Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät ihmiset bussissa!!!

Vierailija
25.10.2017 |

Mikä siinä on, kun täpötäydessä bussissa jotkut varaavat viereistä paikkaa pitämällä kassia/laukkua siinä?!

Bussiin tunkee lisää ihmisiä, paikkoja ei muutenkaan riitä kaikille ja joku ääliö varaa kokonaisen istumapaikan kassilleen. Mikään ei ole yhtä rasittavaa tai kerro yhtä hyvin ihmisen typeryydestä ja itsekeskeisyydestä. Sen laukun voi pitää sylissä tai tunkea vaikka sinne jalkatilaan. Voit myös kävellä tai pyöräillä kotiin, jos on tosiaan liian vaikeaa kunnioittaa myös muita kanssamatkustajia.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä perkeleet, jotka istuvat tahallaan käytäväpaikalle jättäen ikkunapaikan tyhjäksi, koska suomalainenhan kuolee mieluummin kuin on tekemisissä toisen ihmisen kanssa. Bussi täyttyy, mutta juntti vaan istuu siinä käytäväpaikallaan eikä tajua siirtyä. Voi olla kassi tai hanskat ikkuanapaikalla tai sitten ei mitään.

Kirsikkana kakussa ollaan selaavinaan kännykästä jotain "tärkeää".

Vierailija
22/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten reviiri on käden mitta ja sen lähemmäs ei ihmiset halua muitten tulevan. Vieressä istuminen on liian lähelle tuloa, josta moni ei tykkää. Jos sitä ei kestä niin sitten jalan, pyörällä tai omalla autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bussi on täyttymässä, siirrän laukkuni AUTOMAATTISESTI ja annan tilaa. Onhan se " itsestäänselvää" mutta itse ainakin on ollut tapana kysyä, sopiiko istua ( jos siis tarvitsen itse paikan).

T. Nro. 8

Vierailija
24/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on nämä, jotka istuvat tosi leveästi. En nyt tarkoita isokokoisia ihmisiä, vaan (yleensä miehiä) jotka istuvat äijäasennossa jalat levällään vieden tilan viereiseltäkin paikalta.

Kerran täydessä bussissa jouduin valita kahden vapaan paikan väliltä, ja istuin siihen mikä ensimmäisenä oli kohdalla. Ikkunapaikalla istui mies, joka juuri tämän asentonsa takia vei puolet käytäväpaikastakin. Oletin, että tajuaa muuttaa asentoaan kun istun viereen, mutta ei, hän ei hievahtanutkaan. Siinä sitten istuin puoli persettä ilmassa koko matkan ja hiljaa mielessäni kirosin etten valinnut sitä toista vapaata paikkaa. :D 

Juuri tällaisten ihmisperkeleiden pitäisi pysyä kaukana julkisista. 

Vierailija
25/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos bussi on täyttymässä, siirrän laukkuni AUTOMAATTISESTI ja annan tilaa. Onhan se " itsestäänselvää" mutta itse ainakin on ollut tapana kysyä, sopiiko istua ( jos siis tarvitsen itse paikan).

T. Nro. 8

Täytyy sanoa, että itselläni hyväkäytöksisenä, ystävällisenä ja käytöstavat omaavana ihmisenä raja tulee jossakin vastaan, kuten esimerkiksi siinä, että alkaisin bussissa kysyä lupaa, saanko istua. Bussit on nimenomaan kaikkia varten ja siellä istutaan sinne, missä vapaata on. Jos joku kokee, että häneltä pitää erikseen kysyä lupa tuollaiseen, suosittelen vaihtamaan kulkuvälinettä. 

Vierailija
26/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän laittavani laukun viereiselle penkille, mutta heti jos näen paikkojen olevan täynnä niin otan sen pois. Valitsen myös paikakseni yleensä bussin takaosan, että vanhukset ja liikuntarajoitteisen pääsee käyttämään bussin etuosassa olevia paikkoja. Tämä siis paikallisliikenteessä.

Vierailija
27/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on nämä, jotka istuvat tosi leveästi. En nyt tarkoita isokokoisia ihmisiä, vaan (yleensä miehiä) jotka istuvat äijäasennossa jalat levällään vieden tilan viereiseltäkin paikalta.

Kerran täydessä bussissa jouduin valita kahden vapaan paikan väliltä, ja istuin siihen mikä ensimmäisenä oli kohdalla. Ikkunapaikalla istui mies, joka juuri tämän asentonsa takia vei puolet käytäväpaikastakin. Oletin, että tajuaa muuttaa asentoaan kun istun viereen, mutta ei, hän ei hievahtanutkaan. Siinä sitten istuin puoli persettä ilmassa koko matkan ja hiljaa mielessäni kirosin etten valinnut sitä toista vapaata paikkaa. :D 

Juuri tällaisten ihmisperkeleiden pitäisi pysyä kaukana julkisista. 

Itse annan oman reiden retkottaa ihan vapaasti leveilevää miestä vasten, en tasan ala luimistella käytävälle. Kivahan siinä on nuoreen mieheen nojailla ;)

Vierailija
28/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin pitää sanoa että voiko tähän tulla, harvemmin kukaan kieltäytyy. Jos kieltäytyisi, nostaisin laukun siitä pois, mikäli olisi ainoa istumapaikka. Minua ärsyttää eniten puhelimeen/vieruskaverille kailottajat, tiedän monista ihmisistä nimeltä erittäin arkaluontoisia tietoja tämän takia.. kuka on pettänyt ja ketä, kenen vaimo on alkoholisti ja niin edelleen.

Mun mielestä täpötäydessä bussissa ei tarvitse kysellä lupia, että saako tähän tulla. "Harvemmin kukaan kieltäytyy." Bussi on JULKINEN kulkuväline, jossa paikat täytetään satunnaisessa järjestyksessä aina siihen viimeiseen paikkaan asti. Ei siellä tarvita lupia mihin perseensä istuttaa. Ihan jokaisen vuoksi olisi helpointa, kun ihmiset ajattelisivat muitakin ja pitäisivät silmänsä auki julkisia käytettäessä ja nostaisivat tavaransa syliin viimeistään siinä vaiheessa kun bussiin alkaa tulvia reilummin porukkaa. Kaikille paljon sujuvampaa, kun ei tarvitse jäädä odottamaan, josko joku antaa luvan ja siirtää laukkunsa, kun takana seisoo 10 muuta ihmistä odottamassa että pääsisi liikkumaan. 

Kohteliaisuus ei silti maksa mitään.

Niin, nimenomaan. Kohteliaisuutta on se, että täydessä bussissa nostat laukkusi pois viereiseltä paikalta ihan itse ja annat tilaa muille. Jos et tätä osaa, niin ei toistenkaan tarvitse osata olla kohteliaita ja pyytää sinua nostamaan laukkusi. Sitä saa mitä tilaa. 

Vaikutat tosi kohteliaalta. ;DDD

Vierailija
29/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdoton ajatus että seisoisit sen 10 min minkä vietät bussissa? En halua jotain vanhaa ällötystä mun viereen haisemaan.

N18

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Ja minä sinun.

Vierailija
30/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinne ikkunapaikalle tukehtuu jos lämmöt päällä Valitsen kyllä sen käytäväpaikan,mutta sinne ikkunapaikalle päästän kyllä menijän.

Vierailija
31/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh nooh, toiset vaan maksavat enemmän veroja, täytyyhän heillä olla leveämmät istuimet bussissa ja pidemmät laina-ajat kirjastoissa.

Vierailija
32/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin pitää sanoa että voiko tähän tulla, harvemmin kukaan kieltäytyy. Jos kieltäytyisi, nostaisin laukun siitä pois, mikäli olisi ainoa istumapaikka. Minua ärsyttää eniten puhelimeen/vieruskaverille kailottajat, tiedän monista ihmisistä nimeltä erittäin arkaluontoisia tietoja tämän takia.. kuka on pettänyt ja ketä, kenen vaimo on alkoholisti ja niin edelleen.

Mun mielestä täpötäydessä bussissa ei tarvitse kysellä lupia, että saako tähän tulla. "Harvemmin kukaan kieltäytyy." Bussi on JULKINEN kulkuväline, jossa paikat täytetään satunnaisessa järjestyksessä aina siihen viimeiseen paikkaan asti. Ei siellä tarvita lupia mihin perseensä istuttaa. Ihan jokaisen vuoksi olisi helpointa, kun ihmiset ajattelisivat muitakin ja pitäisivät silmänsä auki julkisia käytettäessä ja nostaisivat tavaransa syliin viimeistään siinä vaiheessa kun bussiin alkaa tulvia reilummin porukkaa. Kaikille paljon sujuvampaa, kun ei tarvitse jäädä odottamaan, josko joku antaa luvan ja siirtää laukkunsa, kun takana seisoo 10 muuta ihmistä odottamassa että pääsisi liikkumaan. 

Juuri näin! Itse en jää seisomaan bussissa, jos jollakin vielä on laukku penkillä. Menen vain kohdalle ja istun. Kyllä se laukku siitä lähtee, tai sitten jää takalistoni alle! Minä en pissisten laukkujen takia seiso ja toivon, ettette muutkaan tee niin!

Ps. On myös turvallisuuskysymys, että ihmiset pääsevät istumaan. Äkkijarrutukset jne.

Kohteliaisuus ei silti maksa mitään.

Niin, nimenomaan. Kohteliaisuutta on se, että täydessä bussissa nostat laukkusi pois viereiseltä paikalta ihan itse ja annat tilaa muille. Jos et tätä osaa, niin ei toistenkaan tarvitse osata olla kohteliaita ja pyytää sinua nostamaan laukkusi. Sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
33/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei välttämättä ole silkasta pahuudesta. Ehkä laukun omistaja ei ole huomannut, että bussi on täyttymässä. Aina on varmasti mahdollisuus sanoa, että anteeksi mutta haluaisin istua tähän.  mutta toki on helpompi raivota palstalla tai odottaa, että toiset osaavat lukea ajatuksia.

Järkevä, kohtelias ihminen kyllä huomaa että se bussi on täynnä ja jotkut haluais istumaan. Et varmastikaan tiedä mutta hyvät käytöstavat perustuu siihen että muita ihmisiä huomioidaan ja kunnioitetaan ilman että kenenkään tarvitsee tulla sitä erikseen pyytämään. 

Vierailija
34/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bussi on täynnä ja jollakin on laukku penkillä niin istun sen laukun päälle. 

Vierailija
35/35 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHJEKIRJA SUOMESSA TOIMIMISEEN ULKOMAALAISILLE

Opetus 123, käytös julkisessa liikennevälineessä: Verbaalinen kanssakäyminen tuntemattoman kanssa, eihän se nyt ystävällistä saa olla! Parempi aina pitää suu kiinni ja korkeintaan mumista. Jos et ole yrmeä, tökerö ja käyttäydy kuin mykkä eläin, sinua saatetaan pitää hyväntahtoisena, lapsellisena surkuteltavana hölmönä ja kaikki mielessään nauravat sinulle, kun et tajua elämän valtavasta vakavuudesta julkisessa liikenteessä yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi