Teinillä kiljua käymässä huoneessa!
Ihmettelin käymisen hajua ja menin katsomaan niin siellä sitten odotti 10 litran astia melkein täynnä!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada pois!
Ajattelin kylläkin itse juoda sen muutaman ystävän kanssa, kun teini on poissa.
Tämä ei voi olla totta?
Sitä taas tahattomasti lapsettomana ihmettelee, että kaikenkarvaisille sitä lapsia suodaankin.
Poishan se pitää kaataa. Ihmettelen vaan miten löyhästi lapsensa perään voi katsoa, jos ei ole huomannut jo kiljuntekotouhujen aloittamista? Luulisi huomiota herättävän se jos teini roudaa huoneeseensa vettä ja sankon...
Niin se teinihän ei toki ole koskaan yksin kotona, vaan 24/7 vanhemman valvovan silmän alla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada pois!
Tämä ei voi olla totta?
Sitä taas tahattomasti lapsettomana ihmettelee, että kaikenkarvaisille sitä lapsia suodaankin.
Poishan se pitää kaataa. Ihmettelen vaan miten löyhästi lapsensa perään voi katsoa, jos ei ole huomannut jo kiljuntekotouhujen aloittamista? Luulisi huomiota herättävän se jos teini roudaa huoneeseensa vettä ja sankon...
Niin se teinihän ei toki ole koskaan yksin kotona, vaan 24/7 vanhemman valvovan silmän alla :D
No on kai se noinkin. Mutta silti tuo touhu olisi minusta ehdoton ei teinille. Kai oli provo tuo "juodaan ystävien kanssa". Myönnän että tämä lapsettomuuteni keittää hieman yli kun tässä keskustelussa oleva löyhä, humoristinen asenne kiljujen keittelyyn tuntuu järjettömältä. Mitä jos se oma tenupetteri päätyykin sinne sillan alle tinttaamaan lasolia? Josko joku ehdottaisi vielä että ostappa lapselle viinat niin ei tarvi ite keitellä.
Teinit ja alkoholi ei vaan sovi yhteen.
Osta sille loota tai pari viiniä. Itse muista kun vedin ekat kännit kiljusta joka oli täynnä kusiaisia. Oli vitun raskas herätä seuraavana aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada pois!
Tämä ei voi olla totta?
Löysää sitä nutturaa. Mä tein nuorena kiljua liian tai paremmin tarpeeksi ovelassa paikassa. Mutsi haistoi ja etsi apinan raivolla. Ei löytänyt ja oli siitä ihan hiilenä. Mulla oli 5 litranen mehupönttö astiana ja en vieläkään paljasta hyvää jemmaa.
Helvatan hyvää kiljua. Mausta viis mutta sen ansiosta sain pildeä. Älkää koskaan haukkuko kiljua kun sillä on positiivisia vaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada pois!
Tämä ei voi olla totta?
Löysää sitä nutturaa. Mä tein nuorena kiljua liian tai paremmin tarpeeksi ovelassa paikassa. Mutsi haistoi ja etsi apinan raivolla. Ei löytänyt ja oli siitä ihan hiilenä. Mulla oli 5 litranen mehupönttö astiana ja en vieläkään paljasta hyvää jemmaa.
Helvatan hyvää kiljua. Mausta viis mutta sen ansiosta sain pildeä. Älkää koskaan haukkuko kiljua kun sillä on positiivisia vaikutuksia.
Löysäänpä.
Olen toki itsekin kiljuni maistellut - vaan silti minusta pitäisi pyrkiä moinen estämään. Iuh, kaksinaismoralismiako?
Hyvä vaan että osaa kotitaloustöitä.
Ota ihan rauhallisesti. Se on teini-ikä. Joku päähänpisto. Ehkä siideriä kokeiltu pari ja sitten otti jostain toisesta nuoresta esimerkkiä. Vai juoko enemmän tai väkeviä? Kaada se pois kuitenkin viemäriin. Ottakaa kaupasta ruoat ja juomat mitä tarvitsee. Kokeiluikä. Itsekin teininä sekoilin vähän ja muutkin nuoret. Siideri jo voi sekoittaa ajatuskuviot ja ahdistus, teinidraama.
Kiljukaula kirjoitti:
Mahtavaa että nuoretkin on oppinut tämän katoavan kansanperinteen. Kilju kyllä maistuu helvetin pahalta, en ymmärrä miksi sitä vapaaehtoisesti joku joisi.
Ainakin itse tekemäni kilju maistuu erittäin hyvältä. Kiljua on tullut tehtyä jo vuodesta 1986 lähtien.
Aloitko kiljua kun luit keskustelua?