Brother Christmas
Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.
8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.
Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.
Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?
Kommentit (6076)
Mikä tässä on ideana? Rahaa ei voi kerätä, joku muuten kysyy siellä miten voi lahjoittaa. Ei vastausta.
No onneksi ei voi, ettei BC mee ja osta sitä koiraa. Mikäli tämä(kään) tarina on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin, koiranhankkimistarina, ei nyt mennyt ihan putkeen :-D
Nyt FB-palstalle löysivät ihan täyspäiset kansalaisetkin. Tätä on ilo seurata!
Siellä jo ehdotetaan, että laitetaan keräys, että tyttö saa koiran. Ja kukaan ei sano, että kun ei voi keräystä järjestettyä. Mä laittaisin, mutta mut on laitettu estoon, kun oon kommentoinut. Ei onnistu kommentointi enää, että näin poistetaan epätoivotut henkilöt, jotka on eri mieltä.
No nyt löytyi kohtalotoveri. Oon kans estossa, ollut noin kuukauden päivät. Yritin siellä selostaa, että keräyslupaa ei ole.
Pian tuossa ketjussa on jäljellä vain isot punaiset sydämet.
Aikamoista petkuhuiputusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin, koiranhankkimistarina, ei nyt mennyt ihan putkeen :-D
Nyt FB-palstalle löysivät ihan täyspäiset kansalaisetkin. Tätä on ilo seurata!
Siellä jo ehdotetaan, että laitetaan keräys, että tyttö saa koiran. Ja kukaan ei sano, että kun ei voi keräystä järjestettyä. Mä laittaisin, mutta mut on laitettu estoon, kun oon kommentoinut. Ei onnistu kommentointi enää, että näin poistetaan epätoivotut henkilöt, jotka on eri mieltä.
No nyt löytyi kohtalotoveri. Oon kans estossa, ollut noin kuukauden päivät. Yritin siellä selostaa, että keräyslupaa ei ole.
Ei oo muuta sanottavaa kuin, että nämä estot kertoo jotakin tästä "hyväntekijästä".
En kiellä sitä etteikö lemmikistä voisi olla paljon iloa tuollaisessa tilanteessa ja vaikka sen koiran saisi ilmaiseksi niin maksaahan sen ruoka, lelut jne. puhumattakaan eläinlääkärikäynneistä joita voi pahimillaan olla hyvinkin usein ja se ei ole mitään halpaa lystiä se.
Vierailija kirjoitti:
En kiellä sitä etteikö lemmikistä voisi olla paljon iloa tuollaisessa tilanteessa ja vaikka sen koiran saisi ilmaiseksi niin maksaahan sen ruoka, lelut jne. puhumattakaan eläinlääkärikäynneistä joita voi pahimillaan olla hyvinkin usein ja se ei ole mitään halpaa lystiä se.
Kiusaajista tulee parempia ihmisiä kun uhri saa koiran?
Jos perheen poika on jo joutunut luopumaan omasta harrastuksestaan (muutto, köyhyys) ei olisi oikein, että tyttö sais kuitenkin haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajista tulee parempia ihmisiä kun uhri saa koiran?
Miten se masentunut hoitaa koiran?
Vierailija kirjoitti:
Koira! Masentuneelle alaikäiselle, ennestään köyhään perheeseen. Huoh.........
Voi vi....!
Vierailija kirjoitti:
Jos perheen poika on jo joutunut luopumaan omasta harrastuksestaan (muutto, köyhyys) ei olisi oikein, että tyttö sais kuitenkin haluamansa.
Paljastaa tarinan feikiksi.
Luulis, että tämän kaltainen stoori paljastaisi lopullisesti, että rahankeräyslupaa ei ole.
Kyllä nämä BC:n viestit vaikuttavat tunnetasolla. Minua ne alkavat vituttamaan :)
Kommentteja alkaa olemaan niin paljon, etten hitto soikoon saa niitä auki enää :D
Siis mitä. Läjä vakavia ongelmia + söpö koiranpentu = ongelmat on ratkaistu. Valitettavasti se ei ihan niin mene..
Joskus tässä hommassa on ollut jotain järkeä, nyt kyllä ihmetyttää. Onko tämä nyt sitten yhden ihmisen epätoivoista yritystä saada takaisin menetetty maine ja kunnia + toimeentulo?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä. Läjä vakavia ongelmia + söpö koiranpentu = ongelmat on ratkaistu. Valitettavasti se ei ihan niin mene..
Joskus tässä hommassa on ollut jotain järkeä, nyt kyllä ihmetyttää. Onko tämä nyt sitten yhden ihmisen epätoivoista yritystä saada takaisin menetetty maine ja kunnia + toimeentulo?
On. Ajatus söpöstä hauvasta on netissä ihan pomminvarma klikkihuoraus.
"Jouluveli osaa varmaan tehdä parhaan ratkaisun" kommentoi joku.
Totta mooses, hänhän on psykiatri, psykologi, koirakouluttaja ja ties mitä muuta. Pankkiiri :D
Miksi Ari kysyy neuvoa koirarodusta jos koira on jo ihan yksilötasolla tiedossa?
Narratiivi oli nyt hyvin löyhää eikä sen logiikka kestänyt edes päivityksen loppuun saakka kasassa.
Jos tää tarina nyt on totta, tajuaako perhe, että se pentu ei pysy söpönä kuusiviikkoisena?
Jos keksittyä, mitä BC tällä hakee? Rahaa se ei voi kerätä. Tässä on vaarana se, että jotkut noista kommentoijista pistävät keskenään pystyyn keräyksen, joka sitten onkin jo laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tää tarina nyt on totta, tajuaako perhe, että se pentu ei pysy söpönä kuusiviikkoisena?
Jos keksittyä, mitä BC tällä hakee? Rahaa se ei voi kerätä. Tässä on vaarana se, että jotkut noista kommentoijista pistävät keskenään pystyyn keräyksen, joka sitten onkin jo laitonta.
Laittakoon sitten.
Kyllä ns. ”kunnon kansalainen” saa rahankeräysluvan. Ei tosin koiran hankintaan. Jos koulukiusaaminen on postettavissa lahjoitusrahalla niin siihen osallistun minäkin.
Näin ei kuitenkaan ole.