Miksi mun pimpissä on tullut kahdessa vuodessa papamuutos
luokasta 1. luokkaan 2. Sama mies (ja ainoa mies). Kumpikaan ei oo käynyt vieraissa. Miestä ei vaan oo testattu. Ite oon kyl ollu klamy ja tippuri negatiivinen, mutta mistä se papamuutos on tullut, jos mies ei käy vieraissa. Onko se pöpö jäänyt mieheen edellisistä rouvista vai mitä häh?
Vituttaa kun aina kaikki ollut niin OK.
Tietämätön
Kommentit (33)
anaaliseksi. Joko te tai mies jonkun miehen kansa.
Oletko istunut jäniksen papanoita täynnä olevalla keväthangella?
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä liity mitenkään seksikäyttäytymiseen koko papamuutos
Oot voinu saada tartunnan jo lapsena
Minkä tartunnan
Miksi se papa ois mulle lapsena tullut jos se nyt on aktivoitunu vasta kehossa
Mies pettänyt. Lääkärit eivät sitä mielellään sano, koska eivät halua keskelle perheriitaa.
Toistuvat emätintulehdukset esim huonosta hygieniasta voivat johtaa papamuutokseen.
Kannattaa olla tarkkana , että on puhtaat paikat ja mahdolliset "lelut". Emättimeen voi kulkeutua pöpöjä käsienkin mm kautta peräsuolesta . Hygienia ja puhtaus.
Siis tuleeko tää muutos jostain sukupuolitaudista vai mistä? Eli pieksenkö ja potkaisen ukkoni pihalle nyt 15 vuotta myöhemmin muutoksesta.
Toosan parasta ennen -päivämäärä saavutettu
Onko miehesi katsellut salaa vanhoilta VHS-kaseteilta Frank Papan uusintoja?
Jos joku ei tiennyt, niin kyllä ne HPV:n aiheuttamat muutokset on seksikäyttäytymisestä johtuvia. Ei välttämättä sinun, mutta läheisesi.
Siihen en ota kantaa, mikä juttu AP:lla tarkalleen on.
Se, että HPV on yleinen tartunta, ei kuitenkaan tee siitä "tyhjästä ilmestynyttä".
Kyllä se sun mies nyt vaan on käyny vieraissa. Muuta selitystä tuolle ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei tiennyt, niin kyllä ne HPV:n aiheuttamat muutokset on seksikäyttäytymisestä johtuvia. Ei välttämättä sinun, mutta läheisesi.
Siihen en ota kantaa, mikä juttu AP:lla tarkalleen on.
Se, että HPV on yleinen tartunta, ei kuitenkaan tee siitä "tyhjästä ilmestynyttä".
Hyvä tietää eli mies mäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se papa ois mulle lapsena tullut jos se nyt on aktivoitunu vasta kehossa
Kuvitteletko että papa on jokin sairaus?! :D
Missä sitä paitsi muka enää käytetään noita luokkia I, II, III jne. Nykyään käytetään Bethesda-luokitusta, jossa ei ole noita numeroluokituksia.
Miten tartunnan on voinut saada lapsena kun ei ole sekstaillut silloin
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse olin tasan kahden miehen kanssa sängyssä noin 7 vuoden aikana. Siis ensimmäinen ja toinen seksikumppani ikinä. 7 vuotta ekasta yhdynnästä eli 23 vuotiaana todettiin papa luokka 1 ja pian jo luokka 2. Oli HPV, leikattiin pois. Eli paska mäihä, kumppaneita vain 2 ja sain HPV:n. Se eka kumppani oli ollut monien kanssa, sain sen jälkikäteen tietää. Seksikumppaneita tuon jälkeen ollu 3 lisää ja olen nyt yli nelikymppinen. Loppuelämän joudun käymään papakokeessa vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse olin tasan kahden miehen kanssa sängyssä noin 7 vuoden aikana. Siis ensimmäinen ja toinen seksikumppani ikinä. 7 vuotta ekasta yhdynnästä eli 23 vuotiaana todettiin papa luokka 1 ja pian jo luokka 2. Oli HPV, leikattiin pois. Eli paska mäihä, kumppaneita vain 2 ja sain HPV:n. Se eka kumppani oli ollut monien kanssa, sain sen jälkikäteen tietää. Seksikumppaneita tuon jälkeen ollu 3 lisää ja olen nyt yli nelikymppinen. Loppuelämän joudun käymään papakokeessa vuoden välein.
Ei muuten pahemmin puhuttu koko HPV:stä reilu 20 vuotta sitten. Sukupuolitaudeista kyllä kerrottiin ja siitä kuinka ne tarttuu mutta tästä ei jostain syystä viitsitty infota ollenkaan.
N40
Ihmisillä menee mammografia ja papakoe tietyllä tapaa sekaisin. Huono tulos mammografiassa on ikävä yllätys, jolle et todennäköisesti ole voinut mitään. Papakokeessa seulotan alapään solumuutoksia. On uskomatonta, että vielä 2017 naisten on niin vaikeaa ymmärtää, mistä ne muutokset usein johtuvat. Niiden taustalla on HPV-virus, ja tämä virus tarttuu seksikontaktissa. HPV on yleinen, eikä sinänsä ole tarpeen moralisoida tai menettää elämäniloa. Mutta se on kuitenkin seksiteitse tarttuva ja syöpääkin aiheuttava virus. Se ei ole mikään "oho", ei "Jumalan rangaistus" eikä mikään syyttä suotta tapahtunut asia. Eikä myöskään vitsin väännön aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten pahemmin puhuttu koko HPV:stä reilu 20 vuotta sitten. Sukupuolitaudeista kyllä kerrottiin ja siitä kuinka ne tarttuu mutta tästä ei jostain syystä viitsitty infota ollenkaan.
N40
Itse olen 26 ja kuulin aiheesta tasan kerran yläasteella, kun vierailimme ehkäisyklinikalla. Olen kiitollinen. Aina vain puhuttiin kondomin tärkeydestä ja seksitaudeista. Saatettiin puhua papakokeesta, mutta ei sitten tarkemmin, miksi sitä tehdään. Ihan kuin se muuten vaan kuuluisi naisena olemiseen.
Suoraan sanottuna ihan hemmetin hirveää. Kuka tätä pimittää ja miksi? Toivon, että HPV rokotteiden myötä nuoret tytöt ovat saaneet parempaa tietoa. Vai onko jopa päin vastoin, rokote korvaa tiedon tarpeen?
Ei välttämättä liity mitenkään seksikäyttäytymiseen koko papamuutos
Oot voinu saada tartunnan jo lapsena