Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisystävä on loukkaantunut, koska menin naispuolisen työkaverini..

Vierailija
26.10.2017 |

Naisystäväni on nyt loukkaantunut, koska menin eilen naispuolisen työkaverini kanssa illalla syömään työpäivän päätteeksi, koska hänellä oli syntymäpäivä. En ymmärrä..kyse on ystävyydestä kuitenkin.. Tarjosin hänelle ruuan ja annoin lisäksi syntymäpäivälahjan..

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen vastaus kysymykseen oletko yhtään kiinnostunut tuosta työkaverinaisesta?

Jos olisin sinkku, voisin hyvinkin nähdä itseni seurustelemassa hänen kanssaan. Mutta olen varattu ja onnellisessa suhteessa, niin en. Hän on kuitenkin hyvin kaunis ja nuori nainen.

AP

Miksi olet naisystäväsi kanssa, jos muista olet kiinnostunut? Sitähän sä tossa just kerroit...

Voi apua :D mistä meinasit löytää miehen, jota ei ollenkaan kiinnosta muut :D niitä ei ole kuin prinsessasaduissa. 

Puolisoni on onneksi oppinut vastaamaan siihen mitä häneltä kysyn.

Epäilenpä vahvasti. Valkoinen valhe on paljon parempi vaihtoehto, kun hullun mustasukkaisen naisen vihat niskaan. En tiedä ketään miestä, joka valitsisi toisin :D  Tuskin se sinunkaan miehesi on niin tyhmä. Ei todellakaan ole mahdollista jyystää yhtä naista vuosia putkeen ja olla kiinnostumatta kenestäkään toisesta. Älä viitsi sentään olla naurettava. Siinä kiinnostuksessa ei sitäpaitsi ole edes mitään pahaa. Onneksi meillä voidaan puhua näistä avoimesti eikä mieheni tarvitse todellakaan pelätä mitään suuttumisia, jos on kiinnostunut jostain. Se nyt ei ole mikään maailmanloppu tai edes mitenkään vakavaa. 

Eikä tee kysymysten perusteella päätelmiä mustasukkaisuudestani varsinkaan jos kysymys ei ole siitä.

No jos olet joutunut "opettamaan" miehesi vastaamaan johonkin tuollaisiin tenttauksiin niin mistään muusta siitä ei ole kyse. Tervettä tuo ei ainakaan ole. 

Vierailija
22/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen vastaus kysymykseen oletko yhtään kiinnostunut tuosta työkaverinaisesta?

Jos olisin sinkku, voisin hyvinkin nähdä itseni seurustelemassa hänen kanssaan. Mutta olen varattu ja onnellisessa suhteessa, niin en. Hän on kuitenkin hyvin kaunis ja nuori nainen.

AP

Miksi olet naisystäväsi kanssa, jos muista olet kiinnostunut? Sitähän sä tossa just kerroit...

Voi apua :D mistä meinasit löytää miehen, jota ei ollenkaan kiinnosta muut :D niitä ei ole kuin prinsessasaduissa. 

Puolisoni on onneksi oppinut vastaamaan siihen mitä häneltä kysyn.

Epäilenpä vahvasti. Valkoinen valhe on paljon parempi vaihtoehto, kun hullun mustasukkaisen naisen vihat niskaan. En tiedä ketään miestä, joka valitsisi toisin :D  Tuskin se sinunkaan miehesi on niin tyhmä. Ei todellakaan ole mahdollista jyystää yhtä naista vuosia putkeen ja olla kiinnostumatta kenestäkään toisesta. Älä viitsi sentään olla naurettava. Siinä kiinnostuksessa ei sitäpaitsi ole edes mitään pahaa. Onneksi meillä voidaan puhua näistä avoimesti eikä mieheni tarvitse todellakaan pelätä mitään suuttumisia, jos on kiinnostunut jostain. Se nyt ei ole mikään maailmanloppu tai edes mitenkään vakavaa. 

Eikä tee kysymysten perusteella päätelmiä mustasukkaisuudestani varsinkaan jos kysymys ei ole siitä.

No jos olet joutunut "opettamaan" miehesi vastaamaan johonkin tuollaisiin tenttauksiin niin mistään muusta siitä ei ole kyse. Tervettä tuo ei ainakaan ole. 

Miksi minä kysyisin tuota puolisoltani miksi ap on tyttöystävänsä kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miespuolinen työkaverisi veisi minut kahden kesken ulos syömään (= tarjoaisi) ja antaisi minulle lahjan, niin pitäisin itsestäänselvyytenä, että hän on kiinnostunut minusta. Suostuisin siis moiseen vain, jos minäkin olisin kiinnostunut hänestä.

Ja tämän naisystäväsikin osaa laskea yhteen.

Minä en tulkitsisi noin. Tässä on kyllä paljon eroja, siis kulttuurisia, ihan työpaikkojenkin välillä. Oma mieheni on lastentarhanopettaja ja aika rajoittunutta olisi hänen elämänsä, jos ei voisi kaveerata työkavereidensa kanssa. Onhan sitä hälläkin ollut tilanteita, joissa naispuolinen työkaveri on tulkinnut tilannetta väärin ja sitten jälkeenpäin nolostellut kun ovat nähneet töissä. Avoimesti näistä on puhuttu. 

Samoin oma sukuni on joskus ihmetellyt suhdettamme... mun suvussani on ollut aika jyrkästi se, että naiset on hakeutuneet perinteisille naisten aloille ja miehet miesten... ja samoin valinneet puolisonsa. Mun mies on tuossa porukassa outolintu, mutta itse juuri tykkään mieheni epäperinteisyydestä.

Nimenomaan kavereidensa. Nro 14 oli pukenut sanoiksi sen, mitä itsekin tarkoitin.

Tapaa siis sekä porukalla että muutamaa yksittäin. Nuo pari on sellaisia, että tapaa heitä ihan erikseen... naisia joiden kanssa hällä synkkaa ja voivat jutella syvällisiä. Toinen ex-työkaveri ja toinen nykyinen, On molemmat naiset toki meilläkin käyneet, mutta enemmän tapaavat ulkona... mulla ja noilla naisilla ei ole niin paljon yhteistä juteltavaa, joten introverttina tykkään siitä, että joudu väkisin olemaan sosiaalinen. Saavat jutella omia juttujaan rauhassa. 

Noita väärinymmärrystilanteita on sitten sattunut joillain pikkujoulujen jatkoilla ja myös niin, että mieheni on ohimennen pyytänyt kahville (kaksin) ja toinen ymmärtänyt väärin. Mun mies on luonteeltani hyvin sosiaalinen, tunteellinen ja syvällinen... hänen ystävyyssuhteensa ovat yhtä intensiivisiä kuin naisten väliset perinteiset bestissuhteet... miesten väliset ystävyyssuhteet harvoin on tuollaisia, joten hyvä ettei hänen ainoa syvällinen suhde ole vaimoon... kun kuitenkin on tunteella elävä mies, joka haluaa keskustela ja puhua. - se vaimo

Vierailija
24/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo... totta kai ihmisillä voi olla hyviäkin ystäviä vastakkaisen sukupuolen parissa, ja ihan ilman mitään seksuaalisia virityksiä! Minulla on ainakin ollut vuosien mittaan useita. Ja joo, ollaan käydy vaihtelevissa kokoonpanoissa syömässä, leffassa, teatterissa, ostoksilla jne. , vaikka olen onnellisesti naimisissa ja kahden lapsen äiti.

Mies puolestaan oli toistakymmentä vuotta töissä työyhteisössä, jossa oli toistakymmentä naista ja hän oli ainoa mies. Totta kai hän otti osaa työpaikan seminaareihin ja juhliin. Mutta minä luotankin mieheeni.

Mutta tietysti JOS jonkun avokki/tyttöystävä ei osaa suhtautua tuohon luontevasti, se on neuvottelun paikka. Jommasta kummasta pitää luopua, joko lopettaa kahdenkeskiset menot työkaverin kanssa tai päättää parisuhde. Your choice, ap.

Mikään automaatio se ei kumminkaan siis todella ole, että tuollainen työkaverin synttärien kunniaksi syömässä käyminen olisi kauhistus naisystävälle. Itse ainakin vain kysyisin, että oliko hauskaa ja mitäs söitte?

Miksi tuota alapeukutetaan? Onko av-mammoille täysi mahdottomuus kuvitella sisaruksellisia ystävyyssuhteita? Tai teitä loukkaa se, että joillekin nuo ovat täysin ok?

Oikeasti. Miehenä ja naisena olemisessa on monenlaisia malleja. Eivät kaikki miehet ajattele naisia pelkkinä panopuina, joita pitää olla koko ajan vonkaamassa. Tai naiset miehiä. On paljon miehiä ja naisia, jotka osaavat suhtautua vastakkaiseen sukupuoleen ennen kaikkea ihmisinä, ei potentiaalisina seksisuhteina.

Jos oma kumppani ei siihen taivu, niin sitten tietysti se pitää ottaa huomioon ja tehdä valintoja. Ketään ei saa huijata.

Onnekkaimmat meistä olemme löytäneet elämänkumppanin, joka ei kuvittele mustasukkaisen vahtimisen synnyttävän uskollisuutta. Me olemme mieheni kanssa eläneet uskollisessa parisuhteessa kohta 31 vuotta niin, että molemmilla on vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Yhdessäoleminen on vapaaehtoinen päätös, ei sitä kielloilla tarvitse vahvistaa.

Vierailija
25/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Entäpä jos työkaveri on ihastunut mieheksi. Outoa, ettei hänellä ole syntymäpäivänä ketään muuta jonka kanssa juhlia.

Vierailija
26/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Täh. On minullakin montakin työkaveria, jotka ovat toista sukupuolta, joiden kanssa voisin harkita seurustelua, jos molemmat oisivat vapaina. Kun näin ei ole niin en ole kiinnostunut edes ottamaan selvää olisikos mahdollisuutta vai ei.

Vierailija
27/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Entäpä jos työkaveri on ihastunut mieheksi. Outoa, ettei hänellä ole syntymäpäivänä ketään muuta jonka kanssa juhlia.

No mun mieheni toinen läheinen naispuolinen ystävä on sinkkunainen.... aika normaalia musta olisi, että hän haluaisi juhlia syntymäpäiväänsä mieheni kanssa... ovathan he miltei bestiksiä. /-aiemmin kirjoottanut vaimo

Vierailija
28/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo... totta kai ihmisillä voi olla hyviäkin ystäviä vastakkaisen sukupuolen parissa, ja ihan ilman mitään seksuaalisia virityksiä! Minulla on ainakin ollut vuosien mittaan useita. Ja joo, ollaan käydy vaihtelevissa kokoonpanoissa syömässä, leffassa, teatterissa, ostoksilla jne. , vaikka olen onnellisesti naimisissa ja kahden lapsen äiti.

Mies puolestaan oli toistakymmentä vuotta töissä työyhteisössä, jossa oli toistakymmentä naista ja hän oli ainoa mies. Totta kai hän otti osaa työpaikan seminaareihin ja juhliin. Mutta minä luotankin mieheeni.

Mutta tietysti JOS jonkun avokki/tyttöystävä ei osaa suhtautua tuohon luontevasti, se on neuvottelun paikka. Jommasta kummasta pitää luopua, joko lopettaa kahdenkeskiset menot työkaverin kanssa tai päättää parisuhde. Your choice, ap.

Mikään automaatio se ei kumminkaan siis todella ole, että tuollainen työkaverin synttärien kunniaksi syömässä käyminen olisi kauhistus naisystävälle. Itse ainakin vain kysyisin, että oliko hauskaa ja mitäs söitte?

Miksi tuota alapeukutetaan? Onko av-mammoille täysi mahdottomuus kuvitella sisaruksellisia ystävyyssuhteita? Tai teitä loukkaa se, että joillekin nuo ovat täysin ok?

Oikeasti. Miehenä ja naisena olemisessa on monenlaisia malleja. Eivät kaikki miehet ajattele naisia pelkkinä panopuina, joita pitää olla koko ajan vonkaamassa. Tai naiset miehiä. On paljon miehiä ja naisia, jotka osaavat suhtautua vastakkaiseen sukupuoleen ennen kaikkea ihmisinä, ei potentiaalisina seksisuhteina.

Jos oma kumppani ei siihen taivu, niin sitten tietysti se pitää ottaa huomioon ja tehdä valintoja. Ketään ei saa huijata.

Onnekkaimmat meistä olemme löytäneet elämänkumppanin, joka ei kuvittele mustasukkaisen vahtimisen synnyttävän uskollisuutta. Me olemme mieheni kanssa eläneet uskollisessa parisuhteessa kohta 31 vuotta niin, että molemmilla on vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Yhdessäoleminen on vapaaehtoinen päätös, ei sitä kielloilla tarvitse vahvistaa.

Minulla on miespuolisia ystäviä, miehelläni on naispuolisia ystäviä. Silti, jos miespuolinen työkaverini pyytäisi minua syntymäpäivänäni kahden kesken ulos, haluaisi tarjota minulle aterian ja olisi hankkinut minulle lahjan, niin näkisin sen osoittavan muutakin kuin ystävyyttä itseäni kohtaan. Eri asia, jos hän ehdottaisi, että mennään koko työpaikan porukalla juhlimaan syntymäpäivääni ja lahja olisi koko työyhteisöltä.

Samasta syystä pitäisin outona, jos mieheni haluaisi mennä yhden työkaverinsa kanssa ulos juuri tämän syntymäpäivänä ja antaa hänelle lahjan, jossa muut työkaverit eivät olisi mukana.

Vierailija
29/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä minuakin tässä (keksityssä) tarinassa eniten ihmetyttää. Kuka haluaa juhlia syntymäpäiväänsä kaksin työkaverin kanssa?

Vierailija
30/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastunut mieheksi vai ap:n mieheen? Eikö ap kertonut naisystävänsä loukkaantuneen tilanteesta.

Vierailija
31/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin treffeille facessa. Kerroin tästä naiselleni ja hän suuttui? Voisiko, joku selittää mitä tein väärin. En edes mennyt treffeille. Ensi kerralla harkitsen vakavasti.

Vierailija
32/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olisin loukkaantunut, jos oma mies ei muistaisi minun syntymäpäivääni millään tavoin ja veisi naispuolisen työkaverinsa illallisen vielä lahjan kera. Miten ap muistaa tyttöystävän merkkipäivät?

Vierailija
33/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Yleensä mustasukkaisuudessa ei ole kysymys siitä että puoliso olisi kiinnostunut muista. Usein mustasukkaisuus herää siinä vaiheessa jos puoliso kokee muiden kiinnostavan puolisoa enemmän kuin hän. Puoliso ei joko tiedä sitä kuinka paljon puoliso on hänestä kiinnostunut tai sitten puolisolla ei sitä kiinostusta puolisoaan kohtaan ole.

Vierailija
34/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pyydettiin treffeille facessa. Kerroin tästä naiselleni ja hän suuttui? Voisiko, joku selittää mitä tein väärin. En edes mennyt treffeille. Ensi kerralla harkitsen vakavasti.

Todennäköisesti kerroit asian "väärin".

Vierailija
35/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerroit sen naisellesi?

Vierailija
36/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on miespuolisia ystäviä, miehelläni on naispuolisia ystäviä. Silti, jos miespuolinen työkaverini pyytäisi minua syntymäpäivänäni kahden kesken ulos, haluaisi tarjota minulle aterian ja olisi hankkinut minulle lahjan, niin näkisin sen osoittavan muutakin kuin ystävyyttä itseäni kohtaan. Eri asia, jos hän ehdottaisi, että mennään koko työpaikan porukalla juhlimaan syntymäpäivääni ja lahja olisi koko työyhteisöltä.

Samasta syystä pitäisin outona, jos mieheni haluaisi mennä yhden työkaverinsa kanssa ulos juuri tämän syntymäpäivänä ja antaa hänelle lahjan, jossa muut työkaverit eivät olisi mukana.

Jaa, minusta siinä ei ole mitään outoa, jos kaveri on yksinäinen ja työpaikalla muut eivät ole samalla lailla hyviä kavereita.

Mehän emme tiedä, millaisia ap:n muut työkaverit ovat.

Siskoni esimerkiksi on hammaslääkäri, jolla on (harvinaista kylläkin) miespuolinen hoitaja työparina, ja ovat hyviä kavereita ilman minkäänlaista vipinää, ja kyllä, koska siskoni on kahden hammaslääkärin yksityisvastaanoton toinen lääkäri ja toinen lekuri on iäkäs herra, jolla on vaimonsa hoitajana, he eivät nelistään käy ulkona.

Onhan näitä!

Vierailija
37/37 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Itse olen kuitenkin havainnut olevani vain yhden ihmisen ihminen.