Haluan siirtää rahani pois Nordeasta! Mihin pankkiin kannattaisi avata uusi tili?
Tänään uutisoitiin, että Nordea aikoo vähentää pohjoismaissa 6000 työntekijää, vaikka on viimeisten kolmen kuukauden aikana tahkonnut voittoa miljardin! Yritys on siis huippukannattava, mutta silti pitää sulkea pankkikonttoreita eri puolilla maata. Irtisanottua henkilökuntaa korvataan entistä enemmän puolalaisella halpatyövoimalla ja erilaisilla automaatioratkaisuilla, kertoo Yle (https://yle.fi/uutiset/3-9902234).
"Uudistuksia" perustellaan luonnollisesti kustannusten karsimisella ja liiketoiminnan tehostamisella, mutta pelkkä tehostaminen ja henkilöstökulujen leikkaaminen ei toki yhtiön hallitukselle tai osakkeenomistajille riitä. Lisäksi on nimittäin pakko ryövätä asiakkaiden tileiltä 5 euron kuukausittaista maksua vain siitä hyvästä, että asiakkaat saavat jatkaa rahojensa pitämistä Nordeassa ja käyttää niitä verkkopankin kautta. No, kaippa tämä 5 euron kuukausimaksujen nyhtäminen asiakkailta sentään mahdollistaa hyvien osinkojen maksamisen niille osakkeenomistajille...
Tuntuu muuten aika kummalliselta ajatella, että joskus muinoin pankeilla oli tapana maksaa asiakkailleen ihan korkoa niistä rahoista, joita nämä pankkitileilleen olivat tallettaneet - jopa aivan normaaleille käyttötileille. Nyt tavallisen asiakkaan on tuollaisista talletuskoroista turha edes haaveilla. Ehkä nekin rahat nykyään menevät osakkeenomistajille?
Anyway, oma mittani on viimeistään nyt tullut täyteen, ja olen ajatellut irtisanoa tilini Nordeassa. Onko ehdotuksia, mihin pankkiin tavallisen pienituloisen palkansaajan kannattaisi rahansa siirtää?
Kommentit (54)
Mulla on lainat hypossa ja säästöpankissa. Palkkatili säästöpankissa. Säästötili s-pankissa tapiolan peruina. Ja kuolinpesän tili Danskessa. Säästöpankki ja S toimii ihan ok, Danske on hankala ja konttoreita vain muutama suomessa. Osuuspankista on kokemusta vuosien takaa.
Jos nyt joutuisn vaihtamaan, valinta osuisi pienempiin kotimaisiin: säästöpankki, handelsbanken, pop... Ihan sillä, että boikotoin kaikessa ylikansallisia ja liian isoja ja haluan antaa pienemmillekin mahdollsuuden.
Asuntolaina on kohta maksettu... silloin säästöpankki alkaa veloittaa tilinhoitomaksuja, joten kai se vaihto on edessä piankin.
Täällä nordean konttori on auki vain keskiviikkona ja torstaina,muulloin suljettu.
S-pankki, tavallisen ihmisen pankki. Perusasiointi sujuvaa, myös netissä. Plussana käteiskonttorit kaupan kassalla.
Prisman eteisessä lasikopissa ihan oikea virkailijakin, tuo kohta edesmennyt ammattilainen.
Vieläkö oikeasti ihmiset ravaa pankissa? arkisissa asioissa olen pankissa käynyt viimeksi 90-luvun lopulla, ja silloinkin vain aulassa maksamassa automaatilla laskut. Silloin vielä ei modeemiyhteyttä kummempaa internetyhteyttä kotia olisi saanutkaan. Eikä sitä varten viitsinyt puhelinliittymää ostaa. Heti kun laajakaistat tuli saataville siirryin verkkopankkien käyttäjäksi.
Op.
Puhelinpalvelut toimii liiempiä jonottelematta.
Kampanjoissa välillä hyviäkin etuja esim. viimeksi ilmaiset rahastonavaukset, nyt täysin kuluton säästöpossu- tili jonka voi avata normitilin rinnalle.
Konttoreita säilynyt pienemmilläkin paikkakunnilla.
Edulliset vakuutukset. Ja kun keskität, saat muita etuja.
Tein 2v sitten lainahakemuksen neljään pankkiin pienituloisena yksinhuoltajana.
Reilusti parhaan tarjouksen antoi op.
Olen ollut tyytyväinen jo 20vuotta. Suomalainen pankki.
Ei pankkia vaihtamalla parane, kaikki samanlaisia. Palvelu on nykyään itsepalvelua. Varmaan muutaman vuoden päästä joutuu meneen Helsinkiin asti päästäkseen oikeasti pankin konttoriin asioimaan.
-Nordean asiakas edelleen vaikka en tykkää koko lafkasta.-
Vierailija kirjoitti:
Op.
Puhelinpalvelut toimii liiempiä jonottelematta.
Kampanjoissa välillä hyviäkin etuja esim. viimeksi ilmaiset rahastonavaukset, nyt täysin kuluton säästöpossu- tili jonka voi avata normitilin rinnalle.
Konttoreita säilynyt pienemmilläkin paikkakunnilla.
Edulliset vakuutukset. Ja kun keskität, saat muita etuja.
Tein 2v sitten lainahakemuksen neljään pankkiin pienituloisena yksinhuoltajana.
Reilusti parhaan tarjouksen antoi op.
Olen ollut tyytyväinen jo 20vuotta. Suomalainen pankki.
Säästöpossun on saanut nordeasta kuluitta jo vuosia, ja tilitkään ei maksa muutenkaan mitään,
kertokaa jo mitä niillä konttoreilla tekee, miksi teidän tarvii niissä ravata jatkuvasti.
OP:n vakuutukset järkeään ainakin minulla kilpailutuksissa ollut kalleimpien joukossa.
Minulle halvimman lainatarjouksen antoi Danske, mutta käytin sitä sitten vivuttaan nordeaa ja nordea nokitti samoihin, joten jäin asiakkaaksi.
Voi kumpa tulisi pankki jossa aivan kaiken voisi hoitaa halutessaan onlinenä. Rasittaa kun tietyt sijoittamiseen liittyvät asiat joutuu vielä hoitamaan kirjeillä, esimerkiksi vaihtoehtoisen osingon maksun valinta. Näitä kirjeitä tulee 1-4 kpl kuukaudessa, niin aina joutuu postilaatikolle vaivaantumaan.
Siirrä Kreikkaan. Siellä ei olla vielä oivallettu talouden realiteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Tänään uutisoitiin, että Nordea aikoo vähentää pohjoismaissa 6000 työntekijää, vaikka on viimeisten kolmen kuukauden aikana tahkonnut voittoa miljardin! Yritys on siis huippukannattava, mutta silti pitää sulkea pankkikonttoreita eri puolilla maata. Irtisanottua henkilökuntaa korvataan entistä enemmän puolalaisella halpatyövoimalla ja erilaisilla automaatioratkaisuilla, kertoo Yle (https://yle.fi/uutiset/3-9902234).
"Uudistuksia" perustellaan luonnollisesti kustannusten karsimisella ja liiketoiminnan tehostamisella, mutta pelkkä tehostaminen ja henkilöstökulujen leikkaaminen ei toki yhtiön hallitukselle tai osakkeenomistajille riitä. Lisäksi on nimittäin pakko ryövätä asiakkaiden tileiltä 5 euron kuukausittaista maksua vain siitä hyvästä, että asiakkaat saavat jatkaa rahojensa pitämistä Nordeassa ja käyttää niitä verkkopankin kautta. No, kaippa tämä 5 euron kuukausimaksujen nyhtäminen asiakkailta sentään mahdollistaa hyvien osinkojen maksamisen niille osakkeenomistajille...
Tuntuu muuten aika kummalliselta ajatella, että joskus muinoin pankeilla oli tapana maksaa asiakkailleen ihan korkoa niistä rahoista, joita nämä pankkitileilleen olivat tallettaneet - jopa aivan normaaleille käyttötileille. Nyt tavallisen asiakkaan on tuollaisista talletuskoroista turha edes haaveilla. Ehkä nekin rahat nykyään menevät osakkeenomistajille?
Anyway, oma mittani on viimeistään nyt tullut täyteen, ja olen ajatellut irtisanoa tilini Nordeassa. Onko ehdotuksia, mihin pankkiin tavallisen pienituloisen palkansaajan kannattaisi rahansa siirtää?
Saako kysyä ap, että minkälaisista summista nyt puhutaan?
Meillä on tilit Nordeassa sekä S-Pankissa. Nordean etu on siinä että se on aidosti maksuton avainasiakkaalle. S-Pankki on maksuton vain jos ei käytä luottokorttia ja minä tarvitsen korttia ostoksiin ulkomaisista nettikaupoista. Tästä syystä minulla on tili myös Nordeassa ja sieltä MasterCard luottokorttiostoksia varten, S-Pankin visa lojuu käyttämättömänä koska sen käyttö siis maksaa.
Minä harkitsen myös pankin vaihtamista, on tili Danskessa ja tuntuu että se vaan huononee koko ajan. Tympii kun kuukausimaksu on tällä hetkellä jotain 6€ ja joka ikisestä asiasta menee lisäksi palvelumaksuja. Olen pienituloinen ja säästöjä ja sijoituksia ei ole, enkä pidä todennäköisenä että tulee olemaankaan… Mites te muut köyhät, olisiko tuo S-pankki sit hyvä kun moni on suositellut? Miten hyvä ja toimiva niiden verkkopankki on? Onko jotain mikä tökkii?
Minä olen ollut aina Nordean ja sen edeltäjien asiakas. Nyt kaupungin tästä kolkasta on lopetettu kaikki muut pankit paitsi Osuuspankki, mutta ei se sen kummempi paikka ole kuin muutkaan pankit. Lähin Nordea on tuolla 20 km päässä. Konttoriin (sekä Nordeaan että lähi-OP:iin) pääsee vain eläkeläinen tai vuorotyöläinen, minä en pääse, koska olen aina töissä klo 10-13.
Konttoriasiaa minulla ei ole ollut aikoihin, mutta reissuun lähtiessäni käväisin pankissa kysymässä, mistä saisin valuuttaa, niinkin harvinaista kuin Ruotsin kruunuja. Minun käskettiin vaihtaa Forexissa (meidän kaupungissa ei ole toimipistettä) tai tilata pankin nettisivuilta lähimpään R-kioskiin (en ehtinyt, koska reissu oli alkamassa 2 päivän päästä). Vaihdoin sitten tonnini Tukholmassa ja maksoin välityspalkkion sinne.
Kerran vuodessa kyllä pankki ottaa minuun yhteyttä ja kysyy, haluanko sijoittaa rahojani tai ottaa uutta lainaa. Heillä kuulemma kuuluu tehdä sellainen soittokierros kerran vuodessa asiakkaille. Joo en aio sijoittaa, ja aiempia lainoja on ihan tarpeeksi, kiitos kysymästä jälleen kerran.
Nostelen tätä. Olisko lisää kokemuksia OP:sta tai S-Pankista? Kumpi olis parempi? Haluan vaihtaa pankkia ja harkitsen jompaa kumpaa. Ei ole säästöjä tai sijoituksia..
Ääni Popille, pieni, mukava, paikallinen ja palvelua saa helposti. Lisäksi maksut ei oo niin paljo isommat kuin nordeassa. Esim Visan vuosimaksu on halvempi.