Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan siirtää rahani pois Nordeasta! Mihin pankkiin kannattaisi avata uusi tili?

Vierailija
26.10.2017 |

Tänään uutisoitiin, että Nordea aikoo vähentää pohjoismaissa 6000 työntekijää, vaikka on viimeisten kolmen kuukauden aikana tahkonnut voittoa miljardin! Yritys on siis huippukannattava, mutta silti pitää sulkea pankkikonttoreita eri puolilla maata. Irtisanottua henkilökuntaa korvataan entistä enemmän puolalaisella halpatyövoimalla ja erilaisilla automaatioratkaisuilla, kertoo Yle (https://yle.fi/uutiset/3-9902234).

"Uudistuksia" perustellaan luonnollisesti kustannusten karsimisella ja liiketoiminnan tehostamisella, mutta pelkkä tehostaminen ja henkilöstökulujen leikkaaminen ei toki yhtiön hallitukselle tai osakkeenomistajille riitä. Lisäksi on nimittäin pakko ryövätä asiakkaiden tileiltä 5 euron kuukausittaista maksua vain siitä hyvästä, että asiakkaat saavat jatkaa rahojensa pitämistä Nordeassa ja käyttää niitä verkkopankin kautta. No, kaippa tämä 5 euron kuukausimaksujen nyhtäminen asiakkailta sentään mahdollistaa hyvien osinkojen maksamisen niille osakkeenomistajille...

Tuntuu muuten aika kummalliselta ajatella, että joskus muinoin pankeilla oli tapana maksaa asiakkailleen ihan korkoa niistä rahoista, joita nämä pankkitileilleen olivat tallettaneet - jopa aivan normaaleille käyttötileille. Nyt tavallisen asiakkaan on tuollaisista talletuskoroista turha edes haaveilla. Ehkä nekin rahat nykyään menevät osakkeenomistajille?

Anyway, oma mittani on viimeistään nyt tullut täyteen, ja olen ajatellut irtisanoa tilini Nordeassa. Onko ehdotuksia, mihin pankkiin tavallisen pienituloisen palkansaajan kannattaisi rahansa siirtää?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankkiin tai Danskeen.

Vierailija
2/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu op tyytyväinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Säästöpankki?

Vierailija
4/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siirsin tilini Nordeasta Aktiaan noin 10v sitten ja oon ollut todella tyytyväinen.

Vierailija
5/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin huono asiakas (aina tili loppukuusta miinuksella, ei lainaa, ei säästöjä), että ihan kiusallankin pidän tässä paskapankissa tilin. 

Minähän en tuota kokonaisuutena kuin tappiota, vaikka tilinhoitokustannukset ovatkin muutaman euron enemmän kuin muissa pankessa. 

Mutta jos vähänkin on pääomaa, niin OP, Aktia tai Danske. Kaikki paljon kuluttajaystävällisempi pienasiakkaalle. Nordea on yritysten pankki. 

Vierailija
6/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa,

Ei firman tehtävä ole työllistää vaan tuottaa voittoa omistajilleen. Minusta tuo säästöilmoitus oli hyvä. Nordea on yksi edelläkävijöistä RPA:n hyödyntämisessä ja se on hienoa, Tuo tehokkaammin minulle palvelua asiakkaana, ja taloudellisesti ja hyvin näin omistajan näkökulmasta. RPA on kuitenkin vain välivaiheen juttu mutta tämä välivaihe kestänee 10-20 vuotta. Itsekin teen töitä RPA:n parissa omassa työpaikassani ja jo nyt merkittäviä hyötyjä ollaan saatu, ensi vuonna varmaan pääsemme jo ulosmittaamaan täysimääräisesti euroja.

Vierailija
7/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankilla ei ole mitään tilinhoitomaksuja. Voit myös nostaa rahaa kaikista s-kaupoista.

Op on ystävien kehuma hyvä myös

Vierailija
8/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea on tehokas, halpa, hyvät palvelut, nettipankit kaikki. Minä aion keskittää kaiken Nordeaan, koska osaavat uudistua ja tehostaa.

Pitäkää halukkaat vaan rahanne jossain mummojen paperinpyörittelypankeissa.

Vierailija
9/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa muu on Nordeaa parempi.

Vierailija
10/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, Apple pay. Järjetöntä vaihtaa.

Vierailija
11/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankilla ei ole mitään tilinhoitomaksuja. Voit myös nostaa rahaa kaikista s-kaupoista.

Op on ystävien kehuma hyvä myös

S-pankilla ei ole ikinä ollut paperinpyörittelijöiden kanssa ongelmaa, koska ovat tuoneet konseptin valmiiksi karsittuna, sähköisenä ja pienemmällä henkilöstöllä. Ethän sinä S-pankistakaan vingu, että heidän tulisi palkata lisää porukkaa.

Kuitenkin, jos Nordea tekee saman vähentämällä henkilöstöä, vedät herneen nenään.

Äly hoi.

Vierailija
12/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tähän mennessä vastanneille. Jos saan hieman vielä täydentää aloituspostauksen kysymystä, niin olisi hyvä jos kertoisitte samalla vähän enemmän perusteluja mielipiteillenne, niin valistuneen päätöksen tekemisestä tulisi helpompaa jokaiselle joka lukee tätä ketjua ja mahdollisesti harkitsee pankin vaihtamista.

t. ap

Vierailija
13/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin huono asiakas (aina tili loppukuusta miinuksella, ei lainaa, ei säästöjä), että ihan kiusallankin pidän tässä paskapankissa tilin. 

Minähän en tuota kokonaisuutena kuin tappiota, vaikka tilinhoitokustannukset ovatkin muutaman euron enemmän kuin muissa pankessa. 

Mutta jos vähänkin on pääomaa, niin OP, Aktia tai Danske. Kaikki paljon kuluttajaystävällisempi pienasiakkaalle. Nordea on yritysten pankki. 

Ei pidä paikkaansa. Kilpailutin juuri kaikki pankit ja kaikki mainitsemasi olivat reilusti kalliimpia kuin Nordea. Nordean etuina on mm. edulliset peruspalvelut (minulla 0€, vaikka 7 pankkitiliä, 2 luottokorttia), ilmainen säilytys, laajat markkinapaikat ostoille, edulliset kaupankäyntipalvelut. Lainan marginaalikin sama kuin muista pankeista saamani tarjoukset, paitsi on sidottu euribor 3kk, eikä 12 kk kuten muilla.

Vierailija
14/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeasta EI kannata vaihtaa jossei halua tuulipukujen kanssa jonottelaan. Ei hyvää päivää. Upeita uudistuksia Nordealta, kohta saadaan osakkeenomistajana nähdä hyöty kun näistä turhista riippakivistä Nordean organisaatiossa päästään eroon. 

Vierailija
15/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin joulukuussa nordeasta s-pankkiin ja olen tyytyväinen.

Vierailija
16/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea on surkea pankki - ellet ole miljonääri. 

Vierailija
17/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 28.000€ jäljellä asuntolainaa nordeassa. Mutta jäin työttömäksi,olen yksinelävä nainen. Haluaisin eroon nordeasta, mutta ei taida olla mahdollista?

Vierailija
18/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordeasta EI kannata vaihtaa jossei halua tuulipukujen kanssa jonottelaan. Ei hyvää päivää. Upeita uudistuksia Nordealta, kohta saadaan osakkeenomistajana nähdä hyöty kun näistä turhista riippakivistä Nordean organisaatiossa päästään eroon. 

Juuri näin. Miksi minä asiakkaana haluaisin ylläpitää tehotonta käsityöläispankkia???

Vierailija
19/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankkiin. Vaihdoimme vertailun pohjalta siihen ja olemme olleet tyytyväisiä.

Vierailija
20/54 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä aionkin vastedes olla Nordean tuulipukuasiakas eli riippakivi pahimmasta päästä. 

Nro 5

Vinkkejä, miten voisin vielä tehostaa tuulipukuasiakkuuttani suurpääoman vastaisessa taistelussani? Hankinko tuulipuvun, johon sonnustautuneena pelmahdan suurieleisesti pankin sulkemisaikaan vaatimaan viisisenttisten vaihtoa sadan euron seteliksi?