Elämässä ei saa palkintoa hyvyydestä
Tää (itsestäänselvyys) on ollut tällasen oikeinsuorittajan vaikea hyväksyä, että vaikka olisit kuinka hyvä ihminen ja tekisit kaiken aina oikein, ei siitä oikeasti mitään sen kummenpaa seuraa tai mitään palkkiota saa. Stressaan aina hirveesti ja pelkään virheitä, kadehdin sitä kun jotkut elävät "hällä väliä"-asenteella ja antavat vaan mennä kun mieli tekee. Kun itsellä on hukassa oleva olo, mun motto on ollut että "do the next right thing", sillä lailla robottimaisesti on menty eteenpäin, tee oikeita asioita, elä oikein...
Muutamaan todella vittumaiseen ihmiseen tutustuttuani ja petyttyäni oon kuitenkin tajunnut ettei sillä ole mitään väliä miten oikein sitä tekee, ei siitä mitään sädekehää pään päälle tai palkintoa saa, niin miksi oon tällanen stressipallo joka ahdistuu kaikesta. Oon tuhlannut niin paljon aikaani perfektionismiini ja kuvitellut etten ole mitään jos en ole täydellinen, ollut melkonen kokemus tää viiminen vuosi kun on tajunnut ettei sillä hyvyydellä oikeesti ole väliä, pitäis vaan elää jossain kuplassa itseään varten miettimättä muita tippaakaan. Anteeksi sekava avautuminen.
Paratiisin ongelma on sama kuin helvetinkin, ne on ikuisia. Kiltteyteni takia olen joutunut kärsimään paljon, enkä halua ikuista elämää, tämä riittää