Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tytär täytti 12v ja ei meikkaa, tarviiko huolestua?

Vierailija
26.10.2017 |

Minkä ikäisenä tytöt rupee meikkaamaan. Ei osoita mitään kiinnostusta vielä meikkejä kohtaan. Jotkut luokalta meikkaa joka päivä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiinnostunut kyllä vaatteista ja tietokoneista, kandeeko joululahjaksi otaa jo jotain meikkejäkin?

ap

Vierailija
2/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän voi huolestua. Onko sinulla jotain omia raskaita kokemuksia koskien ulkonäköäsi? Voisiko olla, että peilaat omaa huonoa itsetuntoasi lapseesi, ja oletat ettei hän voi olla tyytyväinen itseensä?

Onko sinun vaikea hyväksyä lastasi omana persoonanaan?

Tässä muutamia pohdittavia asioita, uskon, että jos keksit mikä lapsesi meikittömyydessä sinua häisitsee niin pystyt lopettamaan siitä stressaamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, oon 28-vuotias, enkä meikkaa. En meikannut teininäkään. Ärsytti vaan, jos joku osti hajuvesiä tms jouluksi. Jospa antaisit lapsen olla kuten hän haluaa?

Vierailija
4/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyspä tällanen luomunainen jostain, mut kaikilla vaikuttaa olevan pakkelit naamassa ja nahka leimattuna.

Vierailija
5/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään meikkaa, vaikka varmaan "pitäisi", olen 15-vuotias. Ei ole koskaan ollut minkäänlaista kiinnostusta meikkeihin, vaikka äiti niitä yritti aina joskus tarjota. Olen tyytyväinen itseeni ja ihokin voi hengittää ilman meikkejä rauhassa. Ja ennen kuin joku mamma tulee kauhistelemaan epäsiisteyttäni, kyllä minä hygieniastani huolehdin ja laitan sentään hiuksiani.

Vierailija
6/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 13 vuotias tyttö eikä kiinnosta meikit. En muutenkaan välitä kauneudesta vaan tykkään liasta. En seuraa muotia vaan käytän kevyitä vaatteita, ei meikkiä ja sitten vauhtiin. Mun isosisko (15v) ei käytä meikkiä, vaan on aika samantapainen kun tyttösi. Ei tartte huolestua, meikki ei kiinnosta kaikkia!

Vierailija
7/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42, eikä ikinä ole meikkaus kiinnostanut. Joskus parikymppisenä yritin vähän opetella, mutta tajusin sitten ettei todellakaan ole minun juttuni ja paskat siitä, jos joku muu ajattelee, että muka pitäisi. Ei meidän suvussa kukaan muukaan meikkaa, eli äidiltä perittyä. Juuri kävin viikonloppuna sukujuhlissa, joissa oli myös veli vaimoineen ja veljen vaimon suku samaa luomua näytti suosivan... Eli ei sitä kaikissa piireissä se meikkaaminen ole mikään must. Ja ei olla mitään uskovaisia tms.

Vierailija
8/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöt vielä tuossa iässä leikkivät ja me vanhemmat oltiin tyytyväisiä, kun haluttiin mahdollistaa heille mahdollisimman pitkä ja huoleton lapsuus.

Nyt 15v ja 17v. meikkaavat, jos heillä on jokin musiikkiesitys tai jotkut juhlat. Kouluun eivät juuri meikkaa tai korkeintaan kevyt meikki, arvostavat enemmän pitkiä yöunia ja nukkuvat aamulla pitempään, kuin heräisivät meikkaamaan.

Saman havainnon olen tehnyt heidän kaveripiirissään. Ulkonaisen olemuksen sijaan, muut asiat menevät niiden edelle. Tosin ulkonainen olemus on aina huoliteltu.

Vierailija
9/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla huolissaan, kun ei ihoaan pilaa. Äkkiä hommaat jonkun tatuointi liikkeen lahjakortin, onhan nyt jotain vikaa kun iho ei ole kukertavan kirjava vielä tuossa iässä.

Vierailija
10/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä tytöt rupee meikkaamaan. Ei osoita mitään kiinnostusta vielä meikkejä kohtaan. Jotkut luokalta meikkaa joka päivä.

Ilman muuta! Kyllä 12-vuotiaalla pitää olla irtoripset ja geelikynnet.

Mikä tyttöä vaivaa? Eikö hän tajua, että tytön pitää näyttää kauniilta? Vai onko hän lesbo?

Lääkäriin, viipymättä.

Vierailija
11/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ap. alkaisit elää omaa elämääsi ja antaisit lapsen elää omaansa, ilman, että asettaisit ulkonaköpaineita 12v. tyttärellesi.

Ei näköjään riitä, että naisia arvostellaan ulkonäkö keskeisesti, vaan äidit vetävät mukaan jopa 12v. tyttäret, vaikka heidän kuuluisi olla vielä lapsia, ilman paineita ja huolen häivää.

Mitä jos ap. kasvaisit henkisesti aikuiseksi ja antaisit tyttäresi olla vielä lapsi. Kyllä hän ehtii vielä myöhempienkin kuulla arvostelua ulkonäöstään, eikä se suinkaan ole äidin tehtävä, vaan olla tukena tyttären omissa valinnoissa.

Vierailija
12/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 12-v tytär ei voisi vähempää olla kiinnostunut omaan naamaan tuijottelusta ja meikkauksesta, vaikka ihan normaali likka onkin ja selfieitäkin  ottaa... Hevosten ja ponien kanssa tallilla. Kyllä ainakin meillä ne hepat ovat ykkösjuttu edelleen, kuten ovat olleet siitä asti, kun tyttö 7-vuotiaana tallin ovesta asteli. Toivottavasti näin vielä pitkään. 

Osaa kyllä tarvittaessa juhliin ym. pukeutua siististi ja laittaa hiuksensa nätisti, se riittää tuon ikäiselle.

Vierailija
13/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku vielä tänä päivänä olla näin tietämätön?

Ihanko oikeasti ap. kuvittelet meikkaamisen lisäävän 12v tyttäresi hyvinvointia ja terveyttä?

Ei, vaan juuri päinvastoin, monet meikkien kemikaalit kulkeutuvat ihon läpi verenkiertoon ja elimistöön. Ja mitä nuorempana niiden käyttö aloitetaan, sitä suurempi riski on saada allergioita ja tulehduksia esim. silmätulehduksia, jotka vaativat lääketiett.hoitoa. Eikä huulipunankaan käyttö ole riskitöntä.

Vierailija
14/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla huolissaan? Ihan omituinen huolenaihe.

Vierailija
15/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan lakkaa ihmettelemästä näitä juttuja. Itse meikkasin joskus 18-vuotiaana ekan kerran. Miksi 12-vuotiaan pitäisi meikata?

Vierailija
16/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tietenkin provo. Eihän kukaan halua lasten meikkaavan.

Mä olen jo nelikymppinen enkä ole koskaan meikannut arkisin, vain iltajuhliin.

Vierailija
17/17 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias täällä. Meikkaaminen ei innosta tai kiinnosta. Anna lapsesi olla oma itsensä, kyllä se aikanaan innostuu meikeistä jos innostuu