Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi synnyttämättömille naisille ei koskaan kerrota, millaista sairasta kidutusta synnyttäminen oikeasti on?

Vierailija
28.10.2017 |

Joo voi elämä mitä sairautta joka tuntui ettei pääty ikinä. Lopulta en ollut edes kiinnostunut koko vauvasta kun sen sain äherrettyä ulos itsestäni.

Kommentit (445)

Vierailija
221/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys täytyy olla jostain ihan muusta kuin imukupin käytöstä lapsen synntyksen avustamisessa. Sain aivan terveen poikalapsen tällä tavalla, kuntopisteet 9-9.

Vierailija
222/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin Suomessa naiset lähtevät synnytyksestä kotiin alapää repaleina, ei meillä ole varaa arvostella muiden kulttuurien ympärileikkausperinteitä.

Onko muita tilanteita kuin synnytys, jossa lääkäriä alempi tekee kirurgin töitä?

Viittaan siihen, että kätilö saa ommella repeytyneen alapään.

Ihme, että kukaan (nainen) suostuu tekemään Suomessa lapsia.

Miehelle homma on toki helppo.

Jos syntyvyys on alhainen, ei sitä tarvitse ihmetellä.

Mm. tällaisen takia en koskaan aio synnyttää. Raskaudessa ja synnytyksessä on aivan liian suuret riskit että kroppa menee lopullisesti pilalle. Ja sehän myös sattuu joten ei kiitos.

Uskotko siis kaikkea, mitä kaikenmaailman trollaajat kirjoittelevat?

Esim tuo alapää repaleina on ihan potaskaa ja kätilö on kyllä nimenomaan saanut koulutuksen tuohon ompelemiseen. Tuo, että kroppa menee lopullisesti pilalle on jokseenkin kypsymätön ajatus (anteeksi) ja osoittaa vain, että et vielä olekaan kypsä äidiksi. Äitinä joka tapauksessa sinun pitää pystyä luopumaan itsekkäästä oman navan ympärillä pyörimisestä ja laittaa lapsen etu aina edelle omaa etuasi.

Löytyy kyllä ystäväpariskuntien naisten faktoja mitä synnytys ja raskaus tekevät kropalle. Jollain se voi varmaan olla myös helppoa. Mutta kun koskaan ei voi etukäteen tietää mitä sattuu kohdalle ja pahimmillaan lopputuloksena on elinikäiset vauriot. Ja kyllä, alapää voi olla repaleina loppuelämän. Tunnen ihmisen jolle on käynyt niin.

Omasta mielestäni olen kyllä tarpeeksi "kypsä", ikää 38 v ;) Tällä iällä lasta ei välttämättä enää edes tulisi.

Olemme mieheni kanssa sitä mieltä että lapsen teko on kaikin puolin harkittava ratkaisu, niin henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. Näitä näkökulmia pohdittuamme olemme tulleet tulokseen että viihdymme mainiosti kaksin, en halua pilata kroppaani, haluamme nukkua yömme rauhassa, harrastaa ja matkustella, käydä töissä. Minusta olemme käsitelleet asian perinpohjin ja vastuullisesti. Vastuuttomampaa olisi laittaa lapsi alulle ajattelematta kunnolla mitä siitä seuraa joten epäkypsyydestä syyttely tuntuu kummalliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on jostain aivan muusta kuin imukupin vaikutuksesta, synnytyksessä on tapahtunut muuta.

Vierailija
224/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin Suomessa naiset lähtevät synnytyksestä kotiin alapää repaleina, ei meillä ole varaa arvostella muiden kulttuurien ympärileikkausperinteitä.

Onko muita tilanteita kuin synnytys, jossa lääkäriä alempi tekee kirurgin töitä?

Mm. tällaisen takia en koskaan aio synnyttää. Raskaudessa ja synnytyksessä on aivan liian suuret riskit että kroppa menee lopullisesti pilalle. Ja sehän myös sattuu joten ei kiitos.

Esim tuo alapää repaleina on ihan potaskaa ja kätilö on kyllä nimenomaan saanut koulutuksen tuohon ompelemiseen. Tuo, että kroppa menee lopullisesti pilalle on jokseenkin kypsymätön ajatus (anteeksi) ja osoittaa vain, että et vielä olekaan kypsä äidiksi. Äitinä joka tapauksessa sinun pitää pystyä luopumaan itsekkäästä oman navan ympärillä pyörimisestä ja laittaa lapsen etu aina edelle omaa etuasi.

Löytyy kyllä ystäväpariskuntien naisten faktoja mitä synnytys ja raskaus tekevät kropalle. Jollain se voi varmaan olla myös helppoa. Mutta kun koskaan ei voi etukäteen tietää mitä sattuu kohdalle ja pahimmillaan lopputuloksena on elinikäiset vauriot. Ja kyllä, alapää voi olla repaleina loppuelämän. Tunnen ihmisen jolle on käynyt niin.

Omasta mielestäni olen kyllä tarpeeksi "kypsä", ikää 38 v ;) Tällä iällä lasta ei välttämättä enää edes tulisi.

Olemme mieheni kanssa sitä mieltä että lapsen teko on kaikin puolin harkittava ratkaisu, niin henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. Näitä näkökulmia pohdittuamme olemme tulleet tulokseen että viihdymme mainiosti kaksin, en halua pilata kroppaani, haluamme nukkua yömme rauhassa, harrastaa ja matkustella, käydä töissä. Minusta olemme käsitelleet asian perinpohjin ja vastuullisesti. Vastuuttomampaa olisi laittaa lapsi alulle ajattelematta kunnolla mitä siitä seuraa joten epäkypsyydestä syyttely tuntuu kummalliselta.

No tuo kropan pilalle menemisen pelko tuntuu kummalliselta. Miten se nyt menee synnytyksessä pilalle ja rapistuuhan tuo kroppa jokatapauksessa. Mutta lasten hankkiminen on toki niin henkilökohtainen juttu, jokainen tekee oman päätöksensä. Mutta se, että pelotellaan toisia ihan ihmeasioilla, ei ole oikein. Meillä Suomessa synnytykset hoidetaan todella hienosti ja ammattitaidolla ja ainakaan omassa tuttavapiirissäni ei ole sattunut komplikaatioita.

Vierailija
225/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annuliina kirjoitti:

Se voi olla joillekin yhtä tuskaa ja piinaa, uskon sen. Minulla on serkku, jolla on 16 lasta ja noin 105 lastenlasta! Mitäs tuumaat? Tosin hän ei ole ikinä, siis IKINÄ valittanut synnytyksistä. Minä en voi ottaa kantaa kun en ole synnyttänyt koskaan - ei ole minulle suotu tätä onnea. Olisin ollut varmaan liian huono äiti. Mutta voimia teille. Mutta älkää hankkiko lapsia jos se noin kauheaa on.

Miljoonilla lapsilla on ollut oikeasti liian huono äiti, eihän se mikään este ole lapsien saamiselle. Mitä järkeä on ylikansoittuneeseen maailmaan tehdä lapsia niin paljon kun ehtii, jo olemassa olevatkin tulevat kärsimään asioista joita meidän ikäiset ei osaa arvatakaan. Miksi suljetaan korvat järjen ääneltä. Mitä vähemmän lapsia syntyy, sitä parempi kaikille.

Vierailija
226/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

grow up kirjoitti:

Mun esikoisen synnytys oli yhtä pitkää piinaa 2 päivää ilman kipulääkkeitä, käynnistämisen vuoksi kroppa pakotettiin ulostamaan vauva, ilman että se edes tapahtui luonnollisesti ja kipuhan oli sen vuoksi vielä pahempaa. Silti en ole niin tyhmä, että hyljeksisin omaa rakasta lastani kokemani, ohimenneen kivun vuoksi oli se ollut miten helvetillistä tahansa.

Lasketko sen 2 päivää tablettien ottamisesta vai oksitosiinista? Miksi et saanut kipulääkettä?

Kovan työn joka tapauksessa teit.

Vierailija
227/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep housuun tulee vaikka kuinka yrittää pidättää. Tosi hauska jee! Toinen tulikin sektiolla ja oli aivan mahtava kivuton kokemus. Istua pystyi heti ja haavakivut loppui kahdessa viikossa. Mieluummin tikit mahassa, kuin toosassa enää IKINÄ!!! sektiosta muka palautuu hitaampaa ja pah! Ehkä hätäsektiosta, kun on jo molemmilla tavoilla yrittänyt ja kohtu supistellut itsensä kipeäksi. Imukupin vaikutuksista lapseen ei kerrottu ennen kuin käytettiin. On kaikki maailman oppimishäiriöt ja ongelmat aivojen verenvuodon ja hapenpuutteen seurauksena.

Toipumisasiat ovat yksilöllisiä, mutta sen tiedän, että en ole vielä kuullut kenestäkään, joka olisi sektion jälkeen kävellyt salista omin jaloin. Itse olisin voinut lähteä lenkille alatiesynnytyksen jälkeen. Uskomattoman energinen, euforinen olo. Ei mitään tikkejä mahassa tai muuallakaan.

Saitko synnytysorgasmin???

Vierailija
228/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annuliina kirjoitti:

Se voi olla joillekin yhtä tuskaa ja piinaa, uskon sen. Minulla on serkku, jolla on 16 lasta ja noin 105 lastenlasta! Mitäs tuumaat? Tosin hän ei ole ikinä, siis IKINÄ valittanut synnytyksistä. Minä en voi ottaa kantaa kun en ole synnyttänyt koskaan - ei ole minulle suotu tätä onnea. Olisin ollut varmaan liian huono äiti. Mutta voimia teille. Mutta älkää hankkiko lapsia jos se noin kauheaa on.

Miljoonilla lapsilla on ollut oikeasti liian huono äiti, eihän se mikään este ole lapsien saamiselle. Mitä järkeä on ylikansoittuneeseen maailmaan tehdä lapsia niin paljon kun ehtii, jo olemassa olevatkin tulevat kärsimään asioista joita meidän ikäiset ei osaa arvatakaan. Miksi suljetaan korvat järjen ääneltä. Mitä vähemmän lapsia syntyy, sitä parempi kaikille.

Lahkolaisilla lapsia riitttää...

Vierailija
229/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt miten naiset edelleen suhteuttavat lapsen synnyttämisen sinne keskiajalle. Lapsi voi todellakin syntyä nykyään sektiolla. Äidin ei tarvitse olla pelkopotilas tai muuten nopea hätäsektio. Kolme lasta sektiolla saanut.

Vierailija
230/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli siis te ette halua lapsia. Sittenhän asia on ihan selvä. Jos todella haluaisitte, niin  näkökulma myös synnytykseen ja kropan "pilaantumiseen" voisi olla jo erilainen.

Vierailija
231/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilön ammattitaitoon kuuluu arvioida mitkä tapaukset lähetetään leikkaussaliin ommeltavaksi. Katsovat mitä on revennyt, kyllä he tietävät mitä saavat ja osaavat itse ommella.

Jaa-a, suhtaudun vähän skeptisesti väitteeseesi ... Minua kyllä alkoi kätilö ompelemaan rajun synnytyksen jälkeen (jossa muuten epiduraali ei enää toiminut ponnistusvaiheessa). Huusin tuskissani kätilöä lopettamaan, joska ompeleminen oli jopa kivuliaampaa kuin synnytys, jolloin tälle vasta tuli mieleen pyytää päivystävää lääkäriä konsultoimaan. Tulos: diagnoosina 2. asteen repeämä, jota kaksi kirurgia paikkasi leikkaussalissa reilun tunnin ajan, onneksi sentään kunnon anestesian kanssa. 

Vierailija
232/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytyksen kivuista kerrottaisiin naisille etukäteen, ei tänne synnyttäisi kukaan järkevä nainen yhtään lasta.

Olen itse alateitse synnyttänyt ja täytynee sanoa, että niin helvetillisistä kipua en ole koskaan kokenut kuin silloin, vaikka sain kaikki mahdolliset kivun lievitykset.

Vierailija
233/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annuliina kirjoitti:

Jos serkullasi on 16 lasta niin voin todeta, että ovat lahkolaisia... kuten myös sinä mitä ilmeisemmin. Kaikenlaisia hulluja maa päällään kantaa!!

Vierailija
234/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilön ammattitaitoon kuuluu arvioida mitkä tapaukset lähetetään leikkaussaliin ommeltavaksi. Katsovat mitä on revennyt, kyllä he tietävät mitä saavat ja osaavat itse ommella.

Ok no montako kurssia kirurgiaa se kätilö on käynyt? Koska iso osa kirurgin ammattitaitoa on nähdä kudosvauriot, jotta osaa ne korjata.

Suomessa (en tiedä onko muualla näin?) jopa vastavalmistunut kätilö voidaan laittaa ompelemaan 2-3 asteen repeämiä. Siinä on useammassa kerroksessa kudoksia, jotka pitäisi korjata kerroksittain. Nyt ne vain kursitaan johonkin suuntaan kokoon ja ylläripylläri todella monella on siitä aiheutuvia vaivoja. Itselleni aikoinaan jäi kaviteetti, joka tulehtui ja koko perkeleen haava aukesi. Vielä 1.5 vuotta synnytyksestä terkkarissa lääkäri sitten tyhjensi sitä kaviteettia mädästä... Oli ihan helvetin kivaa istua työpaikalla toisella kankulla melkein vuosi!

Vierailija
235/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo kropan pilalle menemisen pelko tuntuu kummalliselta. Miten se nyt menee synnytyksessä pilalle ja rapistuuhan tuo kroppa jokatapauksessa. Mutta lasten hankkiminen on toki niin henkilökohtainen juttu, jokainen tekee oman päätöksensä. Mutta se, että pelotellaan toisia ihan ihmeasioilla, ei ole oikein. Meillä Suomessa synnytykset hoidetaan todella hienosti ja ammattitaidolla ja ainakaan omassa tuttavapiirissäni ei ole sattunut komplikaatioita.

Kropan pilaantumisella sinä käsität ilmeisesti ulkonäköasiat, mutta minulle ja monella muulle ne tarkoittavat konkreettisia elämää haittaavia vaurioita.

Jos tuttavapiirissäsi olisikin komplikaatioita, luuletko, että sinä niistä tietäisit? Ei nämä ole mitään kahvipöytäkeskustelujen aiheita.

Vierailija
236/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä kerrottiin heti ensimmäisessä synnytysvalmennuksessa. Terveydenhoitaja sanoi sanoi, että yhtä tuskaa. Synnytys olikin sitten odotettua helpompi. Tämä tosin tapahtui yli 30 vuotta sitten; meidän ikäluokkaa ei kasvatettu pumpulissa.

Vierailija
237/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi kroppaa korjata jos se "menee piloille"synnytyksestä.Minä en ainakaan vaihtaisi ikinä pois sitä parasta palkintoa,jonka sain kun synnytin.

Puhu vain omasta puolestasi. Jos olisin tiennyt mitä on luvassa, olisin jäänyt lapsettomaksi. En koe, että maailma olisi ollut suuresti vajaa ilman geenieni jatkuvuutta.

Kuka muuten maksaa nuo korjaukset? Todella moni on joutunut maksamaan itse ihan jopa laskeumaleikkaukset, vaikka ne ovat konkreettisia elämää haittaavia vammoja. Puhumattakaan jostain vatsalihasten erkaumasta, joka nähdään ulkonäköasiana, vaikka se aiheuttaa selkäongelmia ja mm. sen, että juoksuharrastus muuttuu mahdottomaksi.

Vierailija
238/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska synnytys oli ihan kiva tapahtuma, joka sattui kyllä mutta josta selvisi samalla tavalla kuin rankasta urheilusuorituksesta.

Vierailija
239/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä ja lue kommenttini yllä siitä miten kätilön itsearvio ompelun aloittamisesta ei todellakaan aina toimi.

Vierailija
240/445 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi kroppaa korjata jos se "menee piloille"synnytyksestä.Minä en ainakaan vaihtaisi ikinä pois sitä parasta palkintoa,jonka sain kun synnytin.

Puhu vain omasta puolestasi. Jos olisin tiennyt mitä on luvassa, olisin jäänyt lapsettomaksi. En koe, että maailma olisi ollut suuresti vajaa ilman geenieni jatkuvuutta.

Kuka muuten maksaa nuo korjaukset? Todella moni on joutunut maksamaan itse ihan jopa laskeumaleikkaukset, vaikka ne ovat konkreettisia elämää haittaavia vammoja. Puhumattakaan jostain vatsalihasten erkaumasta, joka nähdään ulkonäköasiana, vaikka se aiheuttaa selkäongelmia ja mm. sen, että juoksuharrastus muuttuu mahdottomaksi.

Säälittää lapsesi :(

Jos sinulla oikeasti sellainen on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan