Nainen: Miksi et harrastaisi metsästystä?
Metsästys on sosiaalinen harrastus, jossa saa paitsi liikuntaa ja raitista ulkoilmaa myös paikallistuntemus lisääntyy. Riistanhoito on tärkeää yhteiskunnallisesti merkittävää toimintaa. Tapaat paljon uusia ihmisiä sekä opit arvostamaan luontoarvoja. Lisäksi se on loistava tilaisuus tutustua vastakkaisen sukupuolen edustajiin, jotka yleensä ovat sitä lainkuuliaisempaa väkeä, joten voin vakuuttaa että tutustuminen on huolettomampaa kuin monessa muussa yhteydessä.
Kommentit (65)
En ole käynyt kursseja, ei ole aseenkantolupaa eikä asetta. Suurin este on ajan puute. Riista maistuu kyllä, mutta metsästämiseen ei ole aikaa.
Tältä palstalta olen oppinut, että nainen joka viihtyy työpaikalla miesseurassa on sosiaalisesti onneton luuseri, ja nainen joka tunkeutuu oman miehensä kaveriporukkaan, on mustasukkainen hullu.
En uskalla edes kuvitella, millainen on nainen joka änkeää tuntemattomien miesten keskelle metsästysseuraan.
Olen nainen ja kiinnostaisi todella paljon metsästäminen. Rakastan luontoa ja eläimiä. Asun Hgissä lähellä merta.
Unelmani olisi, että oppisin ampumaan ja metsästämään ja etenkin nylkemään ja muokkaamaan nahkaa.
Nykyihmiset ovat ihan vieraantuneet luonnosta, jos kauhistelevat metsästystä. Esi-isämme olisivat kuolleet nälkään ilman luonnon tarjoamia antimia.
Ja olen erittäin naisellinen nainen noin muuten, mutta aina viehättynyt esihistoriasta, luonnosta ja erähenkisyydestä. Pelkkä tulen katsominen on yksi parhaista rentoutumiskeinoista. Mies joka metsästää on silmissäni miehekäs mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä aseista ja mua ahdistaisi mennä porukassa, jossa ihmisillä on aseet mukana. En ole myöskään kovin sosiaalinen, joten teen mieluiten metsäretkeni yksin tai siskoni kanssa.
Metsästäjät ovat yleensä hyvin säntillistä ja lainkuuliaista porukkaa, jotka käsittelevät aseita asiaankuuluvalla kunnioituksella ja huolellisuudella. Pienemmistä töpeksimisistä saa porukan nuhteet niskoilleen ja vakavemmista yleensä harrastus loppuu.
Mutta aseet ahdistavat mua silti tavalla, johon ei voi järjellä vaikuttaa. En esim. tykkää edes siitä, että telkkarissa käsitellään aseita tai ammutaan. Teatteriesitys, jossa on aseita näyttämöllä, on ihan siinä ja siinä, pystynkö katsomaan. Vaikka siis hyvin tiedän, että kyse on teatterista. Lisäksi parhaiten tuntemani metsästäjä on entinen naapurimme, joka ei ollut säntillinen sen paremmin kuin lainkuuliainenkaan - ja sai pitää aseensa vuosia liian pitkään.
Metsästäähän voi paljon muutakin ku vaan hirvee. Ite oon kans tämmönen epäsosiaalinen naismetsästäjä, ja siitä syystä en kuulu hirviporukkaan. Sen sijaan täytän meidän pakastinta metsäkanalinnuilla, vesilinnuilla, rusakolla, majavalla ja kauriilla. Sen lisäks teen riistanhoitotyötä metsästämällä haitallisiksi vieraslajeiksi luokiteltuja pienpetoja, mm. supikoiraa, ja minkkiä loukulla.
Mies taas kuuluu hirviporukkaan ja huolehtii hirvet ja peurat meidän pakastimeen.
Mieluummin vietän aikaa luonnossa vaelluksilla, telttaillen ja koirani kanssa (joka ei sovi metsästyskoiraksi). Muutenkaan metsästys ei kiinnosta, vaikkei minulla mitään sitä vastaan ole. On paljon harrastuksia jotka nyt ei vaan kiinnosta, vaikka esim. maastopyöräily tai tennis tai jooga... varmasti hienoja ja hyviä harrastuksia kaikki, mutta kun ei kiinnosta niin miksi niitä pitäisi väkisin aloittaa? Omat harrastukseni riittävät, eivät nekään kaikkia kiinnosta muttei tulisi mieleenkään alkaa niitä muille tuputtaa tai tivata keltään että MIKSI ET harrasta tätä juttua kun se on minustakin tosi kivaa. :D
Sinänsä kyllä pidän outona jos joku kauhistelee eläinten tappamista, mutta kuitenkin syö tehotuotettua lihaa... Pientä tekopyhyyttä havaittavissa. Kyllä kelpaisi metsästävä mies puolisoksi, ei kaikkia harrastuksia tarvitse jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Jo se että pitää tappamista harrastuksena, kertoo ap:n sairaasta ajatusmaailmasta :(
Yhtä sairasta kuin lihapullien tekeminen
Vierailija kirjoitti:
Monikohan tässäki ketjussa kirjoittaneesta syö kuitenki lihaa ihan hyvällä omallatunnolla? Se että on ulkoistanut sen lautaselle päätyvän elikon tappamisen niin ei tee teistä yhtään sen parempia ihmisiä. Mulla sentään on munaa kattoo silmiin sitä eläintä minkä meinaan syödä ja päästää sen itse päiviltä.
N36
Lihan syöjän metsästyksen vastustustus on kaksinaamaista ulkokultaista kilevenkiillotuspelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä aseista ja mua ahdistaisi mennä porukassa, jossa ihmisillä on aseet mukana. En ole myöskään kovin sosiaalinen, joten teen mieluiten metsäretkeni yksin tai siskoni kanssa.
Metsästäjät ovat yleensä hyvin säntillistä ja lainkuuliaista porukkaa, jotka käsittelevät aseita asiaankuuluvalla kunnioituksella ja huolellisuudella. Pienemmistä töpeksimisistä saa porukan nuhteet niskoilleen ja vakavemmista yleensä harrastus loppuu.
Mikäs se nyt olikaan joku viikko sitten lehdissä ollut tapaus, jossa metsästysseuran puheenjohtaja tappoi koirineen naapureiden lemmikkikissoja....
Joo kiitos ei, liikun mieluummin luonnossa täyspäisemmässä seurassa.
Normaali yleläinen.
Vierailija kirjoitti:
Monikohan tässäki ketjussa kirjoittaneesta syö kuitenki lihaa ihan hyvällä omallatunnolla? Se että on ulkoistanut sen lautaselle päätyvän elikon tappamisen niin ei tee teistä yhtään sen parempia ihmisiä. Mulla sentään on munaa kattoo silmiin sitä eläintä minkä meinaan syödä ja päästää sen itse päiviltä.
N36
Se, että syö lihaa, ei ole mikään velvoite alkaa itse harrastaa metsästystä. Sen enempää kuin sekään, jos tykkää chevrestä, pitäisi itse alkaa kasvattaa vuohia, tai maitoa saadakseen täytyisi käydä itse omistaa ja lypsää itse maito lehmästä.
Sinällään minulta onnistuisi vaikka se vuohien kasvattaminen tai lehmän lypsäminen vaikka käsin jos haluaisin, mutta metsästys harrastuksena ei kiinnosta lainkaan.
Samasta syystä josta en harrasta naulontaa: ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin spontaanisti tälle kommentille! Aika ihannoidun kuvan kyllä haluat maalailla metsästäjistä. Valitettavasti siihenkin porukkaan - kuten kaikkiin muihinkin - kuuluu kyllä myös kaikenlaista epämääräisempää tyyppiä, joiden arvot ja elintavat eivät todellakaan ole tuollaista Risto Reipas -tasoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin spontaanisti tälle kommentille! Aika ihannoidun kuvan kyllä haluat maalailla metsästäjistä. Valitettavasti siihenkin porukkaan - kuten kaikkiin muihinkin - kuuluu kyllä myös kaikenlaista epämääräisempää tyyppiä, joiden arvot ja elintavat eivät todellakaan ole tuollaista Risto Reipas -tasoa...
Tottahan toki mätämunia löytyy joukosta, onhan meitä noin 300 000 joten se olisi ihme jos ei olisi.
En tykkää metsässä rämpimisestä. Enkä pystyisi tekemään sille metsästettävälle elukalle mitään, kun pelkkä haavan näkeminenkin pyörryttää.
Metsästys ei ole harrastus, se on sairaus. Oire psykopaattisuudesta
Eläinten huvitappaminen on lähinnä mielenvikaisten "harrastus". Miksei tappamisen sijaan voi valokuvata niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N36
Lihan syöjän metsästyksen vastustustus on kaksinaamaista ulkokultaista kilevenkiillotuspelleilyä.
Metsästäjät tappavat lähinnä huvikseen. Ilman niitä kiihottavia aseita ja ampumista metsästys ei kiinnostaisi ketään.
Ja luuletko tosiaan, että riistaa riittäisi 5,5 miljoonalle suomalaiselle jos kaikki alkaisivat metsästää? Täysin tekopyhää lässytystä tuollainen.
Koska kesämökkikunnan hirviporukka ei huoli mukaan.
En ottaisi ikinä kumppania joka metsästää, en itse metsästäisi missään olosuhteissa. Itse koen että jotain ihmisellä on psyykkeessä pielessä kun voi terveen elävän olennon tappaa. Lisäksi jotenkin on kuva 'punaniska-moukista' jotka hullun kiilto silmissä paukuttaa hengiltä kaiken minkä näkee. Sen hyväksyn että tietyissä määrin kantaa karsitaan joissakin tapauksissa mutta muuten en todella ymmärrä mitä viehätystä joku saa kun voi tappaa eläimen. Kaikenmaailman ketunraudat ja jousitappamiset jne. Ei voi kyllä käsittää miltään osin. Luonnosta voi nauttia monella muulla tavalla kuin tappamalla.
Hyvä pointti.
Mä vastasin tänne että pelkään ampuma-aseita. Mutta tappamista en pelkää, olen lopettanut eläimiä. Mutta en pystyisi ampumaan, säikähdän sitä potkua ja pamausta niin etten osuisi ikinä liikkuvaan kohteeseen. Joten jäisi syömättä, ellei ansastamista opettelisi.