Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet kotiäidistä, joka vie isomman lapsen osa-aikahoitoon?

Vierailija
08.04.2006 |

Haluaisin kuulla mielipiteesi JA perustelut miksi olet sitä mieltä. Itse en päätöksiäni tee toisten mielipiteiden perusteella. Olen harkitsemassa taaperollemme osa-aikahoitoa ensi syksynä. Tässä syitä, miksi teen vastoin omia periaatteitani:

- vauva on allerginen ja vaatii eri tavalla " erityishoitoa"

- taapero valvottaa öisin, samoin tietysti vauva joten olen väsynyt

- olen sairastanut synn. jälkeisen masennuksen esikoisen jälkeen ja jotta se ei tulisi uudestaan, tarvitsen lepoa.

- taaperomme kaipaa toisten seuraa, leikkihetkiä ja ulkoilua. Syksyllä on siis 2-vuotias. Olen itse ollut pk:eissa töissä ja tiedän että tuon ikäiset viihtyvät jo toisten lasten kanssa. Tiedän myöskin että olen äitinä antanut todella hyvän perusluottamuksen ja kiintymyssuhteen hänelle, siten voin hyvin mielin viedä hänet myös vieraiden hoitoon.

- kotiasiat eivät yksinkertaisesti toimi jos on kaksi pientä. Ja niiden on pakko toimia jotta koko perhe voisi paremmin. Valmisruoat ovat kalliita, siivota on joskus pakko, pyykkiä on pestävä, asioita on hoidettava.

Minulle on muutama ystävä myös rohkaissut tuohon - ovat lastentarhanopeja molemmat :)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tosiaankaan välitä toisten mielipiteistä, vaan mieti mikä ratkaisu sinulle paras. Voithan pitää esikoistasi esim. 3 tai 4 päivänä viikossa hoidossa tai lyhennettyä päivää. Meillä 3 vuotias ja vauva ja tein typerästi kun annoin esikoisen hoitopaikan pois. Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen heti toisen synnyttyä. Tarvitset varmasti lepoa mahd. paljon vauvan synnyttyä, eikä se onnistu isomman kanssa. Tällöin voit nukkua esim. vauvan päiväunien ajan. Itse en pidä mitenkään laiskana tai huonompana äitinä, jos vie isomman hoitoon.

Vierailija
42/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan lapsi vain osan päivästä siellä! Ainakin meidän 1,5 v. viihtyy kovasti muiden lasten parissa ja varmasti viihtyisi myös osa-aikahoidossa. Meilläkin pieni vauva, ja tuo on käynyt mielessä. Varsinkin, kun itsekin koin synnytyksen jälkeisen masennuksen esikoisen synnyttyä. Tärkeintähän on pitää huolta siitä, että jaksat. Minua hoitohenkilö kehoitti myös harkitsemaan esikoisen hoitoon laittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muitakin väsyttää lapsiperheissä. Masennus on lääkkeillä hoidettavissa ja jos todella pahaan jamaan menisit niin sitten ymmärtäisin, mutta että jaksat pienemmän hoitaa, niin hohhoijaa! Vie vain muiden kasvatettavaksi, mutta älä itke myöhemmin asiaa. Ja KAKSI vuotias ei tarvitse mitään muuta elämäänsä kuin perusturvallisuutta, läheisyyttä ja huomiota ja sitä hän saa muualta kuin päiväkotien apinalaumoista. Mutta jos olet niin laiska, että haluat sitä, niin ole hyvä. Voit uskoa, että kieroon katsoo koko henkilökunta päiväkodissa.

Vierailija
44/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jonkun mielestä parempi syödä lääkkeitä kuin hoitaa asiat paremmin ilman lääkkeitä?? Kummaa porukkaa.

Vierailija
45/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras paikka olisi vielä kotona oman äidin ja isin kanssa? Saanen kysyä. Ettekö todellakaan ymmärrä, että alle kolme vuotiaiden paikka ei ole päiväkodissa!!!! He rupeavat vasta kolmen ikävuoden jälkeen kiinnostumaan yhdessä leikeistä ym..ja kukaan 1,5v. ei osaa leikkiä toisten lasten kanssa, se jos joku on täysin varma : )

LUKEKAA FAKTAA LAPSISTANNE, ettei tarvitse jälkikäteen itkeä!!

Vierailija
46/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osapäivähoito on täysin OK.

Sen sijaan kotiäidin lapsen laittaminen *koko*päivähoitoon on aivan perseestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan