Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniita naisia kohtaan oleva avoin kateellisuus ja viha

Vierailija
28.10.2017 |

saa minut tuntemaan itseni niin huonoksi etten halua olla kenenkään kanssa tekemisissä. Vaikka kuinka olisi ystävällinen ja kiltti kaikille niin sekään ei auta jos on jollain mittarilla kasvoista kaunis :-( Tällaista tämä sitten on.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama jauhaminen. Avasin ketjun todetakseni, että taaaaas samaa valitusta, ei mitään uutta. No ilmeisesti minäkin olen harvinaisen kaunis, kun ihmiset ovat olleet niin viddumaisia minua kohtaan. Etenkin naiset. Ja etenkin naiset joita olen pitänyt ystävinä. Ovat niin kateellisia ja tuntevat uhaksi.

Lähdenpä tekemään nyt kurkkunaamion.

Vierailija
42/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, ap. Kateus on seurannut minua läpi elämäni (40 vuotta). En ole mikään kansainvälinen kaunotar, mutta näyttävä ja karismaattinen nainen. Ja nämä ominaisuudet ovat riittäneet siihen, että toiset naiset ottavat minut helposti silmätikuksi ja aloittavat nälvimisen. Minun on aina ollut helpompi olla miesten seurassa, kun ei ole tätä kateus-aspektia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ennakkoluuloja kohtaatte ja mistä tiedätte, että ne johtuvat ulkonäöstänne?

Tuntemattoman ihmisen kanssa ei yksinkertaisesti voi olla kyse mistään muusta kuin ulkoisesta olemuksesta, sillä ei esim. se isokokoinen ja vähemmän viehättävä asiakaspalvelija-täti voi tuntea minua luonteelta. Hän perustaa kaiken ulkonäköön. Aika helppo se on tietyistä ihmisistä huomata se kateus, jotkut hassut eivät edes osaa peitellä sitä.

Hassua, sillä isokokoisena ja kasvoistani rumana naisena olen havainnut kuinka esimerkiksi asiakaspalveluammatissa työskentelevät nuoret, nätit ja simpsakat naiset kohtelevat minua kuin halpaa makkaraa. Asiakaspalvelu takkuilee, suuntaani katsotaan happamasti. Jos menen esimerkiksi kysymään myyjältä, että missä tietty tuote sijaitsee kaupassa, katsotaan minua kuin jotakin sirkusfriikkiä. Kyllä tätä ulkonäkösyrjintää esiintyy ihan puolin ja toisin, kannattaa joskus miettiä myös sitä omaa käytöstään ja pohtia kuinka kohtelee ihmisiä, jotka eivät vastaa yleisiä ulkonäköihanteita. Uskallanpa väittää, että me rumat ja lihavat kohtaamme enemmän ilkeyttä ja pahansuopuisuutta kanssa ihmisiltämme kuin te kaunottaret. Kaikki tuntemani nätit tytöt ja komeat miehet ovat sosiaalisesti suosittuja, heillä on paljon kavereita ja yleensä myös seurustelukumppani. 

Vierailija
44/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saa minut tuntemaan itseni niin huonoksi etten halua olla kenenkään kanssa tekemisissä. Vaikka kuinka olisi ystävällinen ja kiltti kaikille niin sekään ei auta jos on jollain mittarilla kasvoista kaunis :-( Tällaista tämä sitten on.

Ootko lukenu feissarimokia? Just männä viikolla oli 2 tyhmää naista ja 1 idiootti mies; kommentit oli kahdelle ensimmäiselle 'naiset on tyhmiä', ja miehelle 'mikä idiootti'. Ensimmäiset oli kyllä tyhmiä, mutta mies oli hengenvaarallisen tyhmä. Silti kommenteisa ei kukaan syyttänyt hänen sukupuoltaan tämän idiootin virheistä.

Vierailija
45/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ennakkoluuloja kohtaatte ja mistä tiedätte, että ne johtuvat ulkonäöstänne?

Tuntemattoman ihmisen kanssa ei yksinkertaisesti voi olla kyse mistään muusta kuin ulkoisesta olemuksesta, sillä ei esim. se isokokoinen ja vähemmän viehättävä asiakaspalvelija-täti voi tuntea minua luonteelta. Hän perustaa kaiken ulkonäköön. Aika helppo se on tietyistä ihmisistä huomata se kateus, jotkut hassut eivät edes osaa peitellä sitä.

Itse asiassa se, että tuntematon ihminen käyttäytyy ikävästi, ei aina edes johdu sinusta. Sillä huonosti käyttäytyvällä ihmisellä saattaa esimerkiksi olla kova kiire, stressiä, unettomuutta, jokin kriisi meneillään, jokin sairaus, kipuja tai vaikka kova nälkä. Se tuntematon henkilö voi myös olla vain luonteeltaan ikävä tyyppi ja yhtä inhottava kaikille.

Vierailija
46/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaunis ja nuori enkä ole koskaan kohdannut vihamielisyyttä. Minusta pitävät sekä naiset että miehet. Ehkä se johtuu siitä että en näytä turhamaiselta tai ylpeältä? En meikkaa enkä käytä näyttäviä vaatteita. Lisäksi olen mukava ja avulias.

Ainoa ennakkoluulo jota olen kohdannut on, että moni on olettanut minun saaneen työpaikkani ulkonäön avulla. Kysyvät siis, oliko hakemuksessani kuva, kun kerroin saaneeni tämän työn. Ei ollut kuvaa, onneksi :)

Vierailija
47/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kauniinakin uhri :(

Jaksuhali.

Vierailija
48/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisillä on omituinen tarve saada kuvitella olevansa a) Erityisen ja Huomattavan Kauniita, b) kaikkien kateuden kohteita ja c) tämän Huomattavan Kauneutensa vuoksi alituiseen sorrettuja rumien ja mitättömännäköisten taholta. Tämä lienee somen aiheuttama ongelma; kun sinne tällää kuvansa, saa kohtuullisen kaamea kuvatuskin lukea kommenteista wau, kaunotar, upeus, oot kaunis, nättimys ja hymiöt perään. Ilmeisesti ns. kohteliaisuus ja small talk eivvät useimmilta oikein suju kun otetaan tosissaan kohtelaisuuskehutkin ja sitten tulee näitä "kun mua kadehditaan koko ajan byää", vaikka oikeasti se kaupanmyyjä oli yhtä tyly edessä olleelle eläkeläistädille ja takana tulleelle teinipojalle, työkaveria ei kiinnosta kenenkään muunkaan hömpät hius- ja kynsiongelmat kun  sillä on itsellään ihan oikeitakin perheongelmia ja pomo huomautti työpaikalla oman puhelimen räpläämisestä edellisellä viikolla myös paksulle keski-ikäiselle varaston penalle.

Vierailija
49/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele positiivisesti. Kauneus on katoavaista. Elämäsi jälkipuoliskon saat nauttia siitä, kuinka ystävällisiä kaikki ovat vanhenevaa, ei enää niin kaunista naista kohtaan.

Se on mennyt juuri näin! Kohtelu naisten puolelta on parantunut.

T: Entinen malli, nykyinen 50v hivenen pullea täti

Kyllä me uskotaan että oot ollut nuorena malli niin kuin 97% av-palstalaisista

Mä tunnen montakin mallia, hiusmallia. Sellaiseksi kun pääsee kuka tahansa kunhan on kohtuulliset hiukset eikä ole niistä turhan tarkka.

No hiusmalliahan tuo varmaan tarkoitti... Epäilen.

Vierailija
50/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näillä ns. kauniilla (ja varsinkin nuorilla) naisilla on kyllä niin pöljät puheenaiheet ja ongelmat päivästä toiseen, että ei aina muut jaksa kuunnella samaa tuubaa. Ja kun ei muut kuuntele ja osallistu johonkin hiuspidennyshuoltoajan saamisen hankaluuteen kun työvuorot ei sovi, pohdintaan siitä minkämuotoiset rakennekynnet seuraavaksi ottaisi tai onkohan joku arska jossakin kiinnostunut kun se katsoi niin ja noin ja sanoi silleen ja tälleen, se johtuu tietenkin vain siitä, että moiset vanhat kurpat on katkeria ja tadaa, kateellisia ulkonäöstä. Joo-o, on se varmaan kamalinta koskaan kun tekokynsi repsottaa, mutta se ei nyt kuitenkaan ole läheskään suurimpia vastoinkäymisiä, joten ihan kaikilla ei riitä kiinnostusta asianmukaiseen voivotteluun. Toki monikin voi olla kateellinen, ei tosin ulkonäöstä tai kynsistä vaan siitä, että ongelmat on tuolla tasolla.

51/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit naiset ärsyttäviä koska pinnallisii. Rumat naiset ärsyttävii koska vihasia oman minäkuvansa takia. Eli kaikki naiset on p....

Vierailija
52/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomen kieltä ei enää osata? Tuokin otsikko sellaista tönkkösuomea ettei edes huvita lukea viestiä.

Vierailija
53/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai rumemmat naiset on kateellisia kauniimmille, sehän on selvä. Jotkut kauniit on niin mukavia luonteeltaan että sulattavat kateuden herättämän vihan, kaikilla kauniilla ei kuitenkaan ole sitä taitoa kuten ei kaikilla rumillakaan.

Kateellisilla on tapana levittää pahaa sanomaa ja saada muita mukaansa kiusaamaan uhriaan. Näin kaunis voitetaan ja päästään hänen yläpuolelleen. Meitä on monta ja sinä vain yksin.

Vierailija
54/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kaikki ovat kyseenalaistamassa ap:n kauneutta ja kokemuksia syrjimisistä/ ennakkoluuloisista ihmisistä.

Itse tiedän, että kauniina kokee naisten ja joskus miesten osalta hyvin paljon useimmiten kateudesta johtuvaa välttelevää käytöstä. Tänäpäivänä en tuollaisen anna vaikutta jokapäiväiseen fiilikseen, mutta nuorempana olo oli usein todella kurja.

Olen myös kokenut masennuksen, lihomisen ja "tavallisena/rumana" olemisen. Tällöin seurani alkoikin kelvata naisille vallan hyvin, sain baarissakin muista naisista alta aikayksikön "sydänystäviä". Kukapa ei haluaisi koreilla lihavan ja valahtaneen naisen vieressä. Miehet jos juttelivat, niin antoivat laihdutusvinkkejä.

Kun laihduin ja aloin pitämään huolta taas itsestäni, on kuvio jälleen päinvastainen. Naiset karttavat, menestyneet miehet ottavat kontaktia jne..

Hei muuten kauniit kanssasisareni, pitäkää siitä ulkonäöstänne huolta, jos pidätte mieskavereittenne seurasta. Minun miespuoliset "ystäväni" lopettivat yhteydenpidon ulkonäön mentyä. Yksi näistä oli paras ystäväni kymmenen vuoden ajalta.

Vierailija
55/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään kauniiden yksinoikeus. Ajapa uudella vähän hienommalla autolla, asu komeassa talossa tai ole naimisissa arvostetussa ammatissa toimivan hyvätuloisen miehen kanssa. Myös koulussa tai harrastuksissa huomattavan menestyneet lapset kelpaavat syyksi kateudelle. Toki nämä asiat eivät näy jatkuvasti ja kaikkialla kuten ulkonäkö, mutta pienemmillä paikkakunnilla kun kaikki tietävät toistensa ja asiat ja juorut kulkee, kyllä nuo tietoon tulevat työpaikoilla ja jumpparyhmissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän