Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 12v enää pieni,

Vierailija
26.10.2017 |

voiko sen ikäisen vanhempi puhua pienesrä lapsestaan? Vai onko vanhempi jotenkin tippunut ajankelkasta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa ja punnitse se!

Vierailija
22/42 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei 12 vuotiaat ole enää pieniä ollu. Keväällä täytti poika 13 ja on 170 cm pitkä. Kotona ollu viikonloput 10 vuotiaasta asti, kun ei ole mökille halunna lähtä. Hyvin on pärjänny.  Eli ei ole pieni myöskään käytökseltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että 12-vuotias on juuri sillä inhottavalla vedenjakajalla, että moneen asiaan hän on liian pieni ja moniin asioihin liian iso. Esim. illalla kaupungilla / kylillä luuhaamiseen hän on aivan liian pieni, paitsi ei tietenkään omasta mielestään, ja nukkeleikkeihin aivan liian iso, ainakin av-mammojen mielestä.

Kun ei itsellä olen tuonikäisiä lapsia, niin en tiedä, miten taksat nykyään menevät, mutta ainakin joskus ennen 12-vuotiaalta vaadittiin linja-autossa jo aikuisen lippu, niin kai myös junassa. Onko vielä näin?

Vierailija
24/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme eilen 11v tytön kummien luona, ja siellä oli serkulla sellainen hauska käännettävä nukke. Kummi kysyi tytöltä olisiko se kiva joululahja ja tyttö vastasi, että olisi. Kummi totesi, että onko se liian lapsellinen. Eli näin se lapsuus lyhennetään.

Vierailija
25/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sekin on kovin henkilökohtaista. Ja jotkut laittavat lasten lelut pois varhain, huone laitetaan ison lapsen huoneeksi.

Vierailija
26/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voiko sen ikäisen vanhempi puhua pienesrä lapsestaan? Vai onko vanhempi jotenkin tippunut ajankelkasta?

Pojat saattavat vielä ollakin pieniä. Mutta tytöt harvemmin. Mun tytöllä ainakin on naisen muodot ja minä lainailen hänen vaatteitaan. Ja mikä nyt sitten on olla "henkisesti pieni"? Mun holhouksen allahan hän on, enkä päästä esim. yökylään kavereille (leirit yms on eri juttu, koska niissä on valvontaa). Mutta muuten henkinen taso ei nyt poikkea omastani.

Huolestuisin kyllä jos olisin oman 12v kanssa samalla tasolla henkisesti...

Vierailija
27/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuvat kovin isoilta. Mikä ero 12v on esim. 16v kanssa? Se olisi mukava tietää.

Vierailija
28/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta. Käyttäisin nimitystä "varhaisnuori" tai "esiteini". Suurimmalla osalla on tuossa iässä jo puberteetti alkanut tai alkamassa ja 12-vuotias joutuu maksamaan monessa paikassa jo korkeamman pääsymaksun .

Vierailija
29/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pieni, on joo lapsi mutta jo esiteini

Vierailija
30/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mihin tuo ikäinen huoltajaa edes tarvitsee, muuttakoon omilleen jo.

Niin sitä vanhaan hyvään aikaan tehtiinkin, mummoni oli piikana tienaamassa jo ennen kuin oli rippikoulun käynyt.

Vierailija
31/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tapahtumassa, jossa oli 10-12 v lapsia. Lehdessä heihin viitattiin "pieninä lapsina" ja tenavina. En olisi heitä noin kuvannut. He ovat lapsia, mutta ei pieniä lapsia.

Poikkeuksena ehkä vanhemman kuolema tms. Silloin sanoisin että suremaan jäivät "pienet lapset".

Vierailija
32/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12-vuotiaana saman kokoinen kuin nytkin, menkat olleet jo pari vuotta ym.

Enkä ole tainnut henkisestikään niistä ajoista paljon kypsyä.

Vierailija
33/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olisiko ne nuoria enempi jo. Ja ovat sitä 18v asti.

34/42 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

Vierailija
35/42 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Onhan nuo kooltaan isoja ja ovat aika aikuisen oloisia.

Vierailija
36/42 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aikuisia eivät ainakaan ole.

Vierailija
37/42 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on aikuisia. Niin olen huolissani maamme tulevaisuudesta.

Vierailija
38/42 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsi on alle kouluikäinen ja vähän sen yli  ja lapsi (no koko 18v) ja no tollanen 10v vois olla ei sille ole sellaista nimeä no lapsi tai iso lapsi tai no 12 eteenpäin voi sanoa teini tai esi-teini

Vierailija
39/42 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle 41-vuotiaskin on vielä pieni. En kuitenkaan puutu hänen perheensä elämään. Olen taustalla ja apua saa, jos tilanne vaatii.

Vierailija
40/42 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa leikkii vielä prinsessaa ja osa harrastaa jo seksiä.