Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia?

mietteliäs_
29.10.2017 |

Onko lisääntymiselle mitään moraalisia tai rationaalisia perusteita?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Se on pelkästään itsekäs eläimellinen geeneihin kirjoitettu tarve.

"Mutta kun suomalaisia syntyy liian vähän" joo joo, maailmassa on silti aivan liikaa ihmisiä, ja lapsenne joutuvat kärsimään aivan varmasti lisääntyvistä luonnonkatastrofeista ja väistämättä myös sodasta, itse saatetaan sentään hyvässä lykyssä ehtiä eläkeikään eikä jouduta välttämättä itse kuolemaan turhaan rintamalle.

Vierailija
2/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja! Sodan mahdollisuus, luonnonvarojen liikakäyttö, ilmastonmuutos ja liikakansoitus ovat kaikki hyviä syitä harkita lisääntymistä. Myös tietämys siitä, että elämässä on väistämättä kärsimystä, herättää kysymyksen lisääntymisen kannattavuudesta. Toivottavasti saamme enemmän vastauksia, etenkin henkilöiltä, jotka näkevät perusteita lisääntymiselle. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule koskaan ymmärtämään ihmisiä jotka hankkivat lapsia. En koskaan. N28

Vierailija
4/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyminen on automaattinen tuomio kärsimykseen ja kuolemaan. Kuka haluaa näitä omalle lapselleen? Itse olisin mielummin jäänyt syntymättä, vaikka asiani ovatkin melko hyvin. 

Mielestäni ei silti ole mitenkään väärin hommata lapsia, mutta en myöskään ymmärrä miten jotkut ajattelevat että kaikkien kuuluu ja _pitää_ hommata jälkikasvua.

Vierailija
5/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hankkii kuka ei, se on jokaisen oma ratkaisu. Minä hankin siksi, että rakastan syvästi miestäni ja halusin hänen lapsensa. Lapsi on myös kivaa seuraa ja antaa paljon kun saa katsella hänen kehittymistään ja varttumistaan. Minulla on itsellänikin paljon annettavaa lapselle, olen koulutettu, maailmaa nähnyt ja varakas. Mielelläni minä tätä minulle kertynyttä jaan eteenpäin omalle lapselleni.

Vierailija
6/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä Hoplopissa katsomassa. Siinä menee lapsenhankintasuunnitelmat hyvin nopeasti uusiksi. Hirveä paikka.

Vierailija
7/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla? Ihmiselle tulee vauvakuume ja niin se vaan on.

Vierailija
8/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyminen on automaattinen tuomio kärsimykseen ja kuolemaan. Kuka haluaa näitä omalle lapselleen? Itse olisin mielummin jäänyt syntymättä, vaikka asiani ovatkin melko hyvin. 

Mielestäni ei silti ole mitenkään väärin hommata lapsia, mutta en myöskään ymmärrä miten jotkut ajattelevat että kaikkien kuuluu ja _pitää_ hommata jälkikasvua.

Mielestäsi ei ole väärin aiheuttaa kärsimystä ja kuolemaa? Vähintäänkin mielenkiintoinen näkemys. Itse olen antinatalisti ja kannatan lapsen synnyttämisestä elinkautista vankeusrangaistusta.

Vierailija
9/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä Hoplopissa katsomassa. Siinä menee lapsenhankintasuunnitelmat hyvin nopeasti uusiksi. Hirveä paikka.

Hirveä sisäleikkipuisto tai erittäin hyvä ehkäisyklinikka.

Vierailija
10/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille pitäisi koulussa luoda valmiiksi malli, että lapsia ei tarvitse hankkia. Maailma on luotu siten, että joka puolelta toitotetaan perheen olevan ainoa hyväksyttävä yksikkö.

On parempi, jos lapsi ei synny, ja lapsen syntymättömyys parantaa myös lapsettomaksi jääneen elämää huomattavasti. Molemmat siis voittavat. On sääli, että perheellisyyttä pidetään liiaksi arvossa.

Vierailija
11/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi ei ole väärin aiheuttaa kärsimystä ja kuolemaa? Vähintäänkin mielenkiintoinen näkemys. Itse olen antinatalisti ja kannatan lapsen synnyttämisestä elinkautista vankeusrangaistusta.

0/5 

Vierailija
12/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään kauheita ihmeitä tapahtunut kun tajusi että haluaa lapsia. Niin minä kuin mieskin. Kaikki oli elämässä järjestyksessä, ikää sopivasti ja kauhea tarve saada oma vauva ja lapsi.

Nyt niitä on neljä.

Vierailija
13/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, vauvakuume. Mutta ei  lapsikuume eikä aikuiskuume. Ihmiset hankkivat lapsia sen yhden vauvavuoden takia, biologisesti. Todella kelju jekku biologialta. Mutta näinhän se on. Vauvat ovat suloisia. Kukaan ei sano vauvakuumeen vaivaamalle, että se lapsi on sitten siinä myös kymmenenvuotiaana, kaksikymmentävuotiaana ja neljäkymmentävuotiaana. Hui puistatus.

Vierailija
14/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa ei puhuta lisääntymisestä muuta kuin kaavakuvin. Pitäisi puhua siitä, millaista se oikeasti on. Synnytys ja lasten hoito. Kaikki se, mitä lasten syntyminen tuo tullessaan. Lähtien siitä, että ruokaa pitää tehdä kaksi kertaa päivässä ja koskaan ei enää ole vapaa tekemään yhtään mitään silloin kun haluaa tai lainkaan. Koko oma elämä on menetetty.

Vierailija
15/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille pitäisi koulussa luoda valmiiksi malli, että lapsia ei tarvitse hankkia. Maailma on luotu siten, että joka puolelta toitotetaan perheen olevan ainoa hyväksyttävä yksikkö.

On parempi, jos lapsi ei synny, ja lapsen syntymättömyys parantaa myös lapsettomaksi jääneen elämää huomattavasti. Molemmat siis voittavat. On sääli, että perheellisyyttä pidetään liiaksi arvossa.

Heh, ei niitä kukaan rupia tekemään jos se ei itselle tule se tunne, et niitä tenavia olisi ihanaa saada.

Se on aika henkeä salpaava tunne, tajuta että haluaa lapsen.

Vierailija
16/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti 99 prosenttia perheellisistä vaihtaisi paikkoja perheettömän kanssa, jos voisi.

Vierailija
17/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vauvakuume. Mutta ei  lapsikuume eikä aikuiskuume. Ihmiset hankkivat lapsia sen yhden vauvavuoden takia, biologisesti. Todella kelju jekku biologialta. Mutta näinhän se on. Vauvat ovat suloisia. Kukaan ei sano vauvakuumeen vaivaamalle, että se lapsi on sitten siinä myös kymmenenvuotiaana, kaksikymmentävuotiaana ja neljäkymmentävuotiaana. Hui puistatus.

Aika monet myös inhoaa vauvavuosia ja rakastaa sitä aikaa kun lapsi on vähän isompi.

Vierailija
18/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti on jutkuagenda mennyt jakeluun

Vierailija
19/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään kauheita ihmeitä tapahtunut kun tajusi että haluaa lapsia. Niin minä kuin mieskin. Kaikki oli elämässä järjestyksessä, ikää sopivasti ja kauhea tarve saada oma vauva ja lapsi.

Nyt niitä on neljä.

Mutta vauva-ajan jälkeen? Niitä ei saa tekemättömiksi.

Vierailija
20/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä ne lapset kasvaa ja meilläkin 2,5 vee pienin ja teini isoin. Nyt viides tulossa ja tietää mitä varrota.. Se teini- ikäinen on ihan yhtä rakas edelleen. Ja jatkoa elämälle odottaessa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi