Miltä välilevyn pullistuma tuntuu?
Mitä oireita? Missä kipu tuntuu? Miten parannuitte vaivasta?
Kommentit (10)
Minulla säteilee jalkaan. Pahimmillaan kipu vei melkein tajun. En edes synnyttäessä kokenut moista kipua. Nyt on siirtynyt alemmaksi puutumiseksi ja pistelyksi. Lisäksi on ollut motoriikkaheikkoutta. Kestänyt nyt 5 kuulautta. Pahimmat kivut olivat pari viokkoa. En päässyt sängystä ylös ilman itkua. En ole kipuherkkä, esim. Synnytyksessä en tarvinnut kivunlievitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oireita? Missä kipu tuntuu? Miten parannuitte vaivasta?
Kipua, jalkojen puutumista ja tunnottomuutta, virtsaamisvaikeuksia (virtsaumpi)
Kipu tuntui pahiten häntäluussa ja pakaroissa, sieltä vihloi aina nilkkoihin saakka
Parannuin vaivasta leikkauksella.
Kontaten ja itkien menin vessaan ym. Tuntui siltä, että alakroppa roikkuu ohuella narulla kiinni yläkropassa ja irtoaa hetkellä millä hyvänsä. Ei voi sotkea noidannuoleen, vihjeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla säteilee jalkaan. Pahimmillaan kipu vei melkein tajun. En edes synnyttäessä kokenut moista kipua. Nyt on siirtynyt alemmaksi puutumiseksi ja pistelyksi. Lisäksi on ollut motoriikkaheikkoutta. Kestänyt nyt 5 kuulautta. Pahimmat kivut olivat pari viokkoa. En päässyt sängystä ylös ilman itkua. En ole kipuherkkä, esim. Synnytyksessä en tarvinnut kivunlievitystä.
Mutta siis oireet ja kipu ovat erilaisia, ei ole yhtä vastausta kysymykseesi. Minun pitäisi mennä nyt uudelleen tutkimuksiin, kun on "seurattu" yli 3kk.
Jos tulee pidätyskyvyttömyyttä on heti mentävä lääkäriin ( ja vissiin aina leikkaavat silloin)
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee pidätyskyvyttömyyttä on heti mentävä lääkäriin ( ja vissiin aina leikkaavat silloin)
Juuri näin.
Minä tein sen virheen, että soitin tästä johonkin terveystietonumeroon. Sieltä sanoivat, että on ihan normaalia, jos naiselta joskus lirahtaa ja ei se rakko aina tyhjene. Enpä tajunnut sitten heti lähteä hoitoon.
Minulta siis tulvi rakko yli, kun se oli liian täynnä, ihan huoneesta toiseen kävellessä (ei siis ponnistuslirahdus). Päivystyksessä jouduin heti kävelykieltoon ja sain katetrin.
Siis muistakaa: selkäoireet + virtsaamisvaikeudet = HETI HOITOON.
Pakarassa kipua ja Jalka puutui
Leikattiin ja ok nyt
Hirvittävä kipu alaselässä. 2 päivää meni kontaten. Pahin kipu kesti 2 viikkoa. 3kk. kipua ja sitten helpotti. Vieläkin välillä kipua, istumisen
jälkeen. Terveyskeskuslekuria ei asia kiinnostanut, ehkä siksi, kun olen yli 50v. ja työtön. Te-toimiston mielestä olen kyllä terve 9€/päivä orjatöihin.
Kiitos kaikille vastanneille!
Voisiko välilevyn pullistuma säteillä kipua yläselkään, hartiaan ja niskaan?
Pahalta tuntu.