinen tulehdus voi olla. Emätinvoiteella paranee, saa reseptillä.
Mies on kyllä alusta lähtien ollut samallalailla pettämistä vastaan ja ollaan puhuttu läpi miljoonia kertoja että jos jotain tapahtuu kerrotaan. mietin mitä miehellä ois hävittävää, ettei kertois. Toisaalta jos ois pettänyt niin voispa sitä nolottaa. Mitenkähän mä sen saisin selville ny?
Sun pimppiä ei oo paukutettu tarpeeksi viimiseen pariin vuoteen.
On päässy hankauksen puutteessa muhimaan.
Kiitos asiallisesti postanneille. Papa on seuraavan kerran päästä muutaman kk:n päästä ja selvitän ton ukon tautihistorian, että oisko sieltä tullut. Vai hiljaa kehittynyt muutos vain
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei tiennyt, niin kyllä ne HPV:n aiheuttamat muutokset on seksikäyttäytymisestä johtuvia. Ei välttämättä sinun, mutta läheisesi.
Tämä. Itse olin tasan kahden miehen kanssa sängyssä noin 7 vuoden aikana. Siis ensimmäinen ja toinen seksikumppani ikinä. 7 vuotta ekasta yhdynnästä eli 23 vuotiaana todettiin papa luokka 1 ja pian jo luokka 2. Oli HPV, leikattiin pois. Eli paska mäihä, kumppaneita vain 2 ja sain HPV:n. Se eka kumppani oli ollut monien kanssa, sain sen jälkikäteen tietää. Seksikumppaneita tuon jälkeen ollu 3 lisää ja olen nyt yli nelikymppinen. Loppuelämän joudun käymään papakokeessa vuoden välein.
Vuoden välein papakokeessa? Siis julkisella puolella!? Itselläni oli vakava solumuutos, jota leikattiin kahteen otteeseen sähkösilmukalla. Kävin sen jälkeen muistaakseni 5 v ajan vuoden välein papassa (tosin kutsu "unohtui" kahtena vuonna ja kävin yksityisellä kertaalleen). 5 seurantavuoden jälkeen ei enää papakokeita julkisella muuta kuin joukkoseulonnat.
Käyn yksityisellä papalla omilla rahoillani. Ja julkisen joukkoseulonnoissa. Mulle tehtiin loop hoito. Eka värjättiin jollain aineella, että näkivät ja oli kaikkialla hyvin laajasti levinnyt. Sen jälkeen on papa aina ollut normaali eli noin 20 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei tiennyt, niin kyllä ne HPV:n aiheuttamat muutokset on seksikäyttäytymisestä johtuvia. Ei välttämättä sinun, mutta läheisesi.
Tämä. Itse olin tasan kahden miehen kanssa sängyssä noin 7 vuoden aikana. Siis ensimmäinen ja toinen seksikumppani ikinä. 7 vuotta ekasta yhdynnästä eli 23 vuotiaana todettiin papa luokka 1 ja pian jo luokka 2. Oli HPV, leikattiin pois. Eli paska mäihä, kumppaneita vain 2 ja sain HPV:n. Se eka kumppani oli ollut monien kanssa, sain sen jälkikäteen tietää. Seksikumppaneita tuon jälkeen ollu 3 lisää ja olen nyt yli nelikymppinen. Loppuelämän joudun käymään papakokeessa vuoden välein.
Vuoden välein papakokeessa? Siis julkisella puolella!? Itselläni oli vakava solumuutos, jota leikattiin kahteen otteeseen sähkösilmukalla. Kävin sen jälkeen muistaakseni 5 v ajan vuoden välein papassa (tosin kutsu "unohtui" kahtena vuonna ja kävin yksityisellä kertaalleen). 5 seurantavuoden jälkeen ei enää papakokeita julkisella muuta kuin joukkoseulonnat.
Käyn yksityisellä papalla omilla rahoillani.
Ja julkisen joukkoseulonnoissa. Mulle tehtiin loop hoito. Eka värjättiin jollain aineella, että näkivät ja oli kaikkialla hyvin laajasti levinnyt. Sen jälkeen on papa aina ollut normaali eli noin 20 vuoden ajan.
Korjaus: siis yksityisellä papassa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesti postanneille. Papa on seuraavan kerran päästä muutaman kk:n päästä ja selvitän ton ukon tautihistorian, että oisko sieltä tullut. Vai hiljaa kehittynyt muutos vain
ap
Tietääkseni se HPV näkyy papassa vasta tosi pitkän ajan kuluttua itse tartunnasta. (Jos saat nyt tartunnan, niin voi mennä vajaa kymmenen vuotta ennen kuin on syövän esiaste.)