Voiko Ataraxia (25mg) käyttää tilapäisesti ahdistukseen ja unihäiriöihin?
Viikko sitten join rankat kännit jotka ovat haitanneet unenlaatua, ja samalla olen joutunut yrittää muuttaa unirytmiä aikaseimmaksi, jolloin vähät unet aiheuttaa ahdistusta ja pelkoa seuraavasta yöstä. Voisiko ensi yöksi kokeilla atarax 25mg, tai vaikka viikon ajan? Millaisia sivuvaikutuksia?
Kommentit (38)
no itse vedän ataraxia sen maksimin 8x 25mg, bentsoja ja tissuttelen viinaa reilusti puoleen yöhön mutta silti ei uni vaan tule
Miksei mutta ei ne mulla auttaneet ahdistukseen
Sanot psykiatrille että ataraxia, kotelo ei kestä ja haluat saada kuupan jumiin. Parin vuoden päästä voit turvonneena zombina istua Kontulan ostarin penkillä tyhjä katse silmissäsi ja ryystää Litukan bisseä. Mutta et oo ahdistunut. Et ole itseasiassa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sanot psykiatrille että ataraxia, kotelo ei kestä ja haluat saada kuupan jumiin. Parin vuoden päästä voit turvonneena zombina istua Kontulan ostarin penkillä tyhjä katse silmissäsi ja ryystää Litukan bisseä. Mutta et oo ahdistunut. Et ole itseasiassa mitään.
😂😂😂😂 atarax on allergialääke, jolla on lievä rauhoittava ja väsyttävä vaikutus.
Voi, kun nimenomaan käytät tilapäisesti. Sen valmisteyhteenvedossakin lukee nykyään, että käytettävä lyhin mahdollinen aika. Ja jos sulla on mielialalääkkeitä, niin sitten varovaisemmin. Qt-ajan piteneminen riskinä, se on sellainen sydämen rytmissä oleva määre. Lähinnä, jos mielialalääkkeissä on isot annostukset, ei muuten.
Mulle Atarax aiheutti ärtymystä päivisin. Unta ei tuonut. Mieluummin Melatoniinia.
Vierailija kirjoitti:
No nyt meni överiksi :D
Vierailija kirjoitti:
no itse vedän ataraxia sen maksimin 8x 25mg, bentsoja ja tissuttelen viinaa reilusti puoleen yöhön mutta silti ei uni vaan tule
Olet todella likainen jätkä!
Itselleni sitä määrättiin ahdistukseen juuri väsyttävän vaikutuksen takia. En ikävä kyllä huomannut mitääb eroa. Toisaalta, en ole kovin herkkä muutenkaan lääkkeille.
Jaa. Olen saanut sitä kutinaan (atooppinen ekseema). Se sammuttaa valot täydellisesti eli väsyttää niin, että ei voi muuta kuin nukkua. Kyllä se varmaan ensiapuna toimii, jos olet saanut reseptillä etkä ota mitään aineita yhtä aikaa. Mutta ota vain 1-3 yönä ja sitten normaalia unta pollaan.
EI WITTU TAAS! ONKO TEIDÄN SAIRAIDEN PAKKO TEHDÄ TÄSTÄ AV-PALSTASTA JOKU VASTAANOTTO!!!
Tää on just oikee media kysyä tollasta.
"Mulla on ollut itkuinen olo koko aamupäivän. Yhyy-yhyy-yhyy!"
Lääkäri ei enää halunnut kirjoittaa bentsoja ja sainkin niistä sivuvaikutuksena ärtyisyyden ja päänsäryn. Tilalle sitten atarax, jota käytetään allergiaan ja levottomuuteen. Reseptissäni lukee ataraxia levottomuuteen. Samaa kirjoitetaan päihderiippuville, koska se ei aiheuta samanlaista riippuvuutta kuin bentsot ja vaikuttaa heti. Esim neurolepteihin verrattuna riskit on pienet, mutta tuo Qt-ajan piteneminen tässä, tuli hiukan yllätyksenä? Olen käyttänyt ataraxia monta vuotta säännöllisesti.
Unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet
Ei se alle 100mg auta yhtään mitään unettomuuden eikä varsinkaan ahdistukseen
Mulla atarax toimii unettomuuteen (heräilyyn ja valvomaan jäämiseen) kaikista parhaiten kaikista kokeilemistani. Ataraxin vaikutus kestää elimistössä 12 tuntia. Eli kantsii ottaa se kyllä viimeistään klo 21, jotta saat itsesi revittyä sängystä ylös oikeaan aikaan
Millainen annostus sulla on? Mulle toimii ihan pienikin annos, pienempikin mitä määrättiin. Ei estä yöllisiä heräilyjä mutta estää sen, ettei jää yöllä valvomaan, nukahdan siis sekunneissa. Eli saa hyvin kyllä nukuttua!
Kaverini yritti itsaria, hän sanoi ottaneensa 60 kpl Ataraxia.
Minusta on alkanut tuntua että hän valehtelee.
Nyt hän sanoi yrittäneensä itsaria viimeksi kuukausi sitten ja nyt uudestaan.... Heräsi sitten kuitenkin eikä kuollut.....
Muutenkin hän jauhaa koko ajan itsareistaan ja siitä että on maanisdebressiivinen.
Mielestäni häm on huomion kipeä.
Hän vetää päivittäin pilveä ja käsittäkseni myös ainakin piriä silloin tällöin.
Olen itse ajatellut että hän oli piri laskuissaan ja käänsi asian ..itsariksi...kun ei kehdannut heittää että on laskuissa.
Koska vetää muutenkin aika omituista roolia.
Muutenkin jos nyt haluisi ihan välttämättä itsensä pois päiviltä eiköhän tuo onnistuisi??
Kaverini puheitten mukaan yrittänyt itsaria useaan otteeseen..
En suosittele. Kehittyy riippuvuus nopeasti. Unohtakaa lääkkeet, lisätkää liikuntaa, pitäkää säännöllinen rytmi ja terveellinen ruoka. Melatoniinia voi sitten ottaa 1-2h ennen nukkumista. Ihmiset muutenkin vetää liikaa mömmöjä.
Voi käyttää.