Mitä ihmettä tässä tekee :(
Mies pienipalkkaisessa työssä ja minä äitiyslomalla. Annettiin osa lainoista mennä ulosottoon ja ajateltiin maksaa sinne kun ennenkin toiminut hyvin niin. No nyt niillä on korot nousseet niin paljon että itse velkaan ei 500e:sta mene kuin jokin kymppi. Palkasta jää 1000e/kk. Tuolla ja mun minimi äitiyspäivärahalla pitäisi sitten maksaa asuminen joka yksinään jo melkein tonnin+ muu eläminen. Oma kämppä joo siis on. Tai pankin mutta ei tätä kukaan halua ostaa ja vaikka ostaisi. Niin mitä se auttaa. Ihan yhtä isoa vuokraa käytännössä pitäisi pystyä maksamaan. Lyhennysvapaita on jo pidetty jonkin aikaa eikä silti rahat riitä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko vakavissanne miettineet asunnon myyntiä? Pyytäkää paikalle välittäjä joka arvio hinnan. Ja sitten ei kun myyntiin. Joko saatte omanne pois ja asuntovelan nollille tai jäätte vähän velkaa. pahin skenaario on että menee pakkomyyntiin ja jäätte paljon velkaa.
Soita heti huomenna muutamalle välittäjälle. Yksi vaihtoehto on laittaa vuokralle ja muuttaa itse vuokralle.
Vuokralla voitte asua kaksiossa vauvan kanssa, mikä on alueenne edullisin kaksion vuokra? Oletko googlettanut? Onko paljon eri velkoja, miten on sovittu lyhennykset velkojien kanssa? Myös ulosoton voi sopia. Korot on ikävä juttu mutta älkää missään nimessä ottako lisää velkaa tai osamaksuja tuossa tilanteessa.
Tsemppiä!
Kiitos asiallisesta viestistä.
Aiotaan kyllä saada tämä myyntiin joka tapauksessa. Tavalla tai toisella. Taloyhtiössä on kaksi omistajaa. Me ja toinen joka omistaa kaiken muun. Tämän toisen piti laittaa koko taloyhtiö myyntiin mutta asia ei ilmeisesti ole edennyt niin täytyy nyt itse toimia. Ja varmaankin tässä on pakko olla kunnes olisi myyty. Muuten pitäisi tämän lisäksi keksiä viekä vuokra rahat toiseen kämppään. Täälläpäin halvimmat kaksiot on n.600-700e. Tämä nykyinen alue missä asutaan on kylän halvimpia. Toinen omistaja tässä yhtiössä vuokraa omiaan ja koko ajan on monta asuntoa on tyhjillään. Siitä päättelin että miksi kukaan haluaisi sitten ostaakkaan täältä. Alue on paljon siistiytynyt mutta huono maine tule pitkään mukana.
ap
Minulla on ratkaisu. Vaatii mukavuudesta tinkimistä, mutta toimii.
Myytte asunnon. Jos ette ihan takahikiän peräkylän perukoilla asu niin kyllä se kaupaksi menee.
Muutatte yksiöön epäsuosittuun lähiöön. Viidellä sadalla saatte varmasti kämpän. Ymmärsin ettette asu Helsingissä kuitenkaan.
Lapsi ei alle kouluikäisenä tarvitse kovin paljon tilaa.
Otatte toisen nimellä lehdenjakajantyön, jota teette vuoroöinä. Tätä ei ihan vauvan ensimmäisinä kuukausina kannata vaan vaikka silloin, kun vauva on puolivuotias.
Leivotte itse leivät yms. keräätte marjoja ensi vuonna ja tulevina, teette taloudellisesti ruokaa, suositte juureksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko vakavissanne miettineet asunnon myyntiä? Pyytäkää paikalle välittäjä joka arvio hinnan. Ja sitten ei kun myyntiin. Joko saatte omanne pois ja asuntovelan nollille tai jäätte vähän velkaa. pahin skenaario on että menee pakkomyyntiin ja jäätte paljon velkaa.
Soita heti huomenna muutamalle välittäjälle. Yksi vaihtoehto on laittaa vuokralle ja muuttaa itse vuokralle.
Vuokralla voitte asua kaksiossa vauvan kanssa, mikä on alueenne edullisin kaksion vuokra? Oletko googlettanut? Onko paljon eri velkoja, miten on sovittu lyhennykset velkojien kanssa? Myös ulosoton voi sopia. Korot on ikävä juttu mutta älkää missään nimessä ottako lisää velkaa tai osamaksuja tuossa tilanteessa.
Tsemppiä!
Kiitos asiallisesta viestistä.
Aiotaan kyllä saada tämä myyntiin joka tapauksessa. Tavalla tai toisella. Taloyhtiössä on kaksi omistajaa. Me ja toinen joka omistaa kaiken muun. Tämän toisen piti laittaa koko taloyhtiö myyntiin mutta asia ei ilmeisesti ole edennyt niin täytyy nyt itse toimia. Ja varmaankin tässä on pakko olla kunnes olisi myyty. Muuten pitäisi tämän lisäksi keksiä viekä vuokra rahat toiseen kämppään. Täälläpäin halvimmat kaksiot on n.600-700e. Tämä nykyinen alue missä asutaan on kylän halvimpia. Toinen omistaja tässä yhtiössä vuokraa omiaan ja koko ajan on monta asuntoa on tyhjillään. Siitä päättelin että miksi kukaan haluaisi sitten ostaakkaan täältä. Alue on paljon siistiytynyt mutta huono maine tule pitkään mukana.
ap
No, nyt ei voi miettiä tehtyjä virheitä. Asunto samantien välittäjälle myyntiin ja katse eteenpäin. Näkeekö teillä netistä kunnan asunnot? Niissä saattaa olla vuokrat näkyvillä, vauva on erittäin hyvä peruste saada kunnan asunto. Jos ette saa niin markkinoiden halvin kaksio tässä vaiheessa, yksityiseltä hankala saada jos ulosotossa.
Ja olethan laittanut paperille teidän tulot ja menot. Ja käyneet ne läpi yhdessä? Miettineet pienimmätkin säästökohteet? Miten rahoitatte vauvan tarvikkeet?
Mikä teidän netto on nyt? Entä menot? Onko auto pakollinen?
Ihanko meinasit, että vastasyntyneen vien vieraan hoitoon. . Jahka nyt vaan syntyisi ensin.
ap