Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniita naisia kohtaan oleva avoin kateellisuus ja viha

Vierailija
28.10.2017 |

saa minut tuntemaan itseni niin huonoksi etten halua olla kenenkään kanssa tekemisissä. Vaikka kuinka olisi ystävällinen ja kiltti kaikille niin sekään ei auta jos on jollain mittarilla kasvoista kaunis :-( Tällaista tämä sitten on.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kauniit naiset saavat kavereita helpommin kuin muut, mutta se ehkä vaatii että on myös luonteeltaan karismaattinen ja vahva. Kiltti, ujo ja hiljainen luonne kauniilla naisella voi olla kutsu kateellisten ilkeydelle. Toisaalta naiset joilla on hyvä itsetunto osaavat olla kavereita myös itseään kauniimman naisen kanssa, ilkeily on ominaista lähinnä sellaisille naisille joilla on itsellä huono itsetunto.

En väitä olevani mikään suuren luokan kaunotar, mutta naisellisen ja viehättävän näköinen kuitenkin. Ennakkoluuloihin liittyen on ollut jännä huomata, että monet miehet ilmeisesti olettavat kauniin naisen olevan luonteeltaan aika huumorintajuton. Tavallisen näköiset ja ei-niin-viehättävät naiset mielletään helpommin hauskoiksi. Tai ehkä miesten on vain helpompi rentoutua heidän seurassaan ja nauraa vitseille?

Vierailija
22/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kateutta toki on olemassa hyvästä ulkonäöstä niinkuin muistakin asioista kuten menestyksestä, rahasta ym. Mutta tämä että muut naiset olisivat ihan koko ajan kadehtimassa ja vihaamassa tavallista kauniimpia naisia on kyllä sellainen myytti jota nimenomaan miehet haluavat nuorille tytöille syöttää. Se on katsokaas miesten kannalta edullista että naisten välillä ei ole solidaarisuutta, että naiset kyräilevät, kadehtivat ja epäilevät toisiaan. Kuten sekin on miesten kannalta edullista että teinitytöt saadaan ajattelemaan aikuisten naisten varoittelevan heitä miehistä ihan vain kateuttaan. Silloinhan niitä varoituksia ei oteta tosissaan ja sehän on juuri sitä mitä miehet haluavatkin.

Kun nätti nuori tyttö oppii mieltämään muut naiset kateellisina selkäänpuukottajina, on miesten sitten paljon helpompi tulla "ymmärtämään" hyljeksittyä kaunotarta.

Vanginvartijan työ helpottuu kun vangit saadaan kyräilemään toisiaan, silloin ei tarvitse pelätä vankien kapinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari juttua tuli vielä mieleen. Ap, olitko koulukiusattu? Oliko kiusaaminen luonteeltaan sellaista, että ulkonäköäsi arvosteltiin mutta samalla kuitenkin jostain kävi ilmi, että kiusaajat itseasiassa pitivät sinua hyvännäköisenä ja kiusaaminen johtui kateudesta? 

Minua nimittäin kiusattiin "rumuudesta", ja nyt aikuisiällä suhtaudun ulkonäkööni vieläkin vähän ristiriitaisesti. Nuorena sain jatkuvasti kuulla olevani ruma ja epämiellyttävän näköinen, mutta päälle kolmekymppisenä aloin yllättäen saada kehuja ulkonäöstäni. Se oli toki imartelevaa mutta samalla hyvin hämmentävää. Välillä kehut saivat minut hyvälle tuulelle, välillä taas vähän surulliseksi ja joskus vähän vihaiseksi. Ajattelin, että on se kumma, kun nuorena sain niin paljon haukkuja ja nyt yhtäkkiä minut hyväksytään - vaikka sisäisesti tunnen olevani ihan sama ihminen kuin ennenkin! Samalla kuitenkin jäin koukkuun kehuihin ja janosin niitä koko ajan lisää. 

Suhtautumiseni ulkonäkööni vaihtelee paljon sen mukaan, millä tuulella olen. Omasta mielialasta riippuu myös se, miten tulkitsen muiden reaktioita: masentuneena tulkitsen ihmisten happamat ilmeet vihamielisyytenä ("olen siis ruma, ja siksi minua kohdellaan tylysti"), toisina päivinä taas saatan tuntea olevani hiukan parempi kuin muut ja silloin tulkitsen ihmisten tylyyden tai ilmeettömyyden kateudeksi ("se ajattelee olevansa rumempi tai rupsahtaneempi kuin minä, se on varmaan kateellinen minulle!"). 

Nyt olen ehkä vähän rauhoittunut ja tasaantunut. Suhtaudun vieläkin ulkonäkööni ristiriitaisesti ja neuroottisesti mutta ehkä vähän hyväksyvämmin kuin ennen enkä mieti asiaa ihan niin paljon. Kirjoitukseni pointti on se, että kiusaaminen ja siitä johtuva huono itsetunto voi saada ihmisen tulkitsemaan muiden reaktioita ja ilmeitä erikoisella tavalla. Minulle tulee vieläkin paljon epävarmuuden hetkiä, ja mieliala voi vaihdella laidasta laitaan - kuitenkin yritän ajatella, että muiden ilmeet tai ilmeettömyys eivät välttämättä liity minuun tai ulkonäkööni, vaan muitakin selityksiä voi olla. 

11/15

Vierailija
24/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ajattelee lähtökohtaisesti muiden naisten olevan hänelle kateellisia niin se alkaa tahtomattakin näkyä eleissä ja olemuksessa. Tottakai on olemassa niitä jotka kohtelevat kaunista naista huonosti kateuden takia, mutta vaikea ajatella että valtaosa tekisi niin. Suomalaiset ovat mörököllikansaa, joten jos joku on epäystävällinen niin se harvemmin edes on mitenkään henkilökohtaista. Jos minäkin ajattelisin, että muiden epäystävällisyys minua kohtaan johtuisi kauneudestani, olisin jo Miss Maailma -tasolla.

Vierailija
25/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näitä aloituksia tehtaava ajattelee sisimmässään kuinka mahtavaa on olla sellainen, jota muut varmasti kadehtivat. Onko se tervettä, epäilen suuresti.

Vierailija
26/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee nyt väkisin mieleen samat ajatukset kuin siitä jos näkee Nallen valittamassa telkkarissa ettei toimitusjohtajien miljoonaoptiot ole riittäviä parhaiden kykyjen houkuttelemiseksi...

Vierailija
27/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

+haukotus+

Vierailija
28/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on "ongelma" josta on helppo päästä eroon. Lihottaudu, lakkaa huolehtimasta ihostasi, valvo, syö epäterveellisesti ja lakkaa huolehtimasta hygieniastasi. Sen jälkeen saat huomata kuinka mukavia ja huomaavaisia ihmiset ovat rumaa naista kohtaan.

Vierailija
29/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausvartalon myötä näkee kuinka oma ulkomuoto vaikuttaa heti siihen miten muut kohtelee. Kun raskauden jälkeen vartalo oli sellqinen pyöreän naisellinen ja äitimäinen, sain paljon neutraalia kohtelua ja tuntui jotenkin oudoltakin kuinla helposti ystävyistyin muiden kanssa yhtäkkiä. Nyt taas laihtuneena muut tuntuvat kohtelevan kovemmin ja kilpailullisemmin. Myös kanssani aloitettujenkeskustelujen sävy on jotenkin vihamielisempi ja juoruilevampi. Sitä ne ennakkoluulot teettävät.

Vierailija
30/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan muita, joille tämän kaltaiset aloitukset ovat parasta viihdettä? Melkein yhtä hyvää viihdettä kuin Temptation Island. No, samat ihmisethän tällaisia aloituksia tekevät jotka hakeutuvat Temptation Islandin kaltaisiin ohjelmiin. Eli toisin sanoen ihmiset, joilla on ehkä hieman liian suuret kuvitelmat itsestään.

Vierailija
31/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele positiivisesti. Kauneus on katoavaista. Elämäsi jälkipuoliskon saat nauttia siitä, kuinka ystävällisiä kaikki ovat vanhenevaa, ei enää niin kaunista naista kohtaan.

Se on mennyt juuri näin! Kohtelu naisten puolelta on parantunut.

T: Entinen malli, nykyinen 50v hivenen pullea täti

Vierailija
32/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on luonnevikaisia, kateellisia ja muuten kusipäisiä ihmisiä, jotka eivät kestä sitä, jos joku on kaunis kasvoiltaan. Kaikki eivät kuitenkaan ole sellaisia.

Vierailija
33/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa jos kukaan ei enää kadehtisi kaunista naista, joka aiemmin tunsi olevansa kateuden kohde - miltä se kauniista naisesta tuntuisi? Todennäköisesti kaunis nainen alkaisi miettiä, mikä on hänen elämänsä tarkoitus.

Eli mä kyllä vahvasti uskon että jokainen joka kokee olevansa kateuden kohde ja tekee näitä aloituksia keskustelupalstoille ajattelee sisimmässään, että muiden kateus antaa elämälle merkityksen. Kun ei ole mitään muuta, ihminen yrittää löytää elämälleen tarkoitusta muiden kautta. Muiden kateus itseä kohtaan saa aikaan tunteen erityisyydestä ja muiden, etenkin kadehtijoiden, yläpuolella olemisesta. Näin ihminen täyttää tyhjiötä elämässään. Suuruudenkuvitelmat omasta itsestään antavat elämälle merkityksen.

Uskon, että tällaisia asioita päässään pyörittelevät ovat mielenterveysongelmaisia ja heikkoitsetuntoisia, ehkä jopa itsekin kateellisia ihmisiä.

Vierailija
34/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdearvoa ON!

Vierailija
35/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele positiivisesti. Kauneus on katoavaista. Elämäsi jälkipuoliskon saat nauttia siitä, kuinka ystävällisiä kaikki ovat vanhenevaa, ei enää niin kaunista naista kohtaan.

Kyllä me uskotaan että oot ollut nuorena malli niin kuin 97% av-palstalaisista

Vierailija
36/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varas uskoo muidenkin olevan varkaita, pettäjä uskoo muidenkin olevan pettäjiä, kateellinen uskoo muidenkin olevan kateellisia.

Vierailija
37/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sanottava työelämässä koettuna, että on sellaisiakin kauniita (ja myös "kauniita") naisia, jotka kuvittelevat asiasta annetun negatiivisen palautteen johtuvan siitä, että palautteen antaja - on hän sitten asiakas, työkaveri tai esimies - on hänelle kateellinen hänen ulkonäkönsä vuoksi. Tavallaan kuvitellaan, että koska olen kaunis (tai "omasta mielestä "kaunis"), saan tehdä työni miten tahansa, käyttäytyä asiakkaita ja työyhteisöä kohtaan miten vain eivätkä samat vaatimukset koske itseä ja sitten kun tehdään huonosti, aletaan märistä kateudesta ja unohdetaan kokonaan, että niin minähän en tehnyt pyydettyä hommaa silloin kun piti, minähän en pahoitellut asiakkaalle omaa virhettäni, minähän en moikannut laskutuksen lihavaa lissua takaisin. Ja koska itsekeskeisyydessään kaiken negatiivisen palautteen kuvitellaan liittyvän omaan pärstään ja muiden jatkuvaan kateuteen, nämä ihmiset kirjoittelevat nettipalstoille, kuinka jokaisessa työpaikassa heitä työpaikka"kiusataan" ja ollaan inhottavia, koska_mä_olen_niin_kamalan_kaunis_ja_ne_on_mulle_kateellisia.

Vierailija
38/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me uskotaan että oot ollut nuorena malli niin kuin 97% av-palstalaisista

Mä tunnen montakin mallia, hiusmallia. Sellaiseksi kun pääsee kuka tahansa kunhan on kohtuulliset hiukset eikä ole niistä turhan tarkka.

Vierailija
39/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sanottava työelämässä koettuna, että on sellaisiakin kauniita (ja myös "kauniita") naisia, jotka kuvittelevat asiasta annetun negatiivisen palautteen johtuvan siitä, että palautteen antaja - on hän sitten asiakas, työkaveri tai esimies - on hänelle kateellinen hänen ulkonäkönsä vuoksi. Tavallaan kuvitellaan, että koska olen kaunis (tai "omasta mielestä "kaunis"), saan tehdä työni miten tahansa, käyttäytyä asiakkaita ja työyhteisöä kohtaan miten vain eivätkä samat vaatimukset koske itseä ja sitten kun tehdään huonosti, aletaan märistä kateudesta ja unohdetaan kokonaan, että niin minähän en tehnyt pyydettyä hommaa silloin kun piti, minähän en pahoitellut asiakkaalle omaa virhettäni, minähän en moikannut laskutuksen lihavaa lissua takaisin. Ja koska itsekeskeisyydessään kaiken negatiivisen palautteen kuvitellaan liittyvän omaan pärstään ja muiden jatkuvaan kateuteen, nämä ihmiset kirjoittelevat nettipalstoille, kuinka jokaisessa työpaikassa heitä työpaikka"kiusataan" ja ollaan inhottavia, koska_mä_olen_niin_kamalan_kaunis_ja_ne_on_mulle_kateellisia.

Tämä.

Mikä yhdistää työpaikoilla "kadehdittuja kaunottaria"? Lyhyet työsuhteet ja vaihtuvat työpaikat. Ja kaikkialla vain ne muut työntekijät on niin p-skoja ja kateellisia :D

Vierailija
40/55 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sillä ei ole mitään tekemistä ulkonäkösi kanssa. Ehkä sinusta saa ikävät vibat. Ehkä olet vittumainen ja ihmisiä helposti lukevat osaavat huomata sen heti alkuunsa.

On myös mahdollista että olet törmännyt vaan vääriin ihmisiin tai sellaisiin joiden ensimmäinen reaktio muihin ihmisiin on viileä.

Voihan myös olla, että koska sinulla on nätti naama, ihmiset olettavat sun olevan ylimielinen ja siksi välttelevät. Tälläiseen olen itse törmännyt. Itse kuulun näihin jotka yleiseisesti katsottuna ovat nättejä, silti saan helposti kavereita. Olen saanut paljon palautetta luonteestani, minua on kuulemma helppo lähestyä ja olen kiltti ja mulle on helppo puhua. Olen toisaalta kuullut sitäkin, että mun on oletettu olevan vittumainen ja ilkeä "ulkoisen olemukseni" perusteella. Mitä lie tarkoittaa, ehkä sitä perusilmettä mikä mulla on niin kauan kun joku todella lähestyy mua. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan