Kirjoita pieni pätkä alueesi murreta!
Mää ny alotan tän. Mää oon kotosi ylivieskasta pohojois-pohojanmaalta ja täälä oon asuni koko pitkän elämäni.
Mää ruukaan käyvä täälä aaveella viihemielessä välillä.
Täälä ylivieskasa on pimiää ja kylymää talvella. Maitua juuvvaan ja pepua syyvvään. Tännään kävi nii ku olin ammaamasa naapurisa nii ajo naapurin pekka puuhu pahki. Ei siinä mittään käyny mutta kauhia ääni kuulu.
Kommentit (61)
Kyll mull oll....toemmottiis vatui ja puolamii...
Meil on verenkeitin ja perunat ketetetähän veres. Notta ..
Myö mänttiin tienhuaraan ja siellä näen huarapiäskyn. Ee oo ommoo lommmoo ja se ou kovvoo hommoo. 🤣🤣
En mä tahro mennä sinne puulaakiin, viimeks kompastuin rotvallin reunalla ja pipa lens. Viitsiksää tulla vaikka tänne, syärään yhressä nääs ja kaffet, leffat. Piffaan. Oot hyvä kaveRi. Vihta mukaan, sauna lämpee, kastauru järveen.
Kyllä mä sanon notta tää vilipoonen kesäilima alakaa mua jo tympiä. Oikeen olan takaa vaan jatkuvasti vettä ropisoo ja tuulooki niin maharottomasti notta tukka meinaa päästä lähtiä. Tuola pelloolla on niin märkää notta isännän saappaahat jää pian sinne mutahan kiinni. Minen kyllä joura sitä auttamahan, on mulla tässä ittelläki hirviästi puuhaa. Justihin leivoon nisukyrsää ja paistoon pari kropsua kakaroolle.
Mää läheeen huomennaa linkillä kaupungille.
Vierailija kirjoitti:
Mennää minautol sinkotiin.
Soon min assii...Onko minulla vai sinull..
Voisihan tuota kai jottain kirjottaa kun vuan keksisi että mitä.. no kirjotettaan.
Teretulemast Raumal baohaa. Raum, Rome ja Paris.
Kaks viikkot takasi Janne tul aamuste yhdeksä aikka mnuun gartnoll, ja me läksi mnuum biilill liikkeell.
Viittiks pistää ton fönärin boseen.
Kui vartte?