Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko kellonsiirto oikeasti joistain?

Vierailija
29.10.2017 |

Kelloja siirretty ja taas saa kuulla valitusta miten se on nyt niin vaikeaa tottua uuteen rytmiin.

Ihan oikeasti, tuntuuko yksi vaivainen tunti jossain? Mä en oo koskaan huomannut eroa, mutta meenkin nukkumaan välillä 21-24 ja herään välillä 6-10 , päivän ohjelmasta riippuen. Yksi tunti sinne tai tänne.

Kommentit (203)

Vierailija
1/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää kuvittelua, ei yksi tunti mitään vaikuta. Jos asiasta ei puhuttaisi ja kaikki kellot vaihtais ajan automaattisesti, niin kukaan ei edes huomaisi mitään.

Vierailija
2/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talviaikaan siirtyminen ei tunnu missään. Herään siihen aikaan, kun herään, sama mitä kellä on. Keväällä, kun siirrytään kesäaikaan, väsyttää  eka työviikko, mutta se menee sillä ohi. Muuten tykkään kesäajasta, koska kesällä on ihanaa nousta aikaisin ja työpäivän jälkeen on vielä pitkästi iltaa jäljellä, kun aurinko on korkealla.  Minua ei haittaa tämä nykyinen systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaika, eli tämä oikea aika sopii parhaiten itselle.

Johan sitä kesäajan kanssa kärvistelty taas. Onneksi on osittain liukuva työaika. Kesäajalla menen (kun mahdollista) 09:00 töihin ja talviaikaan 08:00 ja maanantaina saa taas kuulla kun työkaverit ihmettelee, kun olen niin "aikaisin" töissä. Täsmälleen samaan aikaan olen, itse tulevat myöhemmin.

Vierailija
4/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheessä on pieniä lapsia, jotka muutenkin heräävät aikaisin, kyllähän tämä vähän ahdistaa.. yksin ei tuntuisi missään.

Vierailija
5/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu. Lapsi herää normaalisti ennen kuutta joten nyt herätään ennen 5 ja se joka sanoo ettei tunti tunnu missään voi tulla meille kokeileen. Esikoinen on nyt 7v ja joka kellojen siirto on yhtä tuskaa.

Vierailija
6/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kello soi arkisin kuudelta. Kesäaikaan siirryttäessä parina aamuna herääminen on vähän nihkeää, mutta siinä se. En ymmärrä myöskään valittajia, kyse on vaivaisesta tunnista eikä se aikuisella ihmisellä tunnu missään.

Vierailija
7/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivaa mitenkään. On niin epäsäännöllinen työaika ihan sama vaikka vaihtais päivien paikkoja.

Vierailija
8/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellojen siirto on turhaa ihmisten kiusaamista.

https://yle.fi/uutiset/3-7553002

Vierailija
9/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

alexsandra kirjoitti:

Kyllä tuntuu. Lapsi herää normaalisti ennen kuutta joten nyt herätään ennen 5 ja se joka sanoo ettei tunti tunnu missään voi tulla meille kokeileen. Esikoinen on nyt 7v ja joka kellojen siirto on yhtä tuskaa.

No mitä tuo haittaa? Samalla logiikalla laitatte vain tuntia aikaisemmin itse nukkumaan ja yhtään tuntia ei hävinnyt mihinkään. Ja kyllä 7-vuotias pärjää ihan huoletta muutaman tunnin aamusta itsekseen. Jos ei pärjää, niin teillä on ilmeisesti jokin "erikois"lapsi.

Vierailija
10/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

alexsandra kirjoitti:

Meillä lapsillakin kyllä liukuva rytmi. ..ja kouluikäinen valvoo yksin sen tunnin pari jos muut nukkuu.

Vierailija
11/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on lapsella lääkitys, joka pitää ottaa tasan 12h välein ja lisäksi siinä on rajoitteita syömisten kanssa, eli aamupala, iltapala jne pitää tarkasti rytmittää. Ja koko homma on rytmitetty koulun ja harrastusten mukaan. Joten kyllä tunnin kellon siirtely aiheuttaa kovasti päänvaivaa.

Ilman tätä en kokisi erityisen epämukavaksi.

Vierailija
12/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan siten, että heräsin kuudelta kun kroppa on tottunut nousemaan seitsemältä aamuisin. Ei muuten, eikä tuosta ole mulle mitään haittaa, pikkasen ehkä ärsytti kun en enää saanut unta.

Ei tuo yleisesti vaivaa mua mitenkään, huvittaa vaan, kuinka jotkut aikuiset ihmiset itkee (kyllä) asiasta. Huoh, luulisi siihen jo tottuneen.

Vierailija
13/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat aikaeronaukujat menee viikoksi Kanarialle ja kaksi kertaa kahden tunnin ajansiirto ei tunnu missään.

Vierailija
14/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alexsandra kirjoitti:

No mitä tuo haittaa? Samalla logiikalla laitatte vain tuntia aikaisemmin itse nukkumaan ja yhtään tuntia ei hävinnyt mihinkään. Ja kyllä 7-vuotias pärjää ihan huoletta muutaman tunnin aamusta itsekseen. Jos ei pärjää, niin teillä on ilmeisesti jokin "erikois"lapsi.

Hmm. Ei kovin pieniä lapsia ainakaan vaan laiteta tuntia aiemmin nukkumaan. Tai ainakaan meillä ei toimi, ovat väsyneitä yleensä melko samaan aikaan, ennen väsymystä on turha sänkyyn pistää.

Valvottaminen illasta ei toimi sekään, jos ovat väsyneitä, kaikkien kannalta on paras laittaa nukkumaan. Yliväsyneinä eivät välttämättä ilman huutoa nukahda.

Vierailija
15/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui lähinnä pakaralihaksissa, sillä keittiön kellon säätämiseksi piti kurotella ihan oikeasti.

Vierailija
16/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaivaa mitenkään. On niin epäsäännöllinen työaika ihan sama vaikka vaihtais päivien paikkoja.

Tämä. Silti haluaisin että tämä typerä kellojen siirtely loppuisi. Täysin älytöntä touhua.

Vierailija
17/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alexsandra kirjoitti:

Mä aina ihmettelen näitä kyllähän se pärjää itsekseen kommentteja. Ensinnäkin lapsella on nälkä ja pitää tehdä puuroa. Osaako muiden ekaluokkalaiset keittää itse puuronsa? Ei meillä ainakaan tulisi mieleen edes antaa koskea hellaan.

Asutaan myös suht pienessä asunnossa eikä täällä todellakaan pysty nukkuun kun 7v ja 4v on hereillä ja tappelee.

Mä menen jo nyt kymmeneltä nukkuun että jaksan nousta aamulla ihan 9 ei tule uni vielä näin aikuiselle ihmiselle.

Vierailija
18/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on lapsella lääkitys, joka pitää ottaa tasan 12h välein ja lisäksi siinä on rajoitteita syömisten kanssa, eli aamupala, iltapala jne pitää tarkasti rytmittää. Ja koko homma on rytmitetty koulun ja harrastusten mukaan. Joten kyllä tunnin kellon siirtely aiheuttaa kovasti päänvaivaa.

Ilman tätä en kokisi erityisen epämukavaksi.

Anteeksi miksi tätä alapeukutetaan? Muistan kun itselläni oli aikanaan syöpälääkitys, se piti juurikin ottaa tasan 12h välein ja 2 tuntia ennen ja jälkeen piti olla ruuatta. Eikä kyseessä ollut mikään käsilaukussa kulkeva pilleri, vaan jauheesta piti aina sekoitella eli kotona oli lähes pakko olla lääkityksen ottamisen aikana. Siinähän sitten laskeskeli, että jos lääkkeen ottaa klo 7 ja 19, miten voi mennä töihin jotta ehtii syödä aamupalaa jossain vaiheessa myös. Lapsella vielä astetta hankalampaa, kun se on tarkempaa, että oikeasti ehtii vaikka aamupalan ennen kouluunmenoa syömään. Aikuinen nyt paremmin kestää epäsäännöllisellä ruualla.

Vierailija
19/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

alexsandra kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alexsandra kirjoitti:

Mä aina ihmettelen näitä kyllähän se pärjää itsekseen kommentteja. Ensinnäkin lapsella on nälkä ja pitää tehdä puuroa. Osaako muiden ekaluokkalaiset keittää itse puuronsa? Ei meillä ainakaan tulisi mieleen edes antaa koskea hellaan.

Asutaan myös suht pienessä asunnossa eikä täällä todellakaan pysty nukkuun kun 7v ja 4v on hereillä ja tappelee.

Mä menen jo nyt kymmeneltä nukkuun että jaksan nousta aamulla ihan 9 ei tule uni vielä näin aikuiselle ihmiselle.

Eiks teillä ole muuta syötävää, kuin puuroa??

Vierailija
20/203 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alexsandra kirjoitti:

Hmm. Ei kovin pieniä lapsia ainakaan vaan laiteta tuntia aiemmin nukkumaan. Tai ainakaan meillä ei toimi, ovat väsyneitä yleensä melko samaan aikaan, ennen väsymystä on turha sänkyyn pistää.

Valvottaminen illasta ei toimi sekään, jos ovat väsyneitä, kaikkien kannalta on paras laittaa nukkumaan. Yliväsyneinä eivät välttämättä ilman huutoa nukahda.

No pienethän on niin kiinni vanhemman rytmissä että nukahtaa sen mukaan? Meillä seurattu aina kehon rytmejä.

Ja anteeksi te joita ärsyttää lasten vertaaminen koiraan, mutta sinkkuna mulla oli koira ja ihmettelin niitä joiden koira piti viedä aamull ulos tiettyyn aikaan. ..mulla se heräsi aina samaan aikaan kun mäkin.

Eiks se ole luonnollista meille laumoissa eläville nisäkkäille sopeuttaa rytmimme muun lauman rytmiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme