Koko suomi leipoo
Mun mielestä tuo tuomarointi karjalanpiirakoissa oli ihan outo. Onko noi tuomarit kasvaneet teollisilla piirakoilla? Itse en ole karjalainen, mutta suvussa ja tuttavapiirissä paljon karjlaisia, ja olen saanut syödä erilaisia piirakoita ( muita sultsinoita, tsupukoita yks). Mielestäni tuomarit arvosteli aivan oudosti. Miksi pitää tehdä perinteisiä leivonnaisia, jos ne ei saa olla perinteisiä? Oilis sitten ollut vain tuo osuus tehdä niistä jotain aivan uutta.
Kommentit (3)
Joo, ihan kummalliset arviointikriteerit. Kohottelin kulmakarvoja myös sille oheistehtävälle, jossa piiraisiin piti keksiä jokin uusi erilainen täyte.
Hei, Koko suomi leipoo -ohjelmassa esiintyneillä tuoteväärennösten puolustajilla on varmasti syynsä mollata aitoa karjalanpiirakkaa, jota ei teollisesti pystytä edes valmistamaan. Tosiasiahan on, että suurin osa suomalaisista ei varmasti ole koskaan muunlaisia piirakoita syönytkään. Nämä molemmat pullakilpailun tuomarit edustavat epäilemättä sitä elintarviketeollisuutta, joka näitä tuoteväärennöksiä on meille jo vuosikymmeniä tuottanut. Koska julkisuudessa on vuosia liikkunut tarinoita aidoista ja oikeista piirakoista, tuntui varmaan hyvältä idealta tällä tavalla mitätöidä kertomukset ihanista tuoreista piirakoista. Jo se, että heidän ohjeessaan piirakkataikinaan laitettiin ÖLJYÄ varmasti takasi sen, ettei reseptillä voi edes saada aitoja rapeakuorisia piirakoita.
Samaa mieltä. Jo edellisellä kerralla kun pudotettiin sen toinen vähän iäkkäämpi leipuri oli outoa tuomarointia.