Onko turvotukselle mitään tehtävissä, meno illalla.
Heräsin aamulla melkosen turvonneena, kasvot turvoksissa, silmäluomet turvoksissa, sormet niin turvoksissa ettei sormukset liiku(normaalisti sormukset hieman löysät)
Onko mitään pika-apua jolla tilannetta edes vähän korjais?
Kommentit (43)
Uimaan ja saunaan. Juot paljon teetä ja kahvia, ruuaksia vaan proteiineja (esim munakas) koska hiilarit sitoo nestettä. Mutta syö,tai sulla on illalla isompikin ongelma kuin turvotus.
Ei laksatiiveja! Ne on ihan myrkkyä tottumattomalle, ja turvottaa. Pakonomainen pskominen estää sun reissun...
Jos uiminen ei onnistu niin rivakkaa kävelyä tai juoksua 1,5-2h, ja sitten hemmetin kuuma suihku tai se sauna. Juo juo ja juo, sitä vettäkin, sillä suola aiheuttaa usein turvotusta. Vesi ei jää kroppaan turvottamaan vaan menee läpi ja vie liiat mukanaan.
Mukavaa iltaa, näillä neuvoilla saat sitä turvotusta pois kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran tiesit että sinulla on tänään tilaisuus, miksi ihmeessä söit eilen niin suolaista ruokaa että nyt olet turvoksissa? Ennen juhlia kannattaa olla tarkkana mitä syö. Ei turvottavaa ruokaa, ei finnejä aiheuttavaa ruokaa jne.
Mistä tiedät Ap:n mässänneen suolaista ruokaa? Monet naisethan turpoavat ennen kuukautisia hormonaalisista syistä jopa useita kiloja nestettä. Itse kärsin turvotuksesta tällä hetkellä erään lääkityksen takia. Myös ns. Menkkaturvotus on tuttu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Uimaan ja saunaan. Juot paljon teetä ja kahvia, ruuaksia vaan proteiineja (esim munakas) koska hiilarit sitoo nestettä. Mutta syö,tai sulla on illalla isompikin ongelma kuin turvotus.
Ei laksatiiveja! Ne on ihan myrkkyä tottumattomalle, ja turvottaa. Pakonomainen pskominen estää sun reissun...
Jos uiminen ei onnistu niin rivakkaa kävelyä tai juoksua 1,5-2h, ja sitten hemmetin kuuma suihku tai se sauna. Juo juo ja juo, sitä vettäkin, sillä suola aiheuttaa usein turvotusta. Vesi ei jää kroppaan turvottamaan vaan menee läpi ja vie liiat mukanaan.
Juu ei laksatiiveja eikä nesteenpoistolääkkeitäkään.
Sauna mulla on jo lämpiämässä, lojun siellä tunnin. Onneksi on aikaa.
Eiköhän tää tästä, kiitos hyvistä neuvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei laksatiiveja eikä nesteenpoistolääkkeitäkään.
Sauna mulla on jo lämpiämässä, lojun siellä tunnin. Onneksi on aikaa.
Eiköhän tää tästä, kiitos hyvistä neuvoista.
Jes, kuumia ja kylmiä suihkuja voi vuorotella jos on aikaa, sitten hieroa isoilla pyörittävillä liikkeillä kroppaa. Ota vettä ja teetä seuraksi sinne.
Sauna, ananasta( vaikka tölkki), vettä rauhallisella tahdilla 2-3l.Ehkä hikilenkki ennen saunaa, lämmin kauratyyny vatsan päällä n. 20-30min. Ei laksatiivejä, voi tulla ongelmia illalla!
Niin ja kuori vartalo saunassa, jos löytyy esim. Vartaloharja, kinnas tms. Vatsanseudun voi kuoria myös, nesteet lähtee liikkeelle. Kuorinta-aineeksi käy hätätapauksessa joku kasvojenkuorintajuttu tai voit tehdä öljy-sokerisekoituksen.
Kurkun viipaleet silmille ja kylmällä vedellä naaman huuhtelu. Ja alle sellainen hoikentava alushame, Maidenform tms.
Vihreä tee, mansikoita ja ananasta. Kaikki nesteenpoistajia.
Vierailija kirjoitti:
Kurkun viipaleet silmille ja kylmällä vedellä naaman huuhtelu. Ja alle sellainen hoikentava alushame, Maidenform tms.
Maidenformit tekee musta tynnyrin =) ja lisäksi niiden kanssa on paha olla.
ihan ohis
Persiljatee, tunnettu vanhan kansan diureetti.
Saunaan ja paljon vihreää teetä. Urheilu
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää lähteä rivakalle kävelylenkille 1,5 tuntia ainakin. Tehoaa, olen kokeillut. Juo vielä pari kuppia vihreää- tai hibiscusteetä.
Just joo, ja liikunnan jälkeen on entistä enemmän turvoksissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran tiesit että sinulla on tänään tilaisuus, miksi ihmeessä söit eilen niin suolaista ruokaa että nyt olet turvoksissa? Ennen juhlia kannattaa olla tarkkana mitä syö. Ei turvottavaa ruokaa, ei finnejä aiheuttavaa ruokaa jne.
En tietääkseni ole syönyt mitään suolaista.
Sun neuvostasi ei muutenkaan ollut mitään hyötyä.
Eiköhän siitä ole hyötyä tulevaisuuden varalle. Harvoin se turvotus tulee yhtäkkiä ilman mitään syytä.
Juot paljon vettä ja käyt kevyellä kävelyllä. Kofeiinipitoiset juomat poistavat nestettä eli kahvia tai teetä (ilman sokeria ja maitoa), karsit tämän päivän syömisistä hiilihydraatit. Ja hätätapauksessa voi kokeilla kehonrakentajien kikkaa eli lasillinen kuivaa valkoviiniä tai paukku kirkasta viinaa pari tuntia ennen lähtöä - alkoholikin poistaa tehokkaasti nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakulla on antaa nesteenpoistajaa tai Prednisolonia (kortisoni).
Tosin tämä on laiton ohje, ovat reseptilääkkeitä.
Kortisonia turvotukseen? HAHAHAHAHAH :D Nyt olen kaiken nähnyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakulla on antaa nesteenpoistajaa tai Prednisolonia (kortisoni).
Tosin tämä on laiton ohje, ovat reseptilääkkeitä.Kortisonia turvotukseen? HAHAHAHAHAH :D Nyt olen kaiken nähnyt!
Et ole.
Prednisolon poistaa nestettä. Kysyttiin hetkellistä apua. Pitkään käytettynä kortisoni aiheuttaa kasvojen turvotusta.
Hyvin vähän tiedät miten lääkkeet vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä mistä turvotus johtuu. Onko kyseessä joku sairaus vai muu tila? Estääkö turvotus "menon"? Oletko sen takia toimintakyvytön?
Kyseessä ei ole tietääkseni mikään sairaus, ei estä menoa mutta voi tehdä tiukkaa mahtua tilaisuuteen varattuun mekkoon. En ole edes toimintakyvytön paitsi etten ehkä kykene hengittämään mekossa.
Ja en voi vaihtaa mekkoa, mulla ei ole muuta sopivaa "tumma puku ja kunniamerkit"-tilaisuuteen.
ap
Liikunta pistää nesteet liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää lähteä rivakalle kävelylenkille 1,5 tuntia ainakin. Tehoaa, olen kokeillut. Juo vielä pari kuppia vihreää- tai hibiscusteetä.
Ei kävelylenkin jälkeen ole. Suolistossa lähtee kuonat liikkeelle ja olo kevenee. Jos tekee lihaskunto treenin, niin se kyllä kerää nestettä.
t. PT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kävelylenkin jälkeen ole. Suolistossa lähtee kuonat liikkeelle ja olo kevenee. Jos tekee lihaskunto treenin, niin se kyllä kerää nestettä.
t. PT
Joo!
Muistan kun olin mökillä viikon, pari päivää riippumatossa teki tehtävänsä ja kahteen päivään ei tullut kakkosta. Kunnes kolmantena päivänä tein alle puolen tunnin kevyen jumppasetin, vähän hölkkäilin edes takaisin ja tein vähän punnerruksia kevyitä kyykkyjä ja sykkeen nostatusta ja äks hyppyjä, johan tuli hätä ja tarve päästä paskhuussiin! Olo keveni ja tuntui kuin turvotukset lähti saman tien katoamaan
Sitruunamehu poistaa nestettä kehosta, niin ja ananasmehu.