V#tuttaa kun noi metsästäjät on joka puolella
Kiva tässä yrittää lenkillä käydä, kun melkein joka kerta törmää näihin eläinten tappajiin. Sitten pitää koittaa aina kiertää jostain hevonkuusesta asti että saa jonkunlaisen lenkin koiran kanssa tehtyä.
Kommentit (37)
On ihanaa koetella jonkun hermoja.
Kattelin netistä jonkun metsästysseuran kuvia hirven metsästyksestä ja aika raakaa kuvamateriaalia. Siis hirviä kuolleina maassa ja ukot vieressä vaan hymyilee. Joissakin kuvissa suolet kaikki ulkona ja ukot vaan edelleen hymyilee. On se kiva kun on hauskaa.. Mua niin surettaa niiden hirvien puolesta :(
No kun se liha pilaantuu jos suolia ei oteta heti pois ja veriä ei lasketa pois. Sama muuten tehdään sille kaupasta ostetulle lihalle, eli eläimelle.
Juu kyllähän se periaatteessa säälittää, mut järki sanoo että muuten hirvikanta lisääntyy hurjasti ja hirvikolareita sattuisi vielä enemmän.
Itsekin pääasiassa kasvisruokaa suosivana syön kyllä riistaa, sitä ei ole ainakaan tehotuotettu ja riistaeläimet on eläneet "lajityypillisen" elämän, jos nyt näin ajatellaan, vaikka ei tuon mun kasvisruokien suosimisen taustalla mitään kovin vahvaa ideologiaa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kattelin netistä jonkun metsästysseuran kuvia hirven metsästyksestä ja aika raakaa kuvamateriaalia. Siis hirviä kuolleina maassa ja ukot vieressä vaan hymyilee. Joissakin kuvissa suolet kaikki ulkona ja ukot vaan edelleen hymyilee. On se kiva kun on hauskaa.. Mua niin surettaa niiden hirvien puolesta :(
Mut kaupasta ostat iloisin mielin naudanjauhelihaa, broilerin rintafilettä ja joulukinkkua?
Hirvikolarit lisääntyisivät räjähdysmäisesti, jos ei olisi metsäsäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset noin vieraantuneita luonnosta vai ihan vaan saatanan tyhmiä?
Ei se liha lautaselle itsestään tule.
Mua ainakin v#tuttais enempi kun ois hirvi auton tuulilasissa.
Tää on niin tätä, metsästäjät on "julmia tappajia", mut samalla kaupasta ostetaan lihaa kun se on niin kivasti paketissa valmiina.
Jokainen metsästäjä ansaitsee kuolla harhalaukaukseen. Tai vaikka tulla oman koiransa raatelemaksi. Ei tuota harrasta muut kuin täydet pipipäät.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen metsästäjä ansaitsee kuolla harhalaukaukseen. Tai vaikka tulla oman koiransa raatelemaksi. Ei tuota harrasta muut kuin täydet pipipäät.
Olet sairas, oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Löytyyköhän netistä kuvia hirvikolareista, hirvi kuolleena maassa ja pari tyyppiä ambulanssissa, yksi tyyppi kuolleena?
Todennäköisesti sinua harmittaa hirvenmetsästäjät, jotka näkyvissä liiveissään herättää huomiota. Olen pahoillani kaikkien metsästäjien puolesta että sinun lenkkisi häiriintyy. Yritämme kuitenkin tehdä työtämme mahdollisimman vähän haittaa ja huomiota herättämättä. Hirvenmetsästyksen osalta me lopetamme viimeistään vuoden lopussa ja peuran osalta tammikuun lopussa. Sen jälkeen on taas 8 kuukautta metsästäjävapaata aikaa. Koeta kestää!
Hirven- ja peuranmetsästys on välttämätöntä, jollei ei haluta susien ja nälän säätelevän kantaa. Muiden luontoon kuuluvien lajien metsästyksen voisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin tenava esitteli kans kuollutta kalaa hymyillen. Yksi saatanan paskiainen sekin.
Vierailija kirjoitti:
Hirven- ja peuranmetsästys on välttämätöntä, jollei ei haluta susien ja nälän säätelevän kantaa. Muiden luontoon kuuluvien lajien metsästyksen voisi lopettaa.
Ai, annetaanko vieraslaji Supikoiran levitä vapaasti ja haitata esim lintujen pesintää ja levittää tauteja?
Vierailija kirjoitti:
Mites elintarviketyöntekijät, lihanleikkaajat ja teurastajat, niin ja kanan lihaa pakkaavat ja käsittelevät, entäs kalan leikkaajat ja -pakkaajat, onko nekin sairaita pipipäitä?
Vierailija kirjoitti:
Mua niin surettaa niiden ihmisten puolesta, ketkä ovat joutuneet hirvikolariin ja vammautuneet loppuelämäkseen tai kuolleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites elintarviketyöntekijät, lihanleikkaajat ja teurastajat, niin ja kanan lihaa pakkaavat ja käsittelevät, entäs kalan leikkaajat ja -pakkaajat, onko nekin sairaita pipipäitä?
Entäs kuuluuko eläinlääkärit tähän joukkoon?
Ap ei taida olla kaupunkilainen toisin kuin valtaosa keskustelijoista.
En itse harrasta metsästystä ja olen kasvissyöjäkin, mutta tiedän silti, että metsästys on tarpeellista. Ennemmin sitä käy metsästämässä sen hirven kuin ostaa kaupasta tehotuotettua possua