Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusjuttuja: sohva vai pöytä makuuhuoneessa?

Vierailija
28.10.2017 |

Meille on tulossa sen verran reilu makuuhuone, että sinne mahtuisi 2:n istuttava sohva tai pieni työpöytä.

Millaisia ratkaisuja teillä on? Olen yrittänyt miettiä kummalle olisi enemmän käyttöä. Voisin ajatella, että välillä olisi kiva olla paikka, jossa voisi rauhassa surffata netissä/tehdä pieniä työhommia tms. läppärillä.

Mutta olisiko se mukavampi istua kuitenkin läppärin kanssa sohvalla kuin jakkaralla pöydän vieressä.

Sohvalla voisi lukea lehtiä yms myös. Olisiko hölmö idea laittaa sohva makuuhuoneeseen, siellä kun kuitenkin on myös sänky, jossa voisi lueskella?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisusta mielesi mukaan. Toki makuuhuoneeseen kurkistaville tulee mieleen, että teillä on kpskus yleisöä romanttisissa hetkissä :D

Vierailija
2/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten iso makkari on? Neliöiltään? Mietin vain, että miksi laittaa kumpaakaan, eikö makkarin voi pitää avarana tilana, eikä tehdä siitä makuuhuone/olkkari tai makuuhuone/työhuone? Tietysti jos kyseessä on oikeasti joku halli, niin silloin voi olla kotoisampaa jos on vähän enemmän huonekaluja, mutta kun katselee hienoimpien asuntojen kuvia, niin ei niissä ole joka seinää ja nurkkaa täytetty huonekaluilla ja muilla tavaroilla. Meillä on aika pieni, noin 18 neliön makuuhuone ja siellä on sänky, pieni nojatuoli, vaatekaappi, lipasto ja yöpöytä, minusta olisi kivempi jos makuuhuone olisi isompi tai siellä olisi vähemmän tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliöitä on 15, mutta osa huoneesta on matalaa tilaa, jota ei lasketa. Juuri tuolle matalalle osuudelle olisi kiva laittaa jotain (hyllyä, pöytää, sohvaa), että ei näyttäisi niin tyhjältä.

Ap

Vierailija
4/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpöytä makkarissa = opiskelijaboksi

Sohva makkarissa = luksusta

Mun mielestä :))

Vierailija
5/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpöytää, häiritsee alitajunnassa unta ja lepoa.

Vierailija
6/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä ihan hyvä pointti.

Mietin myös nojatuoli+lipasto yhdistelmää, sekin voisi olla ihan kiva.

Ap

Vierailija
7/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makuuhuoneessa sekä sohva että pöytä ja juurikin tuossa tarkoituksessa. Siinä sohvalla on mukavaa lueskella suuren ikkunan edessä ja pöydälle laittaa vaikka kahvikupin. Meillä makuuhuone on vielä suurempi, melkein 30m2 (vanha talo), joten täällä olisi tosi tyhjää jos ei olisi kuin sänky ja yöpöydät. Meillä on makuuhuoneessa sängyn ja yöpöytien lisäksi 2hlö sohva, 2 nojatuolia, pari suurta vanhaa vaatekaappia, sängyn päädyssä pitkä rahi, pari pientä pöytää ja iso kaakeliuuni. Laita ihmeessä juuri kuten haluat ja mikä kivalta tuntuu. Aina se kumminkin jonkun mielestä on ihan väärin ;D

Vierailija
8/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on makuuhuoneessa sekä sohva että pöytä ja juurikin tuossa tarkoituksessa. Siinä sohvalla on mukavaa lueskella suuren ikkunan edessä ja pöydälle laittaa vaikka kahvikupin. Meillä makuuhuone on vielä suurempi, melkein 30m2 (vanha talo), joten täällä olisi tosi tyhjää jos ei olisi kuin sänky ja yöpöydät. Meillä on makuuhuoneessa sängyn ja yöpöytien lisäksi 2hlö sohva, 2 nojatuolia, pari suurta vanhaa vaatekaappia, sängyn päädyssä pitkä rahi, pari pientä pöytää ja iso kaakeliuuni. Laita ihmeessä juuri kuten haluat ja mikä kivalta tuntuu. Aina se kumminkin jonkun mielestä on ihan väärin ;D

Kuulostaa kivalta. :)

Vierailija
9/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi työpöytää, koska siihen helpommin alkaa kertyä paperitavaraa ja muuta sälää, joka kerää pölyä ja josta tulee sotkuinen vaikutelma. Ellette sitten ole supersiistejä, jotka aina jaksavat korjata työt pois näkyviltä. Eikä tulisi myöskään tilannetta, että toinen yrittää levätä, kun toinen tekee hommia samassa huoneessa.

Vierailija
10/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päteekö tämä teillä lapsiin? Eli heilläkin pöytä muualla kuin makkarissa?

Vierailija
11/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädytte sohvaan, mielestäni kannattaisi valita ulkonäöllisesti sängystä poikkeava sohva. Siihenhän voi sitten laittaa viereen/eteen jonkun pienen tason, jos haluaa pitää jotain papereita tms. siinä kun työskentelee. Entä miten olisi tosi muhkea nojatuoli? Sellainen missä on hyvä pitää läppäriä, mutta myös vaikka lukea kirjaa. Siinä saattaisi olla enemmän makuuhuonefiilistä, kuin sohvassa.

Vierailija
12/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin sohvan ja vain siitä syystä että siihen saa heitettyä yön ajaksi päiväpeiton ja vaatteet.

Nyt nuo kaikki lojuu aina lattialla ja monesti sinne lattialle kerääntyy myös ne likaiset vaatteet.

Vierailija
13/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "työpöytä" makkarissa eli kuuntelen siinä spotifyita ja surffaan. Parempi äänenlaatu kuulokkeilla ja näin en häiritse naapureita.

Vierailija
14/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin vähän samaa, meillä on kaksio ja molemmille työpisteet eri huoneissa. Eli kunnon makuuhuonetta ei ole, vaan työhuone/olohuone ja työhuone/makuuhuone. Kolmio olisi kiva mutta nämä ovat liian kalliita, ja kaksi työpistettä samassa huoneessa ei olisi mukavuuden kannalta niin kiva, molemmat kaipaa omaa työrauhaa. Työpisteemme ovat aika isot muutenkin, molemmilla U-muotoinen työtila. Mitä mieltä olette tällaisesta?

Vierailija
15/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhemmilla molemmilla omat makkarit, joka on unelmaratkaisu :) Minun makkarissani on parisängyn lisäksi pikkuinen työpöytä illan palstailuille ja satunnaisille etätöille, kunnollinen ergonominen tuoli, pieni hylly juuri nyt luettaville kirjoille ja sälälle ja paljon viherkasveja. 

Aikaisemmin oli 5m kirjahyllyä, joka oli upean näköinenkin ratkaisu tällaiselle kirjatoukalle, mutta kesällä ne muuttivat olkkariin. 

Minusta "makkari" on väärä nimi, tämä on minun oma huoneeni ja valtakuntani. :) Pelkälle makuuhuonetoiminnalle pyhittäminen olisi hukkaan heitettyä kotitilaa. 

Vierailija
16/20 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään haaveillut, että jos minulla olisi riittävän iso makuuhuoneen, rakentaisin sinne mukavan lukunurkan eli hyvän nojatuolin tai kaksikin ja matalan hyllykön lempikirjoilleni sekä tuolin viereen hyvän lukuvalon. Olisi rauha lueskella tai esim. tehdä käsitöitä ja - no - surfailla vaikka netissäkin.

Sohvaa en makuuhuoneeseeni haluaisi. Minulle tulee siitä mieleen vierasvuode, siis että vieraat nukkuisivat isäntäväen vieressä sohvalla. Tämähän tuntuu olevan aika yleistä lastenhuoneessa. En majoittaisi sinnekään vieraita yöksi, mummia lukuun ottamatta.

Vierailija
17/20 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojatuoli voisi olla kyllä kiva. :)

Kaipaisin omaa rauhoittumispaikkaa, kun muuten on kotiona aika hulinaa aina, kun lapset leikkii ja mies katselee telkkaria.

Kaipaisin itse välillä paikkaa, missä saisi rauhoittua ihan yksin.

Ap

Vierailija
18/20 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin omaa rauhoittumispaikkaa, kun muuten on kotiona aika hulinaa aina, kun lapset leikkii ja mies katselee telkkaria.

Ap

En tajua miksi et nyt voi rauhoittua sängyllä?

Vierailija
19/20 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä sohvaa, varsinkin jos haluaisit viettää siinä aikaa itseksesi. Sängyssä voi jo loikoilla pitkällään. Laittaisin nojatuolin ja lukuvalon. Olen sinkku ja minulla on samankokoinen makuuhuone. Kalusteina sänky, kaksi lipastoa ja kevyt nojatuoli. Tuntuu, että siinäkin on melkein liikaa tavaraa.

Vierailija
20/20 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tajua miksi et nyt voi rauhoittua sängyllä?

Sängyllä istuminen käy selän päälle, kun ei voi oikein nojata mihinkään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän