En ymmärrä ihmisiä, jotka laittavat rahkaan hilloa ja kuohukermaa..todella epäterveellistä..
Kommentit (33)
Ei kaikki syö rahkaa siksi että siitä saa proteiinia. Hillolla ja kermavaahdolla rahkasta saa oivan jälkiruoan. Keksinmuruilla vielä rapeutta, nam!
Meillä rahka on vain ja ainoastaan jälkiruoka, yleensä pääsiäisenä.
Jälkiruokana syön rahkaa kermavaahdolla, sokerilla ja hedelmillä/marjoilla. Välipalana syön ihan vain rahkaa hedelmien tai marjojen kanssa ja silloinkin ripaus sokeria. Huono minä!
Kermavaahto-rahkaseos toimii hyvin kakunkuorrutteena, eikä ikäänny kermavaahdon tapaan edes pitkään säilytettynä (tosin kolme päivää on kuitenkin pisin aika jonka täytekakku voi jääkaapissa säilyä... se mystisesti katoaa ihan itsekseen).
Mä laitan kermaa ja marjoja tai hedelmiä, koska syön rahkaa ainoastaan silloin tällöin jälkiruokana.
Minä olen ihmetellyt, miten voi olla totta että noin joka kymmenes suomalaisista on diabeetikko. Näiden kommenttien jälkeen en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihmetellyt, miten voi olla totta että noin joka kymmenes suomalaisista on diabeetikko. Näiden kommenttien jälkeen en ihmettele.
Ja sitten surraan ruhtinaallisten lääkekorvauksien perään, kun ei haluta ottaa vastuuta elintavoista. Kerma ei todellakaan ole terveellistä.
Ne jotka syö rahkaa jälkiruokana ei vedä sitä naamaan samoja määriä kuin proteiinihullut.
Minä syön vain herkullista ruokaa. Käytännössä se useimmiten tarkoittaa rasvaa ja sokeria. Toinen vaihtoehto olisi olla kokonaan syömättä. Minulla on ollut lapsesta asti syömishäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka syö rahkaa jälkiruokana ei vedä sitä naamaan samoja määriä kuin proteiinihullut.
Mäkin teen rahkasta vain jälkiruokaa ja se on noin kerran 3-4 kuukauden sisällä
Tuskin tappaa mua.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tekosyy. Syön rahkaa jälkiruokana ja todellakaan en lisää siihen kermaa. Jos jotain rasvaa haluaa laittaa, niin laittaa vaikka lorauksen rypsiöljyä pehmentämään.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön vain herkullista ruokaa. Käytännössä se useimmiten tarkoittaa rasvaa ja sokeria. Toinen vaihtoehto olisi olla kokonaan syömättä. Minulla on ollut lapsesta asti syömishäiriö.
Kannattaisi varmaan yrittää hoidattaa se. Molemmat vaihtoehdot noista ovat epäterveellisiä.
Ei ole. Entäs sipsit ja leivonnaiset joissa on transrasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten surraan ruhtinaallisten lääkekorvauksien perään, kun ei haluta ottaa vastuuta elintavoista. Kerma ei todellakaan ole terveellistä.
Kerma nimenomaan on se terveellinen osa. Hillo on se epäterveellinen, jota diabeetikon kannattaa välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tekosyy. Syön rahkaa jälkiruokana ja todellakaan en lisää siihen kermaa. Jos jotain rasvaa haluaa laittaa, niin laittaa vaikka lorauksen rypsiöljyä pehmentämään.
Joo, tosi ihana jälkiruoka. Maustamaton rahka öljyllä... or not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosi ihana jälkiruoka. Maustamaton rahka öljyllä... or not.
Väitinkö että se on ainoa lisätty ainesosa? Hedelmät ja marjat tuovat makua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan yrittää hoidattaa se. Molemmat vaihtoehdot noista ovat epäterveellisiä.
No ei todellakaan kiinnosta hoidattaa yhtään mitään. Se on osa minun identiteettiäni. Olen jo 50-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerma nimenomaan on se terveellinen osa. Hillo on se epäterveellinen, jota diabeetikon kannattaa välttää.
Maitorasva on kovaa, epäterveellistä rasvaa.
Jos rahkaa joskus syön, niin hilloa en siihen laita, mutta kermaa kylläkin. Rahkahan on rasvatonta, joten pakkohan se on kermalla rasvata.