Mitä maksaa pienen keittiön kaapinovien uusinta
asennettuna? Suunnilleen... Minulla Ikean keittiö ja kaapinovien pinta kuoriutuu, saranat repsottaa jne. En kuitenkaan halua teettää kallista remonttia, koska asuntokaan ei ole kummoinen.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
No mutta mistä hitosta semmosen parin tunnin remppamiehen saa? Baaristako? Ap
Onko paikkakunnallasi uusosuuskuntia? Sieltä yleensä saa apua myös pikkuhommiin, netissä pitäisi olla hinnastokin.
Me vaihdettiin omaan keittiöön kaapinovet kymmenisen vuotta sitten. Ovet on eri valmistajalta mitä alkuperäiset kaapit, mutta ongelmia ei ollut, kun kummassakin oli sama saranatyyppi, ovet olivat samankokoisia ja saranat samoilla paikoilla. Hintaa en muista, mutta edullisena pidin. Miehen kanssa laitettiin ja yllättävän helppo homma se oli, sen kun naksautti paikoilleen ja ruuvasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä tai kysymällä tutuilta ketä ovat käyttäneet. Kai googletit "kodin remontit" tai keittiöremontit. Rautakaupoilla voi olla jotain palvelua.
Mutta ei se baarikaan mikään huono vaihtoehto ole. :D
Se oiskin aika ylläri, kun nainen pyytelisi pilkun aikaan mukaansa meisseliä käyttelemään ja lopputulos olisi pikku asennustyö. ;D
Mittatilaustyönä kun teettää, niin samasta firmasta saa myös asennus- ja mittauspalvelun.
Eivät ne ovet ole mittatilauksena sen kalliimpia kuin valmiitkaan, ei niitä firmojen keittiöoviakaan ole valmiina varastossa, vaan ne teetetään tehtaassa.
Kannattaa kysyä joltain pieneltä toimijalta omalla paikkakunnalla.
Meillä maksoi ovet noin 10 kpl ja uudet laatikot noin 9 kpl alle 1000 euroa, itse asennettiin. Ja vielä uudet vetimet, niin olen ollut tyytyväinen-
Vierailija kirjoitti:
Remppamies ja ikean ovet halvin ratkaisu.
On myös ollut firmoja joilla ovet voi päällystyttää kalvolla. Ihan siistiä jälkeä.
Laitatin uuden pinnoitteen keittönoviin,ihan hyvää jälkeä.Hain ovet työajan jälkeen firmasta.Mukana paketissa oli kirjoitettu lappu,laita puristimella kiinni,esim.puulevy molemminpuolin kalusteoviin,jos vetimien reiät porataan uudestaan.Puristimella oleva porausalusta estää näin purun menemisen oven pinnoitekalvon väliin.Pinnoitekalvo oli ainakin silloin,irtonainen.Pinnoite on ilmeisesti kutistevuovin tyyppinen kalvo.
Mä olen miettinyt keittiön kellastuneen tammikaapiston ovien maalausta. Vaikeusastetta lisää se että ovat sellaiset koristeelluset, uralliset, ei sileät ovet ja laatikot. Kannattaakohan edes yrittää?
Meillä pelkät ovet viiteen vaatekaappiin, vähän eri kokoisia, pelkästään 450,-. Päälle kahvat.
"Ostin Ikeasta paskalaatuiset keittiön ovet - ostan Ikeasta uudet paskalaatuiset keittiönovet" Järki hoi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt keittiön kellastuneen tammikaapiston ovien maalausta. Vaikeusastetta lisää se että ovat sellaiset koristeelluset, uralliset, ei sileät ovet ja laatikot. Kannattaakohan edes yrittää?
Meillä tummat. Haaveilen samasta asiasta.
Jos kalusteovet ovat siteitä,mellamiinipintainen,lastulevy valmiste ja pinnoite rikki,veisin jollekin puusepän verstaalle ja mikä paras,jos verstaalle sattuisi olemaan leveänauha hiomakone,sillä pinnat puhtaaksi ja vedenkestävä maali pintaan.Ovien mitat pysyisi samoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä tai kysymällä tutuilta ketä ovat käyttäneet. Kai googletit "kodin remontit" tai keittiöremontit. Rautakaupoilla voi olla jotain palvelua.
Se oiskin aika ylläri, kun nainen pyytelisi pilkun aikaan mukaansa meisseliä käyttelemään ja lopputulos olisi pikku asennustyö. ;D
"Läheks meille paneen.... pari kaapinovea paikoilleen?"
Hakeudu oman paikkakuntasi kansalaisopiston puupiiriin,nehän on yleensä koulujen verstastiloissa pidettäviä harrastehetkiä.On koneita ja laitteita moneen lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan maalannut mdf-ovia?
Leveänauha hiomakonella pinnat puhtaaksi ja kosteudenkestävä maali pintaan,jos sileää pintaa,niin maaliruiskulla jollain maalausfirmalla.
No joo, osaan päällystää ovet dc fixillä mutta pahin ongelma ovat roikkuvat saranat. Jos ostan Ikeasta uudet oviin passaavat saranat, ovat ne jo siten eri malliset, että vanhat reiät kaapin rungoissa eivät passaa. Miten helkutissa osaan mitata ja miten? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ovissa on ilmeisesti väritön lakkakerros?Onko peiliovet kokopuutammea?
Pintojen hionta hiomapaperilla karheaksi,esim.180-hiomapaperilla ja senjälkeen väri - sävytetty lakkakerros lakkapensselillä pintaa.Peiliovet on suuritöiset hioa käsin.Maalipesu on toinen vaihtoehto ja sitä ainettakin on saatavana maalaustuotteita myyvissä liikkeissä,maalinpoistoainetta en suosittele.Tee koevedos,esim.laatikon etusivun takapinnalle,joka on näkyvistä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovissa on ilmeisesti väritön lakkakerros?Onko peiliovet kokopuutammea?
Pintojen hionta hiomapaperilla karheaksi,esim.180-hiomapaperilla ja senjälkeen väri - sävytetty lakkakerros lakkapensselillä pintaa.Peiliovet on suuritöiset hioa käsin.Maalipesu on toinen vaihtoehto ja sitä ainettakin on saatavana maalaustuotteita myyvissä liikkeissä,maalinpoistoainetta en suosittele.Tee koevedos,esim.laatikon etusivun takapinnalle,joka on näkyvistä pois.
Maalipesuaineella pyyhitään kalusteovien pinta,kostealla liinalla,niinkuin ikkunat ja pöydänpinnat.
Vierailija kirjoitti:
No joo, osaan päällystää ovet dc fixillä mutta pahin ongelma ovat roikkuvat saranat. Jos ostan Ikeasta uudet oviin passaavat saranat, ovat ne jo siten eri malliset, että vanhat reiät kaapin rungoissa eivät passaa. Miten helkutissa osaan mitata ja miten? Ap
Oletko kokellut kiristää niitä saranoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokellut kiristää niitä saranoita?
Kun ei oo ap:lla sitä meisselii vaan pitää baarista etsiä :D
Ikeassa on kasauspalvelu eli soita ja kysy hinta.
Nyt on keittoöviikot ja saa vielä etuja
Vierailija kirjoitti:
Kysäisin paikalliselta yrittäjältä paljonko velottais meidän keittiön kaappien ovien (10 kpl + laatikostot) uusimisesta, vastas että 690e.
Tiedätkö kenen valmistajan keittiö teillä on. Sitten voit kysäistä sieltä asennuksineen. Jos pelkät ovet riittää on se paljon halempaa kuin jos koko kaaåpistot uusisi. Meillä on iso keittiö ja ovien uusiminen alas uusine laatikostoneen maksoi 3000 €. Myös tasot uusittiin.