Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalliit talvitakit

Vierailija
26.10.2017 |

Täällä on puhuttu vauvojen ja taaperoiden kalliista talvihaalareista, mutta on noi aikuistenkin talvitakit kalliita. Kellä on varaa maksaa jostain talvitakista 399??? Eikä kyseessä ole mikään turkki tai untuvatakki edes.
http://www.iltalehti.fi/muoti/201710230141141_mu.shtml

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii kattella kirpputorilta siel on hyviä ja halpoja takkeja.

Vierailija
2/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on puhuttu vauvojen ja taaperoiden kalliista talvihaalareista, mutta on noi aikuistenkin talvitakit kalliita. Kellä on varaa maksaa jostain talvitakista 399??? Eikä kyseessä ole mikään turkki tai untuvatakki edes.

Niin? Voisiko olla pidempi käyttöikä ---> perustelu hinnalle?

Ostatko itsellesi talvitakin joka vuosi? Miksi 400€ olisi paljon jos ostat takin 10-15 vuodeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan on vielä edullisia! Luulin että tarkoitit oikeasti kalliita talvitakkeja sillä pääkaupunkiseudun elitistirouvat suosii Parajumpersin, Canada Goosen ja Monclerin turkissomisteltuja untuvatakkeja jotka maksavat tonnin verran vähintään.

Vierailija
4/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen ollut vuosia kuntoutustuella (määräaikainen työkyvyttömyyseläke), aika persaukinen ja talvitakkini ovh oli yli 300. Katsos kun ostaa kerralla hyvän se kestää vuosia ja hankitameno per vuosi on kohtuullinen.

Hyvää takkia ei yksinkertaisesti saa halvalla. Hyvän pilkkihaalarin kyllä, maksoin pilkkihaalaristani alennuksessa vain 50 euroa (senkin ovh kyllä oli 130 e). Mutta jos haluaa että takki yltää polviin ja siinä on hyvä kasvoja suojaava huppu (Rosaceasta kärsivälle välttämätöntä) ja se kestää sekä räntää että pakkasta -no, enpä ole sellaista takkia halvalla nähnyt missään.

Suomessa on kuitenkin aika pitkä ja keliltään vaihteleva tuo talvi ja toiset meistä ihan ulkoilee. Silloin kannattaa satsata varusteisiin. Jättää kymmenen henkkamaukkarääsyä ostamatta ja siinä on jo valtaosa kunnollisen talvitakin hinnasta.

Vierailija
5/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse katselen juuri itselleni untuvatakkia joka maksaa 450€. Minusta ihan kohtuullinen hinta, ei niitä joka vuosi osteta ja käyttöä on joka päivä läpi talven.

Vierailija
6/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Voisiko olla pidempi käyttöikä ---> perustelu hinnalle?

Ostatko itsellesi talvitakin joka vuosi? Miksi 400€ olisi paljon jos ostat takin 10-15 vuodeksi?

Kuka haluaa käyttää 15 vuotta samaa takkia? Oletko 80v?

Vierailija
7/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasinkin, että kyse on tästä. Vaate ei saa maksaa paljon (olla laadukas) koska sen pitää vaihtua muodin mukaan.

Vierailija
8/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytuntsikka noin 80 euroa, nykykotimaastani ostin 25 eurolla. Suomen hinnoittelu on todella omissa sfääreissään!!

Vierailija
9/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin juuri talvitakista 150 euroa. Kallein koskaan ostamani takki. Mutta olin etsinyt sellaista jo yli vuoden niin pakko oli toimia.

Vierailija
10/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus parkat ovat jotain 30-40e luokkaa uutena? Niitä on aina alessakin ja kirpputorit täynnä.

Ei ketään pakota maksamaan hyvästä laadusta...

11/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä 400 euroa toppatakista on paljon, vaikka olen suhteellisen hyvätuloinen.

Vierailija
12/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasinkin, että kyse on tästä. Vaate ei saa maksaa paljon (olla laadukas) koska sen pitää vaihtua muodin mukaan.

Miten se ettei halua käyttää samaa takkia 15v sulkee pois sen ettei takki saa olla kallis/laadukas?

Vierailija
13/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ettei halua käyttää samaa takkia 15v sulkee pois sen ettei takki saa olla kallis/laadukas?

No ei mitenkään, mutta kokonaissumma tietysti kasvaa ja sitten ollaan väärässä keskustelussa jossa on kyse hinnasta.

Vierailija
14/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmiset oikeasti vaatii talvitakilta? Ostin Vero Modan 50€ pitkän toppatakin pari (?) vuotta sitten, se on lämmin, oman tyylinen, pitää vettä ja tuulta, on korkea kaulus ja huppu joka on mukavan iso mutta ei roiku naamalla. Miksi pitäisi ostaa kalliimpi kun tuo on ollut ihan täydellinen? Kun pesee ja kuivattaa oikein niin kestääkin nähtävästi.

Vierailija
15/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus parkat ovat jotain 30-40e luokkaa uutena? Niitä on aina alessakin ja kirpputorit täynnä.

30 euron takit ovat tunnetusti kovaa laatua.

Vierailija
16/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäkäähän noi takkien hinnat vanhoiksi markoiksi. Olisitteko ostaneet ne silloin? Ehkäpä on kallista lystiä.

Vierailija
17/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit on takkeja jotka on melkeen ikuisia.

Sain 20 v. lahjaksi äidiltäni Burberryn duffelitakin, joka oli silloin ja siihen aikaan aivan sikamaisen kallis. En vieläkään tiedä mikä äidillä päässä naksahti kun tuon halusi ostaa.

Olen nyt 45 v. ja toisinaan käytän tota vieläkin. Siinä on mieletön leikkaus ja laadukas paksu kangas. Toki on vähän patinoitunut, muutta tuollaisessa se ei haittaa.

Ei tietenkään ole ollut mun ykköstakki ikiaikoihin, mutta on tilanteita joihin duffeli sopii. Klassikko, vähän niinkuin laadukas poplari. Muoti muuttuu, noi kestää aikaa.

Toppatakeissa muoti muuttuu enemmän. Mun 6 vuotta vanha Peak Performance kallis laskettelutakki alkaa olla jo tosi out.

Vierailija
18/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhä,, kirjoitti:

Kääntäkäähän noi takkien hinnat vanhoiksi markoiksi. Olisitteko ostaneet ne silloin? Ehkäpä on kallista lystiä.

Käännä palkat markoiksi. Kuinka moni normi-ihminen tienasi markka-aikana 20 000 - 30 000 mk/kk?

Vierailija
19/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 euron takit ovat tunnetusti kovaa laatua.

No sitä juuri tarkoitinkin tuolla "Ei ketään pakota maksamaan hyvästä laadusta..."

Vierailija
20/62 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen ollut vuosia kuntoutustuella (määräaikainen työkyvyttömyyseläke), aika persaukinen ja talvitakkini ovh oli yli 300. Katsos kun ostaa kerralla hyvän se kestää vuosia ja hankitameno per vuosi on kohtuullinen.

Hyvää takkia ei yksinkertaisesti saa halvalla. Hyvän pilkkihaalarin kyllä, maksoin pilkkihaalaristani alennuksessa vain 50 euroa (senkin ovh kyllä oli 130 e). Mutta jos haluaa että takki yltää polviin ja siinä on hyvä kasvoja suojaava huppu (Rosaceasta kärsivälle välttämätöntä) ja se kestää sekä räntää että pakkasta -no, enpä ole sellaista takkia halvalla nähnyt missään.

Suomessa on kuitenkin aika pitkä ja keliltään vaihteleva tuo talvi ja toiset meistä ihan ulkoilee. Silloin kannattaa satsata varusteisiin. Jättää kymmenen henkkamaukkarääsyä ostamatta ja siinä on jo valtaosa kunnollisen talvitakin hinnasta.

Stadiumista ostin heidän omaa merkkiään tuollaisen hintaan 120 € toissa talvena. Menee nyt kolmatta talvea ja on todella hyvä ominaisuuksiltaan: hyvä, kasvoja suojaava huppu, pitää vettä, on todella lämmin, ulottuu polviin. Varmasti 300 € takissa on jotain vielä hienompaa, hengittävämpää ja teknisempää. En ollenkaan sano ettei huippulaatu saisi maksaa. Mutta hyvän takin saa kyllä edullisestikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän