Mihin laitat rahasi, rehellisesti?
Mihin käytät yleensä rahaa? Itsellä kaikki lapset kohta aikuisia niin pakko myöntää että käytän mieleiseeni sapuskaan ja ikävä kyllä myös välillä alkoholiin.. Mikään sisustamisjuttu ei kiinnosta enää yhtään, jos rahaa olisi paljon niin luultavasti matkustelisin enemmän.
Kommentit (52)
Seiniin, ruokaan (ja vähän viiniinkin) ja matkustamiseen. Lapsista enää 1 kotona, toki häneenkin uppoaa rahaa. Ja lapsenlapsiinkin.
Talo on sisustettu kerralla hyvin joten vuositasolla käytän ehkä 100€ päivittämiseen, puutarhaan n 300€/vuosi max. Vaatteisiinkaan ei mene paljoa, mulla on hyvä perusvarasto klassisen tyylikkäitä biz vaatteita joilla selviän vuosia. Jotain vaatteita tulee osteltua noilta matkoilta.
Ruokaan, laskuihin, velkoihin, Tallinnan-matkoihin, vaatteisiin, meikkeihin ja pieniin sisustuselementteihin.
Nykyisin entistä useammin rahastoihin ja osakkeisiin. Vaatteita riittää loppuiäksi, koti on sisustettu jne. eli ei oikein ole mitään, mihin tuhlata. Ruoka on vain ruokaa ja töissä saa tarpeekseen matkustelusta.
Elämiseen (asuminen, ruoka yms. pakolliset menot) ja laskuihin menee n. 90 %. Ihan perseestä, mutta osa-aikatöitä tekevällä opiskelijalla on talous tiukilla. Baarissa kävin viimeksi kesällä, jos joku miettii bilekustannuksia (:
Ruokaan enimmäkseen. Kasvavat lapset tarvitsevat vaatteiden ja harrastustarvikkeiden päivitystä. Itselleni en jaksa kauheasti vaatetta tai muuta sälää shoppailla, yritän pikemminkin päästä eroon esim. neulelangoista.
Sitten teen isoja laatuhankintoja itselleni. Tänä vuonna ostin parin tonnin kameran ja verhoilutin sohvan 1500 eurolla. Näitä harkitsen usean vuoden.
Tässä varmaan tarkoitettiin sitä rahaa joka jää käteen pakollisten kulujen jälkeen. Pieniin matkoihin ja kuulun myös niihin ihmisiin joita ei kodin koristelu innosta.
Suurin osa menee ehdottomasti vuokraan. Toisena matkusteluun, kolmantena vaatteisiin ja neljäntenä ruokaan. Sisustukseen ei mene enää ollenkaan rahaa koska olen sisustanut kämppäni jo mieleisekseni. Onhan siihenkin aikoinaan mennyt tuhansia. Lapsia ei ole eikä tule joten tuhlaan kaiken itseeni. N28
Autoon. Alkoholiin. Hyvään ruokaan. Kirjoihin, levyihin ja leffoihin. Keikkoihin.
Vuokraan, laskuihin, ruokaan. Ehkä kerran vuodessa olen niin hurja että ostan vaatteita (ja silloinkin ostetaan 1-3 vaatekappaletta).
Suurin osa menee rahastoihin tällä hetkellä. Olen hyvätuloinen, mutta menot ovat kohtuulliset.
Matkailuun, kirjoihin, ulkona syömiseen, alkoholiin, parisuhteeseen eli siihen että matkustan miesystäväni luo viikonlopuiksi.
Perheen kaukomatkoihin, ravintoissa käymiseen, alkoholiin ja pikkupaheena nuoriin prostituoituihin.
Rahat laitan pankkitilille. Osan kukkaroon, jos vaikka pankkipalveluihin tulee jokin katkos.
Teinin vaatteisiin, harrastuksiin ja vapaa-ajan menoihin.
Ruokaan ja muuhun pakolliseen tietenkin.
Itse nautin asioista, jotka eivät maksa juuri mitään. Piirtäminen, DIY, musiikin kuuntelu ja saunominen. Joskus ostan itselleni tupakkaa ja olutta.
"Pakollisten kulujen" jälkeen enimmäkseen harrastamiseen ja lemmikin ylläpitoon. Bilettämässä käyn joskus ja jouluna, vaatteita en shoppailemalla ole shoppaillut sitten lukioiän. Juhliin ja muihin menoihin käyn joskus hankkimassa jotain uutta ja kivaa, "käyttövaatteet" ostan aina kerralla kunnolliset- tyylillä. Syön satunnaisesti ulkona, en matkustele. Yritän aina jättää myös säästöön.
Pääasiassa varmasti ruolla mässäilyyn, kaikenlaisiin herkkuihin. Oikeastaan kaikki ateriat ostan valmisruokina, joten niihin kuluu myös leijonanosa enemmän rahaa kuin jos kokkaisin itse.
Laskuihin ja ruokaan.