Hyvä käsirasva (pitkin päivää käyttäessä)
Siinähän se tulikin. Mulla varsinkin talviaikaan kädet kuivuvat niin älyttömästi. Yöksi laitan aina paksun voiteen, mutta päivällä silti tarvitsisi nopeasti imeytyvän avun.
Kommentit (62)
Lildlissä on tosi hyvä. Merkkiä en muista, mutta paras mitä olen käyttänyt. Kannattaa käydä siellä katsomassa.
Ehdottomasti paras löytämäni on Locobase, saa apteekista. Atooppisille halkeilevan kuiville käsille mahdottoman hyvä (myös ekseemaan). Ei tarvitse lotrata vaan todella vähäinen määrä riittää, lisäksi ei lähde käsiä pestessä pois vaan jättää kalvon. Riittoisa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti paras löytämäni on Locobase, saa apteekista. Atooppisille halkeilevan kuiville käsille mahdottoman hyvä (myös ekseemaan). Ei tarvitse lotrata vaan todella vähäinen määrä riittää, lisäksi ei lähde käsiä pestessä pois vaan jättää kalvon. Riittoisa.
Niin ja vielä täydennyksenä, taisi koko nimi kuulua Locobase Repair. Ei ole tarvinnut montaa kertaa päivässä laittaa.
Saippuan sijasta käyttäisin Aqulan L:ää. Sitä ja pieni määrä vettä, peset ja kuivaat huolelisesti, jättää käsiin suojaavan kalvon. Tämän lisäksi jokapäiväiseen käyttöön (monta kerta päivässä) Canoderm (ACO). imeytyy nopeasti ja suojaa käsiä myös. Yöksi paksu rasvakerros rasvaisempaa rasvaa ja puuvillahanskat käteen.
Näillä menen itse, toki pahentumavaiheeseen on kortisonirasvat. Itselä siis atooppinen ekseema ja ihotautilääkärin ohjeen mukaan menen.
Neutrogena, sininen korkki. Jättää sellasen suojaavan kalvon, eli voit pestä kädet ja silti rasva ei lähde pois. Mulla kädet tulee parissa päivässä kuntoon vaikka olisi kuinka pahasti kuivunut.
BIOTHERM BIOMAINS!! Parempaa et tule löytämään.
Working hands vihreä pieni purkki. Riittoisaa,ei tahnaa ja ainoa joka auttaa haavaumiin sormenpäissä
Minä ostin Hankkijalta (maatalouskauppa) Viva merkkistä käsirasvaa. Tosi edullista ja hyvää. Samassa sarjassa oli tää vihreän sävyinen käsirasva ja keltaisessa tuubissa oleva paksumpi rasva.
Mä oon atoopikkona kokeillut lähes kaikki rasvat. Ikisuosikkini on Aqualan duo. Hajusteeton, imeytyy hyvin, kosteuttaa just tarpeeks, jättää hyvän tunteen iholle.
drydry kirjoitti:
Siinähän se tulikin. Mulla varsinkin talviaikaan kädet kuivuvat niin älyttömästi. Yöksi laitan aina paksun voiteen, mutta päivällä silti tarvitsisi nopeasti imeytyvän avun.
Mä ostin taas tauon jälkeen Body Shopin hamppukäsivoiteen ja ihmettelin, että miksi olen välillä käyttänyt jotain muuta. Tuoksu on kyllä aika voimakas, mutta enemmän "kasvimainen" kuin kemikaalin tuoksu, joten mua se ei haittaa, mutta kannattaa pitää mielessä, jos tuoksut ovat ehdottomasti no-no.
Elizabeth Ardenin "Eight Hour Cream". On tyyris, mutta riittoisa ja pitää kädet pitkään kosteutettuina, ei siis tarvitse myötänään lotrata. Itse käytän kahdesti päivässä. Mulla tuo 75ml:n puteli kestää reilusti yli kuukauden, ellei enemmänkin.
Koita muuten argan-öljyä yöksi! Itse käytän sitä sekä kasvoihin että käsiin "iltarasvana".
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut positiivisen yllättynyt Lidlin rasvoista muuten, mutta Cien Q10 käsivoidetta en voi suositella. Tahmaista, imeytyy todella huonosti. Paras käyttämäni käsirasva on varmaankin ollut Natusan 24 hour moisture hand cream (vaaleanpunainen puteli). Olen yrittänyt etsiä parempaa, mutta en ole löytänyt. Tämä imeytyy hyvin ja kosteutus oikeasti kestää myös käsienpesun jälkeen.
Vähän OT, mutta mulla sama kokemus myös Lidlin Cien-merkkisistä kasvovoiteista. Niistä jäi iholle kalvo, joka alkoi meikkivoiteen levityksen yhteydessä rullantua. Lisäksi haju oli aika etova.
Ei ole normaalia enää, että pitää jatkuvasti rasvata. Saisitko katkaistua kierteen jotenkin, että iho pääsisi tuottamaan omaa rasvaa?
Itsellä samantapainen addiktio huulirasvaaan...
Weledan tyrnikäsirasva on tosi hyvää! Haju voi tosin jonkun mielestä olla liian vahva. Tuntui, että oikeasti imeytyi ja kosteutti, ei siis jättänyt vain sellaista suojavaa, muovimaista kalvoa käsiin.
Saman merkin manteli (vaaleanpun.pakkaus) ei ollut mielestäni yhtä hyvä.
Dermosilin ruskeassa putelossa oleva saksanpähkinävoide. Tuoksu on taivaallinen!
Lidlin sos käsivoide on vastaavaa kuin neutrogena mutta maksaa vain 1,99€.
Ehdottomasti nivean sos. Kokeillu kaikkia kaupan/apteekin etc versiot mutta tämä ehdottomasti paras. Maksaa 3 e, eli jo hinnan puolesta kannattaa kokeilla
Toinen ääni tälle: Dermosil sensitive extra voide. Se on täydellinen tuote äärimmäisen kuiville käsille ja jaloille. Itselläni on lievästi atooppinen iho ja talvella käteni kuivuvat ihan haavoille asti jos tämä loppuu kaapista; lähes kaikki muut täällä mainitut on jo aiemmin kokeiltu, niistä ei ole mitään apua tällaiselle tavallista vaativammalle ihotyypille + jos on pakko pestä käsiä paljon. Kuulostaa varmaan kauhealta hypetykseltä mutta todellakin sensitive extra voide kannattaa kokeilla, se on aivan eri luokkaa kuin muut. Eikä edes tahmaa. Jättää ihon ihanan silkkiseksi.
L'Occitanea minäkin suosittelen. Mulla sitä ennen kädet ihan rohtuivat ja oli pieniä verta vuotavia haavoja. Ei ole halpa, mutta on riittoisa. Hamstraan aina "Hulluilta päiviltä".