Sohvaperunat: Miksi toi yksi pariskunta on niin vihainen koko ajan?
Tarkoitan siis tuota paria jolla on kaksi pientä poikaa. Onko tässä kyseessä vain joku tosi omintakeinen kommunikaatiotyyli jota en tajua? Vanhemmat äyskivät ja haukkuvat ja kiroilevat lasten kuullen tämän tästä. Nyt tässä viimeisessä jaksossa perheen isä ilahtui kun telkkarissa oli koira ja ilmaisi ilahduksensa otsasuoni pullottaen ja silmät raivoa täynnä seuraavasti: "Nyt kannattaa kattoo ku koira on kerrankin televisiossa. Eikä vaan joku tupettaja tai joku saatanan bloginkirjottaja itkemässä siellä". Miksi?? Pelottavaa! Mistä jatkuva viha? Onks toi nyt oikeesti ihan hyvä noille lapsille ja kannattaako tommosta näyttää telkkarissa? Vai enkö mä vaan tajua?
Kommentit (51)
Se äijä on niiden lasten isäpuoli. ja se äiti on wt-mamma.
Siksi ovat outoja. Myös se äiti on ollut useib agro ja se isäpuoli "rauhallinen".
En oo nähnyt tätä uutta, mutta viimeksi kun idolsista näytettiin Leevin eka veto, niin perheen äiti kyynelehti ja isäkin istui hiljaa ja vakavana. Pikkupoika ihmetteli tilannetta, ja isä sanoi, että "sä et vielä ihan ymmärrä näitä juttuja". Mun mielestä ihan empaattista meininkiä heillä.
Mutta ehkä kelkka on kääntynyt, en tiedä.
Sen vaan sanon, että tuokin on elämää. Kaksipiippuinen juttu. Sopiiko se "hyvänmielen ohjelmaan", vai onko toisaalta tarkoitus näyttää koko kansan kirjo. Mielestäni heidän paikkansa kuitenkin on ohjelmassa.
Todella huolestuttavaa millaisen mallin pojat saavat tuolta isäpuolelta.
Kylvää heihin sellaista siementä, että itkeä ei saa, tunteita ei saa näyttää. Pitää olla kovis. Siinä sitä sitten kasvetaan vääränlaisten paineiden ja mallien alla turvattomuutta sydämessä kantaen.
Vierailija kirjoitti:
Todella huolestuttavaa millaisen mallin pojat saavat tuolta isäpuolelta.
Kylvää heihin sellaista siementä, että itkeä ei saa, tunteita ei saa näyttää. Pitää olla kovis. Siinä sitä sitten kasvetaan vääränlaisten paineiden ja mallien alla turvattomuutta sydämessä kantaen.
Kyllä! Ja lisäksi tuli nyt sitten opettaneeksi vähän sellaistakin että kiusaamisen kokemus on heikkoutta. Toivottavasti lapsilla on toisaalla mahdollisuus toisenlaiseen, vähemmän aggressiiviseen miehen malliin.
Itse ihmettelen, että näitä kommentteja kyllä paheksutaan, mutta Jormaa fanitetaan, vaikka häneltä tulee välillä ihan vastaavanlaisia kommentteja. Kyllä hänenkin sanomisistaan on minulla pari kertaa suu loksahtanut auki, mutta kun olen siitä tuolla toisessa ketjussa maininnut, minut lynkattiin ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen, että näitä kommentteja kyllä paheksutaan, mutta Jormaa fanitetaan, vaikka häneltä tulee välillä ihan vastaavanlaisia kommentteja. Kyllä hänenkin sanomisistaan on minulla pari kertaa suu loksahtanut auki, mutta kun olen siitä tuolla toisessa ketjussa maininnut, minut lynkattiin ihan täysin.
Mammojen mielestä tietyn ikäiset (lue: vanhat) miehet saavat laukoa mitä tahansa sovinistista törkyä suustaan ja se vaan kuuluu ikään, mutta nuoremmalta mieheltä se on ehdoton no no!
Vierailija kirjoitti:
Jorma ja hänen vaimona tuntuvat minustakin aina olevan pahalla päällä. Sellaista jatkuvaa piilovittuilua tulee etenkin vaimon puolelta jatkuvasti. Jorma puhuu muista naisista tyyliin "pitäiskö kokeilla blondia välillä?", siis ei ole näin sanonut mutta useamman kerran jotain yhtä törkeää. En ikinä kyllä haluaisi olla tuollaisessa suhteessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jorma ja hänen vaimona tuntuvat minustakin aina olevan pahalla päällä. Sellaista jatkuvaa piilovittuilua tulee etenkin vaimon puolelta jatkuvasti. Jorma puhuu muista naisista tyyliin "pitäiskö kokeilla blondia välillä?", siis ei ole näin sanonut mutta useamman kerran jotain yhtä törkeää. En ikinä kyllä haluaisi olla tuollaisessa suhteessa...
No juuri näin minäkin tuon pariskunnan näen. Todellakaan en ymmärrä, miten heitä pidetään rentona, hauskana ja lupsakkana parina. Juu, jotkut heitot ovat ihan hauskoja, mutta enimmäkseen se on ihan samanlaista mököttämistä kuin tuolla lapsiperheellä. Soile katsoo tippa linssissä jotain ohjelmaa, niin Jorma murahtaa, että mitä siinä vollotat.
Vierailija kirjoitti:
Ei herranjumala, nyt pääsin siihen kohtaan kun tuo isä alkaa dissaileen kiusattua idols-kilpailijaa! Kuinka sydämetön ihminen! Mitä hän haluaa lapsilleen opettaa puhumalla noin? Aivan JÄRKYTTÄVÄÄ! Ap
Mulle tuli mieleen, että se dissaus ja kiukku oli sen suojakilpi, jonka taakse piiloutui, koska sitä itseäänkin liikutti sen laulajan esitys kaikkineen. Eikä varmaan kehdannut liikuttua katsojien tai edes lasten edessä. Kiukun taakse helpompi piiloutua, ei kyyneleet polttele.
Minusta tuo oli loistava esimerkki siitä kuinka perheen isää pelottaa itkeminen. Itkeminen hävettää ja isää ärsyttää suunnattomasti että tv-ohjelman takia pitäisi itkeä. Hänen mielestään itkemiseen pitää olla vakavampi ja isompi syy.
Perheen äidille se ei ole ongelma ja hänen mielestään on ok itkeä kun itkettää.
Molemmille on näköjään ok kiroilla jonkun verran lasten läsnäollessa.
On rohkeaa ja hyvä että he uskaltavat olla omia itsejään vaikka kuvataan. En lähtisi vetämään syvällisiä analyyseja tämän perheen hyvin- tai pahoinvoinnista näitten klippien perusteella.
No kyllä muakin ärsytti tämä mulla on sellainen kauheen raskas taakka ja vaikea tarina kun oon ollut koulukiusattu mutta nää kaikki vaikeudet on tehneet musta vahvemman -mantra, jota dramaattisesti viulunvingutuksen säestämänä kuunneltiin 11/12 kilpailijan kohdalla. Kaikki, joita ei ihan satasella ole ymmäretty tai kannustettu tai jos ei ole ollut miljoonaa kaveria tai on kokenut olevansa välillä yksinäinen ja väärinymmärretty (=100% murrosikäisistä) on aytomaattisesti koulukiusattuja. Tää vie kyllä täysin pohjaa niiden oikeasti koulukiusattujen ymmärtämiseltä ja alkaa ärsyttää koko termi. Mikä ihmeen jenkkilän vinkuohjelma tästäkin on pitänyt tehdä? Ei voi olla taitavaa esiintyjää ilman jotain Isoa Tarinaa. Jos sellaista ei ole, se pitää väkisin vääntää. Nyt kääntyi kyllä miinukseksi.
Ihan normaaleja ihmisiä ovat.
Joskus sitä voisi keskittyä vaikka siihen omaan elämään eikä arvostella muita. En tunne kyseistä perhettä mutta asiat on monessa muussa perheessä varmasti huonommin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä muakin ärsytti tämä mulla on sellainen kauheen raskas taakka ja vaikea tarina kun oon ollut koulukiusattu mutta nää kaikki vaikeudet on tehneet musta vahvemman -mantra, jota dramaattisesti viulunvingutuksen säestämänä kuunneltiin 11/12 kilpailijan kohdalla. Kaikki, joita ei ihan satasella ole ymmäretty tai kannustettu tai jos ei ole ollut miljoonaa kaveria tai on kokenut olevansa välillä yksinäinen ja väärinymmärretty (=100% murrosikäisistä) on aytomaattisesti koulukiusattuja. Tää vie kyllä täysin pohjaa niiden oikeasti koulukiusattujen ymmärtämiseltä ja alkaa ärsyttää koko termi. Mikä ihmeen jenkkilän vinkuohjelma tästäkin on pitänyt tehdä? Ei voi olla taitavaa esiintyjää ilman jotain Isoa Tarinaa. Jos sellaista ei ole, se pitää väkisin vääntää. Nyt kääntyi kyllä miinukseksi.
Ymmärrän hyvin tämänkin pointin kyllä, mutta mun mielestä aikuiset voisivat silti lasten läsnäollessa käsitellä asiaa hieman kypsemmin.
Kaikki ei ole lässyttäjiä. Ei siinä sen kummempaa.
Jorman ja Soilen suhteessa minua joskus myös häiritsee tietyt jutut. Ei kovasti, ovat ihan kiva pariskunta ja selkeästi tuntevat toistensa huumorin. Mutta katsoitteko sohviksien instasta Soilen kuvaaman videon, jossa ovat veneessä ja Jorma nostaa verkkoa? Herranjumala miten rumasti puhui vaimolleen siinä lopussa! "Sinä oot pottusäkki saaatana" ihan tarpeettomasti. Vaimo kertoo iloisena, että sohvapotut alkaa 29.9.
Aivan normaali perhe kyseessä ja hyvin huomaa täällä taas miehen lynkkaus ja haukkumista viestit. Se mies suhtautuu ohjelmiin kriittisesti eikä niele kaikkea paskaa mitä formaatit ihmisille työntää. Ja muutama kirosana ei lapsia muuta suuntaan eikä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan normaali perhe kyseessä ja hyvin huomaa täällä taas miehen lynkkaus ja haukkumista viestit. Se mies suhtautuu ohjelmiin kriittisesti eikä niele kaikkea paskaa mitä formaatit ihmisille työntää. Ja muutama kirosana ei lapsia muuta suuntaan eikä toiseen.
Saa sitä kriittinen olla, mutta miksi aggressiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Jorman ja Soilen suhteessa minua joskus myös häiritsee tietyt jutut. Ei kovasti, ovat ihan kiva pariskunta ja selkeästi tuntevat toistensa huumorin. Mutta katsoitteko sohviksien instasta Soilen kuvaaman videon, jossa ovat veneessä ja Jorma nostaa verkkoa? Herranjumala miten rumasti puhui vaimolleen siinä lopussa! "Sinä oot pottusäkki saaatana" ihan tarpeettomasti. Vaimo kertoo iloisena, että sohvapotut alkaa 29.9.
Hyi hitto, onpa vastenmielinen ukko! Kuvittelee itse varmaan olevansa joku James Dean.
Ihmiset on erilaisia, en usko että kokevat itse käyttäytyvänsä aggressiivisesti. Minusta eivät ainakaan sellaisia ole. Puhe- ja käytöstapoja on montaa sorttia.
On täällä taas ongelmat...Kerran yritin tätäkin potaskaa katsoa mutta kanava vaihtui viimeistään saviruukkupoikien astuessa esiin. Oksettavaa.