En ymmärrä ihmisiä, jotka laittavat rahkaan hilloa ja kuohukermaa..todella epäterveellistä..
Kommentit (33)
Kuka sellasta paskaa ny ilman kermaa ja marjoja syö! Ruuasta kuuluu nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka syö rahkaa jälkiruokana ei vedä sitä naamaan samoja määriä kuin proteiinihullut.
Hyvä tekosyy. Syön rahkaa jälkiruokana ja todellakaan en lisää siihen kermaa. Jos jotain rasvaa haluaa laittaa, niin laittaa vaikka lorauksen rypsiöljyä pehmentämään.
Joo, tosi ihana jälkiruoka. Maustamaton rahka öljyllä... or not.
Väitinkö että se on ainoa lisätty ainesosa? Hedelmät ja marjat tuovat makua.
Mutta mitä ihmettä se rypsiöljy siellä tekee?? Jos rasvaa haluat, niin laita edes kunnollista rasvaa.
Käytän rahkaa vain leivonnaisiin, esim. rahkapiirakkaan, ja kyllä siihen silloin kermaa kuuluu sekaan. Ei leivonnaisen ole tarkoituskaan olla terveellinen.
Minä puolestani ihmettelen miten sinun ymmärryksesi rajat ovat noin ahtaat? Onhan se ilman muuta selvää, että kuvaamallasi tavalla toimitaan maun vuoksi. Miten kummassa et kykene noin ilmiselvää asiaa käsittämään? Ihan kuin sinulla olisi jokin henkinen esto päällä. Oletko lapsena jotenkin traumatisoitunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka syö rahkaa jälkiruokana ei vedä sitä naamaan samoja määriä kuin proteiinihullut.
Hyvä tekosyy. Syön rahkaa jälkiruokana ja todellakaan en lisää siihen kermaa. Jos jotain rasvaa haluaa laittaa, niin laittaa vaikka lorauksen rypsiöljyä pehmentämään.
Miksei voi syödä vain hedelmiä ja marjoja, ne ovat hyviä. Miksi pitää mättää myös jotain rahka-öljymössöä.
Terveellistähän tuo on - varsinkin jos hillo sellaista missä ei ole jättimäistä lisäainemäärää.
Epäterveellisenä pidän kermasta puhuttaessa näitä ns. ruokakermoja, joihin on lisätty vaikka ja ties mitä teollisesti muunneltuja tai tuotettuja aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä ihmettä se rypsiöljy siellä tekee?? Jos rasvaa haluat, niin laita edes kunnollista rasvaa.
Tuo nimenomaan on kunnollista rasvaa, josta saa hyviä rasvahappoja. Rasvaa täytyy syödä tietty määrä, muuten paino tippuu helposti ja elimistö ei saa riittävästi hyviä rasvahappoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön vain herkullista ruokaa. Käytännössä se useimmiten tarkoittaa rasvaa ja sokeria. Toinen vaihtoehto olisi olla kokonaan syömättä. Minulla on ollut lapsesta asti syömishäiriö.
Minäkin syön vain herkullista ruokaa, mutta sokeria ei herkullisuuteen tarvita. Pelkkä rahka kuiviltaan ei kyllä minullakaan herkullisuuden kriteeriä täytä. Ei edes hedelmillä höystettyjä. Rahka on raaka-aine, jota voi käyttää johonkin, mutta ei itsessään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihmetellyt, miten voi olla totta että noin joka kymmenes suomalaisista on diabeetikko. Näiden kommenttien jälkeen en ihmettele.
Ja sitten surraan ruhtinaallisten lääkekorvauksien perään, kun ei haluta ottaa vastuuta elintavoista. Kerma ei todellakaan ole terveellistä.
Tuskinpa kukaan kermankäytöstä on diabetesta saanut. Ylenmääräinen rasvattomien maitosokeria luonnostaan sisältävien tuotteiden käyttö taitaa se isompi ongelma olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön vain herkullista ruokaa. Käytännössä se useimmiten tarkoittaa rasvaa ja sokeria. Toinen vaihtoehto olisi olla kokonaan syömättä. Minulla on ollut lapsesta asti syömishäiriö.
Minäkin syön vain herkullista ruokaa, mutta sokeria ei herkullisuuteen tarvita. Pelkkä rahka kuiviltaan ei kyllä minullakaan herkullisuuden kriteeriä täytä. Ei edes hedelmillä höystettyjä. Rahka on raaka-aine, jota voi käyttää johonkin, mutta ei itsessään hyvää.
Mutta toisaalta, miksi vältellä jotain. Kuollaan me täällä kumminkin. Joten syödään sitä mikä miellyttää. Itse asiassa nykyään elän lähinnä karkeilla ja energiajuomalla. Mitään lääkkeitä en aio koskaan ruveta syömään, mutta eipä mulla mitään lääkittävääkään ole.
Nam! Täysrasvaista rahkaa, lemon curdia ja mansikkahilloa ja joukkoon vähän kuohukermaa vatkattuna.
Taidan mennä tekemään heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä kyllä tykkään rahkasta ihan sellaisenaan mutta vaihtelu virkistää ja sitä on kiva tuunailla aika ajoin, marjoilla, hilloilla, hedelmillä tms.
Syökö joku jälkiruokaa sen terveellisyyden vuoksi? No ei, vaan jälkiruokaa syödään, kun se on hyvää. Siksi jälkiruokia ei juuri liialla terveellisyydellä ole useinkaan pilattu.