Kirjoita pieni pätkä alueesi murreta!
Mää ny alotan tän. Mää oon kotosi ylivieskasta pohojois-pohojanmaalta ja täälä oon asuni koko pitkän elämäni.
Mää ruukaan käyvä täälä aaveella viihemielessä välillä.
Täälä ylivieskasa on pimiää ja kylymää talvella. Maitua juuvvaan ja pepua syyvvään. Tännään kävi nii ku olin ammaamasa naapurisa nii ajo naapurin pekka puuhu pahki. Ei siinä mittään käyny mutta kauhia ääni kuulu.
Kommentit (61)
Miä en tiiä mitä tekisin vielä tänää.
Vierailija kirjoitti:
Miä en tiiä mitä tekisin vielä tänää.
Hei tää on mun nykyinen alue!
Mut oikeest ksennaaks kukaan jos mä bamlaan sitä mitä meitsin frendit ei enää hiffaa?
Suatanhan tuota lökijä kullaattoo, olj maakasta :) Vuan oottako kuullunna jotta kaappilan kuapista laejjat vonksottaa? Voe tokkiisa, mittee se kaappila mänj tekemää?
Kuippali se maksos? Noo kyl mu raha juur ja juur riitei. Oikke aika taval
Molen kova kirvaamaan ja jos lappapuuro loppuupi mie sanon helevetti. Astioita virutan ja vaatteet leippaan. Aamusin juon kahavia lehemän maijon kanssa.
Mennää tuuril Lehmää syömää possoi ja sit jonnee.
Mnää nii snuul haluisin san vaan en enää osaa.
E jaksas vastail tämmösii älytömii kysymyksii tähä aikaa lavvantaiehtoosti
Jåå kylla mine tyckkän hambyrgeristaa. Det är mun lemppar ruojkka.
Rotvallin reunallin orotan nyssee Ipa - pipa päässä. Vaihtoehtoehtoisesti: bunkkasin Tölikässa skloddina, mut skönelt blosaa ja skurutkaan eivät kulkeneet. Massia hintsusti. Dalsin handut fikassa sekunnnin ja funtsin muuttavani maakuntaan. Snaijasin yhden tutun dorkan sieltä . Daven. Kelasin handlaavani stuiduilutkin relasti ohessa.
No kui sää nyt tollasii kyselet. En sunkaan määnymmittää oikiaa murret ossaa. Tää on jottain tämmöstvaa tää mitä mää puhelen, ne on ne vanhat täkäläiset ko ossaa oikiast tätä murret puhhuu. Mut kyl nää naapurit täsä on kumminkin ymmärtäny mitä mää meinaan ko mää jottain niil sanon, tosin aika harvoin sanon, ko niin se on ko meist sanotaan et ollaan vähä enempi niinko omis oloissamme eikä niinpal tykätä viaraitten kans höpist.
En mie kyllä oikkeen ossoo. Miulla on vähän kuumetta niin pöppöröinen olo, äänikin on paineessa.
Jaksoin mie silti messuilla käydä ostamassa heijjastimmii.
Vaan miepä lopettelen ja toivotan mukavaa ilttaa
Ai mää vai?