Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään rajaa siinä mitä kaasolta voi vaatia?

Vierailija
27.10.2017 |

Onko ok, että morsian mm. edellyttää kaason olevan pois töistä häiden järjestämisen vuoksi? Onko ok, että morsian edellyttää kaasoa matkustamaan useamman kerran kaukana olevalle hääpaikkakunnalle järjestelemään?

Koska kaasoilusta tuli näin sairasta puuhaa? Onko yleistäkin, että bestmanin hommiin kuuluu lähinnä polttareiden järjestäminen ja kaasoista revitään viimeisetkin mehut? Eivätkö morsiamet enää ymmärrä, että on hääparin asia järjestää ihan itse omat juhlansa? Apua voi pyytää, mutta joku tolkku kai siinäkin pitäisi olla. Eiväthän kaasot voi käyttää kuukausien ajan kaikkea aikaansa toisten ihmisten juhlien järkkäämiseen.

Seuraan tässä juuri sivusta, kuinka eräs kaason kunnian saanut ihminen heiluu aivan totaalisen burn outin partaalla ja häihin on vielä useampi kuukausi aikaa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaaso ilmoitti tarkkaan mitä hän ei sitten tee. Eikä se juuri muuta tehnytkään kuin piti kimppua kirkossa, organisoi vaatimattomat polttarit ja kuljetti autollaan kukat juhlapaikalle. Piti puheen.

Ei tietenkään ollut pois töistä!

Karkit mä tein toisen kaverin kanssa, kukat kolmannen. Neljäs otti nokkiinsa, kun luuli pääsevänsä kaasoksi, niin boikotoi polttareita ja kettuili mulle hääpäivänä.

Älä vähättele kaasoasi. Onko tarpeen mainita ’vaatimattomat’ polttarit? Kaasosi teki paljon sinun eteesi.

Polttarit oli vaatimattomat. Sitä paitsi osallistuin itse niihin vähäisiin kuluihin, mitä niistä oli.

Niissä polttareissa missä olen ollut mukana järkkäämässä, morsian ei ole maksanut penniäkään, mistään.

Onneksi mulla oli omissani rahaa mukana, joten pääsin yöllä taksilla kotiin, kuten muutkin. Se oli hyvää tuuria, että oli lompakko mukana.

Sinun häissäsi kaasot osallistuivat kohtuullisessa eli sopivassa määrin. Miksi olet kateellinen niille morsiamille, jotka uuvuttavat kaasonsa työmäärän alle ja vaativat vielä rahallisia uhrauksia. Sellainen on mautonta. Olisit iloinen, ettet ole samanlainen eivätkä kaasosi ole AV:lla kertomassa kokemuksiaan hirviömorsiamesta.

Vierailija
42/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole!

Siskonpeti: Fuksiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ystävälleni kaasona, ja minusta oli ihanaa touhuta mukana hääjärjestelyissä, meillä ei silloin vielä ollut omia lapsia joten aikaakin oli enemmän. Askarreltiin yhdessä hääjuhlan koristeet, käytiin valitsemassa morsiamen hääpuku, kierrettiin etsimässä juhlapaikkoja, tehtiin kutsut ja kukat, suunniteltiin menua. Lisäksi järjestin tietysti morsiamen polttarit. Nautin oikeasti järjestelyistä vaikka hommaa olikin paljon. Sitten tuli yksi päivä kun morsian olisi tahtonut minut mukaan valitsemaan hääkimppua, mutta minulla oli samalle päivälle varattu muuta menoa. Tästä sitten alkoikin valtaisa kaason haukkuminen siitä, miten minua ei lainkaan kiinnosta tulevat häät eikä morsiamen tunteet, vaan röyhkeästi menen omiin menoihini, vaikka olin edellisen puoli vuotta osallistunut hääjärjestelyihin todella, todella paljon. Häät hoidin kunnialla läpi, mutta enpä juuri oli tuota ystävääni häiden jälkeen tavannut, ja häistä on aikaa jo lähes 10 vuotta.

Vierailija
44/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kieltäytynyt kaasoudesta kaksi kertaa enkä ole katunut 😊

Vierailija
45/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vaatimuksena, että sen alttarilla seisomisen lisäksi jompikumpi tulee mukaan kun mennään ottamaan kuvat (suoraan kirkosta) ja että he hoitavat meidän muksut matkaan kun kyyti tulee (lapset olivat siis jo koululaisia että ruokailu tms onnistui ihan omatoimisesti). Kaikki muu oli vapaaehtoista. Toinen lähti mukaan hakemaan juomia (minä maksoin matkat) ja molemmat tulivat koristelemaan juhlapaikkaa (toinen myös siivoamaan, toisella oli vähän paha olo). Kaasot olivat vieraina häissä ihan siinä missä muutkin.

Kauhulla katson noita bridezilla-ohjelmia telkkarista. Miten ihmiset voikin olla noin sekaisin... Mun (ja ehkä vähän miehenkin) päivä = minä (ja ehkä vähän mies) hoidan järjestelyt.

Toi kuulostaa mun mielestä normaalilta ja kohtuulliselta. Itse tosin edellyttäisin puolisoani myös osallistumaan täyspainoisesti, mutta kukin pari tavallaan ;).

Mä tiedän että tässä tulee käymään niin, että vaikka asia ei mulle kuulu, pimahdan kohta morsiamelle ja sanon suoraan että nyt lopetat tuon ihmisten pompottamisen ja hyväksikäytön. Sitten kaikki on mulle vihaisia :D Ei se mitään, mä kyllä kestän sen. Ap

Toivottavasti mies saa myös täysipainoisesti tehdä päätöksiä häiden suhteen. Ei naisella ole mitään etuoikeutta päsmäröidä ja komennella. Sit täytyy hyväksyä se, et miehen unelmahäät on käydä grillillä burgerilla ja vetäytyä parin kaverin kanssa mökille tai baariin.

Vierailija
46/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaaso ilmoitti tarkkaan mitä hän ei sitten tee. Eikä se juuri muuta tehnytkään kuin piti kimppua kirkossa, organisoi vaatimattomat polttarit ja kuljetti autollaan kukat juhlapaikalle. Piti puheen.

Karkit mä tein toisen kaverin kanssa, kukat kolmannen. Neljäs otti nokkiinsa, kun luuli pääsevänsä kaasoksi, niin boikotoi polttareita ja kettuili mulle hääpäivänä.

Älä vähättele kaasoasi. Onko tarpeen mainita ’vaatimattomat’ polttarit? Kaasosi teki paljon sinun eteesi.

Polttarit oli vaatimattomat. Sitä paitsi osallistuin itse niihin vähäisiin kuluihin, mitä niistä oli.

Niissä polttareissa missä olen ollut mukana järkkäämässä, morsian ei ole maksanut penniäkään, mistään.

Onneksi mulla oli omissani rahaa mukana, joten pääsin yöllä taksilla kotiin, kuten muutkin. Se oli hyvää tuuria, että oli lompakko mukana.

Sinun häissäsi kaasot osallistuivat kohtuullisessa eli sopivassa määrin. Miksi olet kateellinen niille morsiamille, jotka uuvuttavat kaasonsa työmäärän alle ja vaativat vielä rahallisia uhrauksia. Sellainen on mautonta. Olisit iloinen, ettet ole samanlainen eivätkä kaasosi ole AV:lla kertomassa kokemuksiaan hirviömorsiamesta.

Jokainen älyää, ettei morsian maksa polttareista. Perussääntö.

Ohis

Vierailija
47/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen älyää, ettei morsian maksa polttareista. Perussääntö.

Ohis

Tää on munkin mielestä ihan selvä asia. Morsian ei voi valita järjestääkö kaverit hänelle polttarit vai ei. Jos päättävät järjestää, mikä tietysti on sekin täysin vapaaehtoista niin maksavat tietysti kulut kimpassa.

Vierailija
48/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasolta edellytetään häihin tulemista, asiallista käytöstä ja siistiä pukeutumista. Siinä se.

Vierailija
49/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi kokemusta kaason roolista. Toinen helppo ja kiva, koska sekä muu kaaso/morsiusneitoporukka/polttarijengi oli hyvässä hengessä alusta asti. Toinen kokemus oli aluksi kiva, mutta polttariporukassa oli aikamoisia omaan napaan katsojia /draamakuningattaria jotka veivät omaa fiilistä kaason roolista. Sitä haukkumisen määrää minkä sain tietyiltä henkilöiltä, ei voinut moni muukaan käsittää. Morsiamet olivat ihania kummassakin tapauksessa, eivät vaatineet mitään ylimääräistä vain perusasioissa apuja, mutta työt oli järjestetty tasaisesti porukoiden kesken ja siltä osin rooli oli helppo.

Vierailija
50/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tää on munkin mielestä ihan selvä asia. Morsian ei voi valita järjestääkö kaverit hänelle polttarit vai ei. Jos päättävät järjestää, mikä tietysti on sekin täysin vapaaehtoista niin maksavat tietysti kulut kimpassa.[/quote]

Polttareiden järjestäminen on varmaan teknisesti ottaen vapaaehtoista, mutta ei se kyllä useinkaan käytännössä ole, jos haluaa säilyttää välit morsiameen.

Vierailija
51/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö joku vielä 2010-luvulla naimisiin? Kaksi aikuista kykenee järjestämään talousasiat laillisesti muutenkin. Tämän täytyy olla vähenevän ihmisjoukon ongelmia. Kaaso /polttarit.. mitä vielä.

Vierailija
52/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kaasoltani toivoin seuraavaa:

- Minun pukeutumisessani auttamista

- Pienimuotoisia polttareita

- Mahdollisuuksien mukaan tulemaan mukaan papin pitämään "kenraaliharjoitukseen" jossa vihkitilaisuuden kulku käytiin läpi

- Mahdollisuuksien mukaan juhlatilan koristelussa auttamista (mukana oli myös joukko muita apukäsiä)

- Kirkossa kukkakimpun pitelyä

Häissä kaaso sai nauttia juhlasta ilman velvoitteita. Mukana oli myös hänen perheensä.

Hyvin meni ja kaikki osapuolet oli tyytyväisiä :) En missään nimessä halunnut häistä kaasolle sellaista tuhauttavaa työmaata, joka lähinnä väsyttää ja v.tuttaa.

Vierailija
53/71 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi järjetöntä. Ja yllättävän harva edes kiittää kunnolla kaasoa ja bestmania heidän vaivastaan. Sitten ihmetellään kun häiden jälkeen välit kummasti viilenevät.

Vierailija
54/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi järjetöntä. Ja yllättävän harva edes kiittää kunnolla kaasoa ja bestmania heidän vaivastaan. Sitten ihmetellään kun häiden jälkeen välit kummasti viilenevät.

Ajattelen, että kaason työ on häälahja, ja jos joku enää sitten mitään lahjoja ostelee, sen pitäisi kyllä mennä niin päin, että hääpari kiittää kaasoa lahjalla.

Vierailija
55/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kieltäytynyt kaasoudesta kaksi kertaa enkä ole katunut 😊

Menikö välit ystäviin kun sanoit ei? 

Vierailija
56/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt välit ystäviin tuon takia. Syynä oli se, että asuin tuolloin ulkomailla enkä halua olla mikään seremoniamestari. Molemmilla morsiamilla oli lopulta kaksi kaasoa. Toiseen ystävään meni kyllä välit myöhemmin mutta muusta syystä.

Vierailija
57/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaatinut kaasoltani kuin kenkä mielipiteen ja sen että on maistraatissa ajoissa todistajana ja syö sen jälkeen meidän kans. Besman ihan sama juttu.

Maailman helpoimmat häät. Tosin kaveripiiri sai raivarit, kun ei pidetty juhlia.

No, meidän häät. Eikä kavereiden.

Vierailija
58/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaatinut kaasoltani kuin kenkä mielipiteen ja sen että on maistraatissa ajoissa todistajana ja syö sen jälkeen meidän kans. Besman ihan sama juttu.

Maailman helpoimmat häät. Tosin kaveripiiri sai raivarit, kun ei pidetty juhlia.

Teidät vihittiin, mutta häitä teillä ei siis ollut. Älä sotke käsitteitä - vihkiminen ja häät ovat eri asia. Siksi on hölmöä puhua esim. kirkkohäistä, eihän niitä häitä kirkossa vietetä.

Vierailija
59/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja sitten on vielä kysymys rahanmenosta. Polttaritouhuhan on lähtenyt monin osin lapasesta jo kauan sitten. Kaasoille tuntuu kertyvän kuitenkin myös polttarien lisäksi kaikenlaista pikkukulua mm. matkustamisen muodossa. Sitten vielä tietysti jos pitää ostaa mekkoa yms. ja lahjakin. Tämä kyseessä oleva kaaso laski, että hänen osallistumisensa tähän hääprojektiin tulee maksamaan lähemmäs tonnin, jos hän todella suostuisi olemaan myös pois töistä joitakin päiviä. Hänellä olisi omatkin häät suunnitteilla, veikkaanpa että olisi muutakin käyttöä tontturalle...

Ap

Nyt menet ja sanot morsiamelle suorat sanat jos kaaso on noin lapanen.

Vierailija
60/71 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidät vihittiin, mutta häitä teillä ei siis ollut. Älä sotke käsitteitä - vihkiminen ja häät ovat eri asia. Siksi on hölmöä puhua esim. kirkkohäistä, eihän niitä häitä kirkossa vietetä.

Minä menin miehen kanssa naimisiin kirkkoherranviraston kappelissa. Emme kertoneet asiasta kenellekään, todistajatkin oli kanslian virkailijoita. Vihkimisen jälkeen kävimme syömässä ravintolassa. Kyllä tuo oli meidän hääpäivä eikä pelkkä vihkimispäivä. Kirkkohäät on kirkossa, ei se tarkoita hääjuhlaa.

Minusta tuo kaaso- ja polttarihomma menee joillakin älyttömyyksiin. Onneksi itsellä ei ollut noista paineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi