Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikai karkki & kepponen -kerjuu ole rantautumassa Suomeen?

Vierailija
27.10.2017 |

Vähän pistänyt miettimään, kun tänä vuonna kaupat notkuvat erilaisia halloween-karkkeja, jotka ovat käytännössä samoja mitä pääsiäisen aikaan myydään virpojia ajatellen.

Eikai mammojen lapset oikeasti harkitse halloweeninä karkkikierrosta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itse asiassa, jos harkitsee, niin onko ok jos itsekin pukeutuu esim. zombiksi tai muuksi hirviöksi, ja oven avatessa päästää hahmolleen sopivan vertahyytävän karjahduksen?

Karkin saa ne, jotka eivät ole juosseet karkuun tai parahtaneet itkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joku ”huippublogaaja” kohta laita kuvia miten lapset on maalattu ja laitettu ovelta ovelle kiertämään. Ja koska huippublogaajien älykkyys on mitä on, lapset varmaan laulavat ”virvoin varvoin...”.

Vierailija
4/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän joku ”huippublogaaja” kohta laita kuvia miten lapset on maalattu ja laitettu ovelta ovelle kiertämään. Ja koska huippublogaajien älykkyys on mitä on, lapset varmaan laulavat ”virvoin varvoin...”.

Tai ehkä joku bloggaaja itse menee jossain kummituspuvussa eri liikkeisiin: "Yhteistyö tai kepponen!".

Vierailija
5/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten tylsiä ihmisiä ootte, miksi vihaatte hauskuutta?

Vierailija
6/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli 2 vuotta sitten ovelle 2 poikaa noidaksi pukeutuneena. Yllättyneenä ja karkittomana valitsin kepposen. Pojat katsahtivat toisiinsa ja totesivat, ettei kepposta ole.

Karkki olisi maistunut

Vierailija
7/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä kävi jo joskus 5-10 vuotta sitten. Ei minua ainakaan haittaa :)

Vierailija
8/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä vihaa. Miksen minäkin saisi pukeutua zombiksi jos lapsetkin saa?

Tai saako aikuinen lähteä baarikierrokselle "Drinkki tai kepponen!"

Vierailija
9/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei rantaudu. Olisi suotavaa, ettei lapsia lähetetä pimeällä koputtelemaan ja kerjäämään ventovieraiden ihmisten oville. Vanhemmille toivoisin tilannetajua ja älliä tässä(kin) asiassa.

Vierailija
10/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin lapset on kierrelleet jo muutamia vuosia, myös minun kouluikäiset. Ihan sama mulle.

Vierailija
11/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä "hauskuutta" on siinä, että vieraat kakarat soittelevat ovikelloa.

Vierailija
12/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa Suomeen sellainen tapa, että ne jotka haluavat osallistua karkkikerjuuseen, laittaisivat oveen merkinnän. Esimerkiksi noidan kuva. Näin nämä penskat tietäisivät minne saa tulla ja minne ei. Sama koskee pääsiäistä. Oveen selvä merkintä onko karkkia tarjolla vai ei.

Vierailija
13/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa jos on rantautumassa! Ikinä ei voi olla liikaa hauskaa ja karkkia lapsilla. :)

Itse tein ensimmäisen (ja harmikseni viimeisen) karkki vai kepponen -kierrokseni jo 15 v sitten. Olen nyt 25 v. Pihan muiden tyttöjen kanssa askartelimme varoituslaput joita jaoimme pari päivää ennen kierrosta naapureiden postilaatikoihin. Niissä siis kerrottiin että kierros on tulossa, karkkia voi varata jos haluaa mutta pakko ei ole edes avata ovea. H-hetken koittaessa pukeuduimme kauhuhahmoiksi ja kiersimme ovelta ovelle. Suurin osa oli hankkinut meille karkkia, ne jotka eivät olleet joutuivat kepposena haistamaan sellaista sen ajan pientä muotilelua jonka tarkoitus oli haista pahalle.

Hauskaa oli. Kierroksen jälkeen kokoonnuimme yhden mukana olleen kaverin luo jossa hänen vanhempansa järjestivät meille kunnon Halloween-bileet ja karkinsyöjäiset. Voi niitä aikoja.

Mun ovelle on keppostelijat tervetulleita aina!

Vierailija
14/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä iltana tuo kierros tapahtuu jos on tapahtuakseen? Juuri tuossa mietittiin, että minä päivänä se "kiertely" Suomessa sitten on?

15/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pääsiäinen riittää. Karkkikerjuu 2 kertaa vuodessa, ei kiitos!

Meillä on joinain vuosina käynyt näitä halloween-kerjäläisiä mutta tyhjin käsin ovat joutuneet lähtemään. Pääsiäiseksi ostan virpojille suklaamunia tmv.

Vierailija
16/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka halloween on lähistön lapset tulleet karkkikierrokselle, eikä siinä mitään. Olen nytkin varannut yli 3 kiloa karkkia, jota sitten jakelen etuoveltani. Ihan mukavaahan tuo on.

Vierailija
17/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. Ostin noita Halloween-karkkeja vain omille lapsille.

Vierailija
18/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa! Pääsisi pelottelemaan lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi