Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia?

mietteliäs_
29.10.2017 |

Onko lisääntymiselle mitään moraalisia tai rationaalisia perusteita?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun elämääni on mahtunut murheita, mutta niin paljon enemmän iloisia hetkiä että olen hyvin tyytyväinen kun vanhempani päättivät haluta minun syntyvän maailmaan.

Onko teidän elämänne ollut niin ikävä ettette haluaisi samaa uudelle elämänalulle? Oman lapseni kanssa saan sellaisia elämyksiä mitä en mitenkään muuten voisi kokea.

Ja miksi siihen ei kelpaa joku perheen tarvitseva jo olemassa oleva orpolapsi, vaan on aivan pakko tehdä oma?

Olen eri kuin edellinen, mutta jos adoptointi olisi hiukan inhimillisempi prosessi kaikille niin ilman muuta adoptoisin vaikka tänäpäivänä. Ei niitä adoptoitavia lapsia laumoittain ole, kuten monesti annettaan ymmärtää.

Vierailija
62/71 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä adoptio on haastavaa, mutta eräs lehti väitti kerran, että adoptoitavia olisi maailmassa noin 153 miljoonaa lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa tämänkin ketjun vastaajista, että lapsia haluavat eivät millään tavalla osaa perustella itseään. "No kun halusin, vauvakuume, hihii". Pelkkää itsekkyyttä ja impulssien varassa juoksemista.

Miksi kenenkään pitäisi osata perustella syyt, miksi hankkii lapsia? Varsinkaan tällaisessa ketjussa, jossa lapsettomat sylkevät urakalla päälle, oli syy mikä tahansa? Siinähän mietit, yksinäsi illalla sohvalla, miksi jotkut hankkivat lapsia. Tiedätkö, minäkin olen miettinyt miksi jotkut eivät halua lapsia, heitä on minun ystävinäni ja se on minulle täysin ok. Ja tiedätkö, minä en jankkaa heille että miksi he eivät hanki lapsia, se on heidän oma valintansa (näissä tapauksissa on) eikä heidän tarvitse edes perustella sitä. Joten miksi meidän lapsellisten pitäisi?

Oikeudenmukaisessa maailmassa lapsia hankkivat hirtettäisiin lyhtypylväistä. Julmempaa tekoa kuin maailmaan pakottaminen ei ole olemassakaan!

Vierailija
64/71 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy                                     Yleisyys naisilla/miehillä

Iskeemiset sydäntaudit                    24,4 %24,7 %

Syövät                                                  21,3 %23 %

Aivoverisuonien sairaudet              11,2 %7,5 %

Hengityselinten sairaudet                4,2 %6 %

Muut verenkiertoelinten taudit      4,1 %3,4 %

Dementia ja Alzheimerin tauti     12,1 %5,3 %

Tapaturmat                                        5 %10,7 %

Muut syyt                                         17,5 %19,4 %

Tässä yleisimmät kuolinsyyt.

Vierailija
65/71 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas älykästä keskustelua.

Vierailija
66/71 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi liian suuri riski, ettet lisääntyisi? 

Vierailija
67/71 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka kuvittelevat olevansa luonnon ja ihmisyyden yläpuolella, ovat huvittavia. Mutta sitä se länsimainen ajattelumalli varmaan on, kun ollaan niin jotain ylevämpää ja irti luonnosta. Millään ei ole mitään väliä paitsi sillä että ITSE pääsee matkustelemaan ja tekemään kaikkee siistii. Viekää kokemukset mukananne hautaan. Jonkun muun lapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapset täällä parantaa maailmaa sitten kun teistä ei ole enää selfieitäkään olemassa.

Vierailija
68/71 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka kuvittelevat olevansa luonnon ja ihmisyyden yläpuolella, ovat huvittavia. Mutta sitä se länsimainen ajattelumalli varmaan on, kun ollaan niin jotain ylevämpää ja irti luonnosta. Millään ei ole mitään väliä paitsi sillä että ITSE pääsee matkustelemaan ja tekemään kaikkee siistii. Viekää kokemukset mukananne hautaan. Jonkun muun lapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapset täällä parantaa maailmaa sitten kun teistä ei ole enää selfieitäkään olemassa.

Asia tuntuu kyllä olevan juurikin toisinpäin. Perheelliset eivät itse ajattele luontoa, kun väestönkasvu jatkaa liikakasvuaan. Itse en lapsia hanki ja tiedän, etten ole muita parempi tai minkään yläpuolella. 

Muuten, jos maailma jatkaa kulkuaan tällä tavalla, ei kenenkään lapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsia ole olemassakaan. Ja tämä sen takia, koska esi-isät ITSE halusivat tehdä lapsia, koska se on kivaa.

Vierailija
69/71 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla? Ihmiselle tulee vauvakuume ja niin se vaan on.

Mulla ei ole ikinä ollut vauvakuumetta. Ei ole lapsia, enkä aio hankkia. Ja olen nainen :)

Vierailija
70/71 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutama päivä sitten tällä palstalla joku perusteli lapsen tekemistä sillä, että nyt on hyvä hetki, kun meni pari vuotta sitten naimisiinkin. Toisti vielä saman kysyttäessä. Eipä sillä, ei kenenkään tarvitse mulle mitään perustella, mutta onhan se sääli että lapsia tehdään, koska niin "kuuluu tehdä ja nyt on hyvä hetki". Ei tarvitse vaan enää ihmetellä, miksi on niin paljon huonosti voivia perheitä, kun lapsia tehdään tietämättä edes miksi niitä halutaan.

Vierailija
71/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi