Miksi synnyttämättömille naisille ei koskaan kerrota, millaista sairasta kidutusta synnyttäminen oikeasti on?
Joo voi elämä mitä sairautta joka tuntui ettei pääty ikinä. Lopulta en ollut edes kiinnostunut koko vauvasta kun sen sain äherrettyä ulos itsestäni.
Kommentit (445)
Eihän se läheskään kaikille naisille ole. Äiti ihmetteli sairaalassa, miksi naiset huusivat ja kiroilivat.
Olen pahoillani, ettet ole kiinnostunut lapsestasi. Ehdotan, että puhut tilanteesta neuvolassa, niin toivottavasti saat apua tai pääset terapiaan.
Varmaan siksi, että jokainen kokee synnytyksen eri tavalla. Itselläni takana kaksi synnytystä, joista toinen oli siedettävä ja toinen mahtava.
Miten niin kidutusta? https://fi.wikipedia.org/wiki/Kidutus
Kipua se varmasti joillekin tuottaa mutta ei se täytä kidutuksen määritelmää.
Ihme että naiset suostuu vielä kivuliaaseen alatiesynnytykseen mikä tuhoaa kaikki paikat.
Onhan se maanpäällinen helvetti, mutta oon tosi pahoillani, että se vaikutti noin vahvasti sun ja lapsen tunnesiteeseen :(
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että jokainen kokee synnytyksen eri tavalla. Itselläni takana kaksi synnytystä, joista toinen oli siedettävä ja toinen mahtava.
Oon aina miettinyt, että miten kukaan voi kokea synnytyksen mahtavana? Saatananmoinen kipu ei ole mahtavaa
Niin kauan kuin Suomessa naiset lähtevät synnytyksestä kotiin alapää repaleina, ei meillä ole varaa arvostella muiden kulttuurien ympärileikkausperinteitä.
Onko muita tilanteita kuin synnytys, jossa lääkäriä alempi tekee kirurgin töitä?
Viittaan siihen, että kätilö saa ommella repeytyneen alapään.
Ihme, että kukaan (nainen) suostuu tekemään Suomessa lapsia.
Miehelle homma on toki helppo.
Jos syntyvyys on alhainen, ei sitä tarvitse ihmetellä.
Miten niin ei kerrota? Tämänkään palstan synnytyskeskusteluissa muuta tehdäkään kuin vertailla, kenellä oli kaikista kamalin synnytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina miettinyt, että miten kukaan voi kokea synnytyksen mahtavana? Saatananmoinen kipu ei ole mahtavaa
Synnyttäjät ja synnytykset ovat erilaisia. Kaikki eivät koe saatananmoista kipua...
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin Suomessa naiset lähtevät synnytyksestä kotiin alapää repaleina, ei meillä ole varaa arvostella muiden kulttuurien ympärileikkausperinteitä.
Onko muita tilanteita kuin synnytys, jossa lääkäriä alempi tekee kirurgin töitä?
Viittaan siihen, että kätilö saa ommella repeytyneen alapään.Ihme, että kukaan (nainen) suostuu tekemään Suomessa lapsia.
Olen samaa mieltä sanasta sanaan.
Ja lisään vielä: rakkaus ja tunneside lasta kohtaan heräsi kyllä myöhemmin, mutta heti synnytyksen jälkeen ei kiinnostanut. Nyt on maailman rakkain olento ja ihme kyllä haluan joskus toisenkin lapsen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihme että naiset suostuu vielä kivuliaaseen alatiesynnytykseen mikä tuhoaa kaikki paikat.
Voi kulta pieni...
Sitten veikkaus: et ole lääkäri. Menikö oikein?
Synnytys voi olla myös kivuton - näin oli, kun synnytin toisen lapseni.
Vierailija kirjoitti:
Viittaan siihen, että kätilö saa ommella repeytyneen alapään.Ihme, että kukaan (nainen) suostuu tekemään Suomessa lapsia.
Kätilön ammattitaitoon kuuluu arvioida mitkä tapaukset lähetetään leikkaussaliin ommeltavaksi. Katsovat mitä on revennyt, kyllä he tietävät mitä saavat ja osaavat itse ommella.
Vierailija kirjoitti:
Ei tikkaaminen ole kirurgin töitä, leikkaaminen on. Ompelun voi tehdä leikkauksessa vaikka opiskelija.
Ja käsityön oppii vain tekemällä. Kokenut kätilö voi olla sairaalan paras ompelija.
Jep housuun tulee vaikka kuinka yrittää pidättää. Tosi hauska jee! Toinen tulikin sektiolla ja oli aivan mahtava kivuton kokemus. Istua pystyi heti ja haavakivut loppui kahdessa viikossa. Mieluummin tikit mahassa, kuin toosassa enää IKINÄ!!! sektiosta muka palautuu hitaampaa ja pah! Ehkä hätäsektiosta, kun on jo molemmilla tavoilla yrittänyt ja kohtu supistellut itsensä kipeäksi. Imukupin vaikutuksista lapseen ei kerrottu ennen kuin käytettiin. On kaikki maailman oppimishäiriöt ja ongelmat aivojen verenvuodon ja hapenpuutteen seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syntyvyys on alhainen, ei sitä tarvitse ihmetellä.Kätilön ammattitaitoon kuuluu arvioida mitkä tapaukset lähetetään leikkaussaliin ommeltavaksi. Katsovat mitä on revennyt, kyllä he tietävät mitä saavat ja osaavat itse ommella.
Eikö mene perille?
Kätilö ei ole kirurgi: jos joku joutuu kätilön ompelemaksi, siitä on paikallaan tehdä rikosilmoitus.
Kätilön mielipiteellä tässä asiassa ei ole väliä.
Tosin kyllä, kenenkään ei pidä suostua tekemään työtä, johon ei ole koulutusta.
Eli voi olla, että tällaisessa tapauksessa syytteeseen joutuu tehtävien jaosta vastaavan lisäksi myös henkilö, joka ottaa suorittaakseen työn johon ei ole pätevä. Eli kätilö.
Rohkeasti ja aktiivisesti vain tekemään valituksia sairaalan johdolle ja rikosilmoituksia poliisille ja lakialoitteita eduskunnalle.
Toisille se on kuin vessassa kävis vähän isommalla asialla, sellaisen kohdalla varoitukset helvetillisistä kivuista olisivat vain turhaa pelottelua. Vaan kun ei voi etukäteen tietää, keneen sattuu ja keneen ei. Nuorella iällä synnytykset voi olla hieman helpompia kuin vanhempana.
Naisten synnytyksessä tulleita repeämiä (jotka ommellaan heti kiinni) on ääliömäistä verrata tyttölasten silpomisiin "ympärileikkauksen" nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on takana kolme synnytystä: ekassa oli puolen tunnin kärsimys, johon osui paske kätilö paskeine ehdotuksineene ja jolloin tosiaan sattui; toinen oli varsin siedettävä; ja kolmas oli kaikin puolin hyvä kokemus. Ja kyllä oli oikeasti mahtavaa huomata, että itse pystyy synnytykseen vaikuttamaan ja hallitsemaan omaa kipukokemustaan.
Mutta jos vain kerran makaat siinä piehtaroiden kivussa ja odotat muiden hoitavan kaiken niin joo, onhan se saatananmoista ja kaikkien muiden vika.
Siksi koska ihmiset ei vauvahuuruissaan usko tai tajua tai halua uskoa.