Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi synnyttämättömille naisille ei koskaan kerrota, millaista sairasta kidutusta synnyttäminen oikeasti on?

Vierailija
28.10.2017 |

Joo voi elämä mitä sairautta joka tuntui ettei pääty ikinä. Lopulta en ollut edes kiinnostunut koko vauvasta kun sen sain äherrettyä ulos itsestäni.

Kommentit (445)

Vierailija
241/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi kroppaa korjata jos se "menee piloille"synnytyksestä.Minä en ainakaan vaihtaisi ikinä pois sitä parasta palkintoa,jonka sain kun synnytin.

Puhu vain omasta puolestasi. Jos olisin tiennyt mitä on luvassa, olisin jäänyt lapsettomaksi. En koe, että maailma olisi ollut suuresti vajaa ilman geenieni jatkuvuutta.

Kuka muuten maksaa nuo korjaukset? Todella moni on joutunut maksamaan itse ihan jopa laskeumaleikkaukset, vaikka ne ovat konkreettisia elämää haittaavia vammoja. Puhumattakaan jostain vatsalihasten erkaumasta, joka nähdään ulkonäköasiana, vaikka se aiheuttaa selkäongelmia ja mm. sen, että juoksuharrastus muuttuu mahdottomaksi.

Lapsi vs. harrastukset.

Vierailija
242/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin Suomessa naiset lähtevät synnytyksestä kotiin alapää repaleina, ei meillä ole varaa arvostella muiden kulttuurien ympärileikkausperinteitä.

Onko muita tilanteita kuin synnytys, jossa lääkäriä alempi tekee kirurgin töitä?

Viittaan siihen, että kätilö saa ommella repeytyneen alapään.

Ihme, että kukaan (nainen) suostuu tekemään Suomessa lapsia.

Miehelle homma on toki helppo.

Jos syntyvyys on alhainen, ei sitä tarvitse ihmetellä.

Tämä on oikeasti tietämättömyyttäni, mutta eikö tavallisissakin leikkauksissa hoitaja ompele leikkaushaavan? Tai eikö tuota voisi verrata tikkaukseen, jonka hoitaja voinee tehdä?

Kudoksia on useassa kerroksessa, ja usein hoitaja sulkee ihon, mutta siinä vaiheessa kirurgi on jo ommellut monta alempaa kerrosta. Koska alapää on toiminnallisesti herkkä alue, siinä ei pitäisi kuin poikkeustapauksissa hyväksyä kätilön suorittama ompelu tai ainakin vamma pitäisi arvioittaa kirurgilla. Vauriot myös voivat olla vain osittain näkyvissä.

Nykyisin olisi täysin mahdollista tehdä uudet suositukset näistä kun teknisiä apuvälineitä on. Ultralla näkisi kaikki vauriot jo heti salissa ja kirurgi voisi tsekata vammat myös kuvan välityksellä ym. Mutta kun ei, vaan toimitaan edelleen niin, ettei naisella ole mitään väliä, eihän se ole edes mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt miten naiset edelleen suhteuttavat lapsen synnyttämisen sinne keskiajalle. Lapsi voi todellakin syntyä nykyään sektiolla. Äidin ei tarvitse olla pelkopotilas tai muuten nopea hätäsektio. Kolme lasta sektiolla saanut.

Kun sektiossa on vielä toistaiseksi suuremmat riskit täällä Suomessa. Siksi monet eivät sitä halua. Alatiesynnytyksessä on myös paljon etuja lapselle. Tärkeimpänä varmaan se bakteerien siirtyminen, joka voi ehkäistä monelta sairaudelta. Suolisto on ihmisen toiset aivot. Sitä hyötyä ei millään voi saada pyyhkäisemällä vauvan naamaa äidin häpykummulla käytetyllä rätillä.

Vierailija
244/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi kroppaa korjata jos se "menee piloille"synnytyksestä.Minä en ainakaan vaihtaisi ikinä pois sitä parasta palkintoa,jonka sain kun synnytin.

Puhu vain omasta puolestasi. Jos olisin tiennyt mitä on luvassa, olisin jäänyt lapsettomaksi. En koe, että maailma olisi ollut suuresti vajaa ilman geenieni jatkuvuutta.

Kuka muuten maksaa nuo korjaukset? Todella moni on joutunut maksamaan itse ihan jopa laskeumaleikkaukset, vaikka ne ovat konkreettisia elämää haittaavia vammoja. Puhumattakaan jostain vatsalihasten erkaumasta, joka nähdään ulkonäköasiana, vaikka se aiheuttaa selkäongelmia ja mm. sen, että juoksuharrastus muuttuu mahdottomaksi.

Lapsi vs. harrastukset.

Oletko tosissasi? Tiedätkö, paljonko vaikka laskeumaleikkaus maksaa? Miten sen kustantaa työtön tai pienituloinen nainen? Häpeä edes tietämättömyyttäsi!

Vierailija
245/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan mun synnytyksistäni ei ole ollut sairasta kidutusta. Uskon että esimerkiksi sappikivet sattuu enemmän. Ja ainakin mun mielestä kömpelösti tehty hammaskiven poisto sattui enemmän. Ekassa synnytyksessä oli ihanaa saada epiduraali ja päästä sen turvin vihdoin nukkumaan, mutta ei mua siinä hirvittänyt kipu vaan se etten ollut saanut supistusten takia nukuttua puoleentoista vuorokauteen ja pelotti, että mitä jos vain voimat loppuu kesken. Tokassa synnytyksessä supistukset oli melko siedettäviä enkä tuntenut tarvitsevani kivunlievitystä "ainakaan vielä", kun kätilö siitä kysyi. Sitten tuli kaksi kunnon supistusta, jotka ihan oikeasti sattuivat ja joiden jälkeen tuumasin että nyt voisin ottaa jotain. Kätilö oli mua paremmin tilanteen tasalla ja kysyi, että tuntuuko vauvan pää, ponnistuttaako? No nyt kun mainitsit... 😁 Ponnistusvaihe ei ollut kummassakaan synnytyksessä vähän kovemman paskan vääntämistä kivuliaampaa.

Mun kokemuksen perusteella synnyttäminen ei ole hirvittävää tuskaa. Mä ajattelin jo ekan synnytyksen jälkeen, että nyt ymmärrän, miksi jonkun mielestä on hauska tyyliin hiihtää etelänavalle siellä 50 asteen pakkasessa. Sitä samaa itsensä ylittämisen tunnetta ne siitä varmaan hakee kuin mitä mä koin jo silloin ekan synnytyksen jälkeen ja jäin niin pahasti koukkuun, että huomasin jo puoli vuotta synnytyksen jälkeen katselevani kaihoisasti sairaalalle päin, että oispa kiva mennä synnyttämään 😂😱

Tiedän että mun kokemukset on sieltä helpommasta päästä, mut kun mulla ei ole kokemusta synnytyksestä infernaalisena kidutuksena, niin en osaa sitä sellaisena kuvailla. Musta ainakin oli kiva esikoista odottaessa ja synnytystä jo etukäteen jännätessä lueskella kaikenlaisia kokemuksia, sekä hyviä että huonoja.

Vierailija
246/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos synnytyksen kivuista kerrottaisiin naisille etukäteen, ei tänne synnyttäisi kukaan järkevä nainen yhtään lasta.

Olen itse alateitse synnyttänyt ja täytynee sanoa, että niin helvetillisistä kipua en ole koskaan kokenut kuin silloin, vaikka sain kaikki mahdolliset kivun lievitykset.

Sen on sun kokemus ja ihan oikea onkin. Mun kokemus on erilainen ja oikea sekin on.

Vierailija
247/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos synnytyksen kivuista kerrottaisiin naisille etukäteen, ei tänne synnyttäisi kukaan järkevä nainen yhtään lasta.

Olen itse alateitse synnyttänyt ja täytynee sanoa, että niin helvetillisistä kipua en ole koskaan kokenut kuin silloin, vaikka sain kaikki mahdolliset kivun lievitykset.

Heheh. No kyllähän niistä kerrotaan ja tyhmäkin sen tajuaa, että synnytys tekee useimmiten kipeää. Kaikilla ei myöskään ole samanlainen kipukynnys tai synnytys ylipäätään. Silti suuri osa äideistä synnyttää vapaaehtoisesti useamman kerran. On se jännä.

Vierailija
248/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei kerrota? Missä tynnyrissä pitää kasvaa, jos ei osaa pelätä synnytystä? Sitä ei sanota kidutukseksi, koska sitä se ei ole, onpahan vaan hyvin vaarallinen ja tuskallinen terveen kehon luonnollinen prosessi.

En tiä, mun mielestä synnytyksestä ei muuten puhutakaan kuin hirveänä kipuna ja mahdollisina komplikaatioina. Olin ite jo teini-ikäisestä ihan varma että kuolisin siihen. Viimeistää raskaana ollessa kaikki mitä voi mennä pieleen alkoi tarkemmin selvitä ja konkretisoitua, ne puudutuksetkin voi mennä pieleen monella tapaa, samoin keisarileikkaus. Todennäköisimpänä omalta kohdalta pidin sitä etten jaksa ponnistaa ja lääkärit ei auta tai voi auttaa.

Lopulta synnytys oli helppo, kivut ei missään vaiheessa olleet kamalat ja sain heti kipulääkkeet kun pyysin, ne toimi just niin kuin piti, ja tosiaan kuten joku sanoi, alatiesynnytyksen jälkeen oli aivan loistava olo. Muutama tikki ja kohtuun jääneet kalvonrepaleet aiheutti vähän ongelmia, mutta muuten kaikki jees. En pysty valittamaan mistään kuin ehkä siitä että turha pelko aiheutti turhaa hermostuneisuutta.

Vierailija
249/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi vs. harrastukset.

Oletko tosissasi? Tiedätkö, paljonko vaikka laskeumaleikkaus maksaa? Miten sen kustantaa työtön tai pienituloinen nainen? Häpeä edes tietämättömyyttäsi!

Laskeumaleikkaus ei julkisella maksa juuri mitään. Ja sen saa kyllä jos on aihetta. Häpeäsit tuota hysterian lietsomistasi, on mennyt jo ihan liian naurettavaksi!

Mitä muuta olet tehnyt tänään kuin jankannut tänään netissä samasta aiheesta?

Vierailija
250/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vatsalihasten erkauma ei johdu synnytyksestä vaan raskaudesta. Siltä ei sektiolla välty, jos se on tullakseen. Aika harvinainen taitaa olla silti.

Vierailija
251/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alatiesynnytyksessä on CP-vamman riski vauvalla jos hapensaanti estyy.

Joo toki. Muttet taida tietää kuinka pienestä riskistä on kyse? Noin käy hyvin harvoin, ei varmasti edes joka vuosi. Esim. sektion riskit vauvalle ja äidille ovat huomattavasti suurempia. Jos luottaa tutkimuksiin, tilastoihin ja todennäköisyyksiin (kuten jokainen fiksu koulutettu ihminen), niin tietää, että alatiesynnytyksessä riskit ovat paljon pienempiä kokonaisuudessaan.

Ei pidä paikkaansa. Tilastollisesti suunnitellun sektion ja alatien riskit ovat suunnilleen samansuuruiset. Suuret riskit ovat vain hätäsektioissa. Suomessa hätäsektioita ei erotella muista, jotta voitaisiin sanoa sektion riskejä suuremmiksi. Valhe, emävalhe, tilasto...

Yo. riskit koskevat myös ainoastaan kuolemanriskiä. Erilaisia vaurioita alatiessä tulee jopa kolmannekselle synnyttäjistä, sektiossa hyvin harvoille. Esimerkiksi sulkijalihaksen vaurioprosentti sektioissa on pyöreä 0.

Vierailija
252/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vatsalihasten erkauma ei johdu synnytyksestä vaan raskaudesta. Siltä ei sektiolla välty, jos se on tullakseen. Aika harvinainen taitaa olla silti.

Itse asiassa se on melko yleinen.

Vierailija
253/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska synnytys oli ihan kiva tapahtuma, joka sattui kyllä mutta josta selvisi samalla tavalla kuin rankasta urheilusuorituksesta.

Kuinka moni maratoonari on joutunut käyttämään vaippoja lopun ikäänsä juostuaan kerran yhden rundin?

Vierailija
254/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alatiesynnytyksessä on CP-vamman riski vauvalla jos hapensaanti estyy.

Joo toki. Muttet taida tietää kuinka pienestä riskistä on kyse? Noin käy hyvin harvoin, ei varmasti edes joka vuosi. Esim. sektion riskit vauvalle ja äidille ovat huomattavasti suurempia. Jos luottaa tutkimuksiin, tilastoihin ja todennäköisyyksiin (kuten jokainen fiksu koulutettu ihminen), niin tietää, että alatiesynnytyksessä riskit ovat paljon pienempiä kokonaisuudessaan.

Ei pidä paikkaansa. Tilastollisesti suunnitellun sektion ja alatien riskit ovat suunnilleen samansuuruiset. Suuret riskit ovat vain hätäsektioissa. Suomessa hätäsektioita ei erotella muista, jotta voitaisiin sanoa sektion riskejä suuremmiksi. Valhe, emävalhe, tilasto...

Yo. riskit koskevat myös ainoastaan kuolemanriskiä. Erilaisia vaurioita alatiessä tulee jopa kolmannekselle synnyttäjistä, sektiossa hyvin harvoille. Esimerkiksi sulkijalihaksen vaurioprosentti sektioissa on pyöreä 0.

Eivät ole. Suomalaisissa tutkimuksissa alatien riskit ovat vähäisimmät. Täällä oli yksi linkattukin aiemmin. Suunnitellut ja hätäsektiot myös erotellaan tutkimuksissa. Vai pidätkö tutkijoita ihan idiootteina?! Ole sitten hyvä ja tee parempi itse.

Vierailija
255/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa se on melko yleinen.

Jaa. Tilastoja? Itse en tiedä ketään.

Vierailija
256/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt miten naiset edelleen suhteuttavat lapsen synnyttämisen sinne keskiajalle. Lapsi voi todellakin syntyä nykyään sektiolla. Äidin ei tarvitse olla pelkopotilas tai muuten nopea hätäsektio. Kolme lasta sektiolla saanut.

Kun sektiossa on vielä toistaiseksi suuremmat riskit täällä Suomessa. Siksi monet eivät sitä halua. Alatiesynnytyksessä on myös paljon etuja lapselle. Tärkeimpänä varmaan se bakteerien siirtyminen, joka voi ehkäistä monelta sairaudelta. Suolisto on ihmisen toiset aivot. Sitä hyötyä ei millään voi saada pyyhkäisemällä vauvan naamaa äidin häpykummulla käytetyllä rätillä.

Voi voi, elät ilmeisesti "Neuvostoliitossa". Lapsen riskit sektiossa ovat täysin nolla verrattuna alatiesynnytykseen. Alatiesynnytystä halutaan siksi, ettei Suomella ole varaa maksaa kaikkia sektioita, oletko tullut ajatelleksu? Alatiesynnytyksessä lapsi saa HIV ja kaikki muut tarttuvat taudit, alatiesynnytyksestö ei ole muuta hyötyä kuin CP-vamma. Ikävää, että todellisuus kohtaa mutta näin vain se on.

Vierailija
257/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi vs. harrastukset.

Laskeumaleikkaus ei julkisella maksa juuri mitään. Ja sen saa kyllä jos on aihetta. Häpeäsit tuota hysterian lietsomistasi, on mennyt jo ihan liian naurettavaksi!

Mitä muuta olet tehnyt tänään kuin jankannut tänään netissä samasta aiheesta?

Eli et tiedä. Kuule, niiden hinnat alkavat yksityisellä noin 3500 eurosta ylöspäin. Ja todella moni on joutunut maksamaan sen itse, koska julkisella ei ole apua herunut.

Sinuna muuten hakisin apua noihin harhoihin, kun luulet kaikkia kanssakirjoittajia yhdeksi ja samaksi...

Vierailija
258/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska synnytys oli ihan kiva tapahtuma, joka sattui kyllä mutta josta selvisi samalla tavalla kuin rankasta urheilusuorituksesta.

Kuinka moni maratoonari on joutunut käyttämään vaippoja lopun ikäänsä juostuaan kerran yhden rundin?

Ei varmaan moni muttei ole moni synnyttäjäkään, vaikka jostain syystä haluatkin niin uskoa!

Vierailija
259/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, ettei vain olisi yksi syy lisääntyneeseen ylipaino-ongelmaankin tuo sektiolla syntyminen? Sitähän on tutkittu, että suoliston mikrobikanta vaikuttaa lihavuuteen.

Vierailija
260/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, elät ilmeisesti "Neuvostoliitossa". Lapsen riskit sektiossa ovat täysin nolla verrattuna alatiesynnytykseen. Alatiesynnytystä halutaan siksi, ettei Suomella ole varaa maksaa kaikkia sektioita, oletko tullut ajatelleksu? Alatiesynnytyksessä lapsi saa HIV ja kaikki muut tarttuvat taudit, alatiesynnytyksestö ei ole muuta hyötyä kuin CP-vamma. Ikävää, että todellisuus kohtaa mutta näin vain se on.

Taidat itse elää tai olla joku elämämkoululainen, kun et tahdo millään uskoa tieteellisiä tutkimuksia ja tilastoja.

Hiv muuten testataan kaikilta synnyttäjiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi