Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka vietätte joulun yksin

Vierailija
25.10.2017 |

Mitä teette? Vietättekö ollenkaan, teettekö jotain erikoisempaa vai suunnitteletteko jo kauan etukäteen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kai mtn erikoista, ehkä kokeilen suklaata... josta en yleensä pidä. Mutta joulumielessä.

Voisin mennä sukuloimaan, muttei tee tänä vuonna mieli: haluan omaa rauhaa ja haluan vältellä veljeni perhettä. Varmaan vain olen itsekseni, ellen käy ulkona baarissa tms.

Vierailija
2/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia perinteitä noudatan: käyn jo aatonaattona toisella paikkakunnalla viemässä kynttilät perheenjäsenten haudalle, aattona sitten paikkakunnan hautausmaalla kynttilät sukulaisille ja pari kynttilää muualle haudattujen muistopaikalle. Vähän parempaa ruokaa tietenkin, mm. possupala uuniin alhaiseen lämpötilaan hautumaan jo aatonaattona, aattoaamuna ohraryynipuuro uuniin ja sekametelisoppa liedelle porisemaan. Koristelut olen vähentänyt minimiin, ehkä pari valoketjua parvekkeelle ja se on siinä. Aattona tietenkin illalla sauna ja hyvät saunakahvit. Toivottavasti telkkarista tulee mukavaa musiikkiohjelmaa, ei uusintoja, ne on jo niin nähty. Joulukirkko aamulla telkkarista. Lueskelua ja oleskelua.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana viettää joulu yksin.

Vierailija
4/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden joulut olivat ahdistavaa pakkopullaa, joten yksin asuessa vietän omaa antijoulua:syön pakastepitsaa ja katson hömppäohjelmia, nautin kiireettömyydestä ja joutilaisuudesta.Vaihdan paketteja ystävien ja sukulaisten kanssa hyvissä ajoin, avaan saamani lahjat jossain vaiheessa aattoa.

Vierailija
5/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt monenlaisia jouluja yksin. Yhden vietin ulkomailla, ihan omatoimimatkalla kaupunkilomalla, ei missään "etelässä". Monta on mennyt niin, etten ole viettänyt joulua mitenkään, varannut vain paljon lukemista, käsitöitä ja elokuvia sekä hyvää syötävää (ei jouluruokia). Joskus aikoinaan kävin myös aattoillan jumalanpalveluksessa ihan mielenkiinnosta, kun asuin kävelymatkan päässä kirkosta, ja jonain toisena jouluna tein ihan omaksi ilokseni myös jouluruokia (vain kasvis-).

Tuleva joulu on jo neljäs sellainen, kun olen parisuhteessa, mutta joulun vietämme tietyistä syistä tälläkin kertaa erillään.

Vierailija
6/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan koristeita ja ruokaa. Avaan lahjat, jos olen saanut. Käym hadalla. Ehkä jouluillallisella läheisessä kylpylässä.

Vierailija
7/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihana viettää joulu yksin.

Sen kun vietät.

Vierailija
8/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia perinteitä noudatan: käyn jo aatonaattona toisella paikkakunnalla viemässä kynttilät perheenjäsenten haudalle, aattona sitten paikkakunnan hautausmaalla kynttilät sukulaisille ja pari kynttilää muualle haudattujen muistopaikalle. Vähän parempaa ruokaa tietenkin, mm. possupala uuniin alhaiseen lämpötilaan hautumaan jo aatonaattona, aattoaamuna ohraryynipuuro uuniin ja sekametelisoppa liedelle porisemaan. Koristelut olen vähentänyt minimiin, ehkä pari valoketjua parvekkeelle ja se on siinä. Aattona tietenkin illalla sauna ja hyvät saunakahvit. Toivottavasti telkkarista tulee mukavaa musiikkiohjelmaa, ei uusintoja, ne on jo niin nähty. Joulukirkko aamulla telkkarista. Lueskelua ja oleskelua.  

Samaistuin tähän :)

Vierailija
9/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali viikonloppuna vietän joulun. Telkkua kattomalla ja löhöömällä. En tee mitään erityistä. En edes jouluruokaa.

Vierailija
10/10 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule vietettyä mitenkään "erityisesti",  jouluaiheisia ruokia ja ehkä tv-tarjontaa lukuunottamatta.